تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خبر خوش وزیر ارشاد به ناشران/ تعلیق دو ساله آرای صادره در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران/ خانه کتاب از کتاب‌های تالیفی حمایت کرد

وزیر ارشاد: کاغذ در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت/ تعلیق دو ساله آرای صادره در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران/ برای عید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی فروردین ماه ۹۷ در حوزه ادبیات روی داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

نمایشگاه کتاب بجز مسئولیت اداری، مسئولیت اجتماعی برگزارکنندگان را افزایش می‌دهد

سیدعباس صالحی با حضور در مصلای امام خمینی (ره) ضمن بازدید از روند آماده سازی محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نشستی با مدیران و معاونان سازمان‌ها و نهاد‌های برگزار کننده این رویداد فرهنگی با تاکید بر این مطلب افزود: اگر چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پیشران، مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را برعهده دارد، اما همه ساله نهاد‌های دیگر یاریگر ما در برگزاری این نمایشگاه بوده‌اند.

دانشجویان رشته ایرانشناسی دانمارک به ایران اعزام می‌شوند

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی طی سفر خود به دانمارک، تفاهمنامه همکاری میان گروه مطالعات بین فرهنگی و منطقه‌ای دانشگاه کوپنهاگ و بنیاد سعدی را امضا کرد. موضوع این تفاهمنامه اعزام دانشجویان رشته ایرانشناسی به بنیاد سعدی برای فراگیری زبان فارسی است.

آخرین وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران در مصلی

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فعالیت‌های اجرایی در محل برگزاری نمایشگاه و وضعیت آماده‌سازی مصلی امام خمینی (ره) گزارش داد.

حسین صفری گفت: فعالیت‌های اجرایی به منظور آماده‌سازی مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران پیش از سال جدید آغاز شد و خوشبختانه پس از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سرعت بیشتری گرفته است.

فروش بیش از ۴۸۰ هزار نسخه کتاب در عیدانه کتاب

کتابفروشی‌های عضو طرح عیدانه کتاب تاکنون توانستند، بیش از ۴۸۰ هزار نسخه کتاب به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش برسانند.

احمدرضا احمدی با «کشتی سرگردان در مه دریا» آمد

جدیدترین اثر داستانی احمدرضا احمدی برای نوجوانان به نام «کشتی سرگردان در مه دریا» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. احمدی در این کتاب همچون دیگر آثار خود نگاه متفاوتی به چیستی و هستی دنیا دارد و به مخاطبان می‌آموزد تا با نگاهی نو به اطراف خود بنگرند.

امیرزاده سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران شد/ اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات تعیین شدند

با حکم محسن جوادی؛ معاون وزیر و رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همایون امیرزاده به عنوان سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب شد.

خانه کتاب از کتاب‌های تالیفی حمایت می‌کند/ خرید بیش از ۱۲ میلیارد تومان کتاب در طرح عیدانه

نیکنام حسینی پور، مدیرعامل خانه کتاب گفت: طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها از سال ۹۴ شروع شد و در راستای حمایت از کتابفروشی‌ها شکل گرفت. قبل از سال ۹۴، بعضاً کتابفروشی‌ها تعطیل می‌شدند یا تغییر کاربری می‌دادند. لذا، طرح‌های مختلفی برای حمایت از کتابفروشی‌ها در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد. در سال ۹۴ نزدیک به ۱۰۰ کتابفروشی در این طرح فصلی شرکت کردند. امسال در هشتمین طرح فصلی مان، عیدانه کتاب را اجرا کردیم. جلساتی را با کتابفروشان و ناشرانی که در صف مقدم اجرای طرح بودند، برگزار کردیم که نقطه نظرات زیادی داشتند. بعضی کتابفروشی‌ها و ناشران با کلیت طرح مخالف بودند و بعضی موافق، در واقع برخی با یارانه دادن به این شکل مخالف بودند.

وظیفه هنر، متوجه کردن انسان نسبت به مسئولیت خویش است/ آوینی به دنبال هنر متعهد بود

مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی، با حضور منیژه آرمین، دبیر جشنواره داستان انقلاب و جمعی از مسئولان حوزه هنری در تالار سوره این محل برگزار شد.

در این مراسم، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، گفت: برای اینکه بدانیم هنر در انقلاب اسلامی چقدر اهمیت داشته است، باید بگویم حوزه هنری توسط بزرگان انقلاب اسلامی تاسیس شده است. این مهم است برای اینکه از منظر امام خمینی، هنر عبارت بود از دمیدن روح تعهد در انسان ها. وظیفه هنر، متوجه کردن انسان‌ها به مسئولیت خویش است.

وزیر ارشاد: کاغذ در لیست کالا‌های اساسی قرار گرفت

سید عباس صالحی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «کاغذ در لیست کالا‌های اساسی، چون مواد غذایی و دارویی قرار گرفت و از تفاوت ارزی که دولت تأمین می‌کند، برخوردار خواهد بود».

ثبت و حمایت از انجمن‌های ادبی به بنیاد شعر و ادبیات داستانی واگذار شد

با ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت شناسایی، سامان‌دهی و تشکل‌سازی انجمن‌های ادبی سراسر کشور به بنیاد شعر و ادبیات داستانی واگذار شد.

تعلیق دو ساله آرای صادره در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران

همایون امیرزاده سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به تعلیق دو ساله آرای صادره برای ناشران متخلف در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمانی برگزاری نمایشگاه با اعیاد شعبانیه و با موافقت آقای دکتر محسن جوادی رئیس نمایشگاه کتاب، آرای صادره برای ناشران متخلف سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمد.

صدور روادید ۲۵ ناشر خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

علی فریدونی رئیس کارگروه نظارت بر نشر بین‌الملل با اشاره به تعداد روادید صادر شده برای ناشران خارجی گفت: ۳۱ درخواست برای حضور در نمایشگاه به ثبت رسیده است و از این تعداد ۲۵ روادید صادر شده است. این متقاضیان از کشور‌های انگلیس، آلمان، روسیه، لبنان، اردن و سوئد هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خبر خوش وزیر ارشاد به ناشران/ تعلیق دو ساله آرای صادره در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران/ خانه کتاب از کتاب‌های تالیفی حمایت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..