تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تراشه H1 ایرپاد نسل دوم اپل چه مزیت‌هایی به‌ارمغان می‌آورد؟

ایرپاد نسل دوم اپل که زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، به تراشه‌ی جدیدی به‌نام H1 مجهز شده است که مزیت‌های مهمی نظیر عمر باتری بیشتر را برای این ایرفون به‌دنبال دارد.

اپل (Apple) طی چند هفته‌ی اخیر بدون برگزاری رویداد خاصی، از محصولات جدیدی در رده‌های مختلف پرده‌برداری کرد. یکی از مهم‌ترین گجت‌های جدید اپل، ایرپاد نسل دوم بود که برخلاف انتظارات، با تغییرات خیلی زیادی همراه نشد. یکی از ویژگی‌های مهم ایرپاد نسل دوم، بهره‌مندی از تراشه‌ی جدیدی به‌نام H1 است؛ اما این تراشه چه مزیت‌هایی نسبت به W1 دارد؟

گرچه ایرپاد جدید اپل از لحاظ ظاهری با مدل قبلی مو نمی‌زند، اما بهبودهایی به‌خود دیده است تا از این طریق توجه کاربران را به‌خود جلب کند. ایرپاد نسل دوم این‌بار تا ۵۰ درصد زمان مکالمه‌ی بیشتری ارائه می‌دهد، از فرمان «هی سیری» پشتیبانی می‌کند، سریع‌تر با دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی می‌شود، صدای بهتری ارائه می‌دهد و عمر باتری بهتری نیز دارد. جالب است بدانید که تمامی موارد مثبت یادشده در بالا، به‌لطف تراشه‌ی H1 فراهم شده‌اند که در نوع خود اتفاق بسیار جالبی است.

ایرپاد نسل دوم اپل / Apple Second Gen Airpods

ایرپاد نسل دوم عمر باتری بهتری دارد و از فرمان «هی سیری» پشیتبانی می‌کند

در نسل قبلی ایرپاد، شاهد استفاده از تراشه‌ای موسوم به W1 بودیم؛ این تراشه به‌طور ویژه برای تسهیل اتصال بین ایرپاد با دستگاه‌های اپل تولید شده بود و به‌سرعت به این دستگاه‌ها وصل می‌شد (برخی از هدفون‌های جدید بیتس هم به این تراشه مجهز شده‌اند). تراشه‌ی H1 درکنار امکان برقراری ارتباط بی‌سیم بین ایرپاد نسل دوم و دستگاه‌های دیگر، مزیت‌های متعدد بیشتری را نیز به‌ارمغان آورده است. 

اپل با طراحی این تراشه‌ی جدید نشان داده است که می‌خواهد تنوع محصولات صوتی‌اش را بالا ببرد. این موضوع می‌تواند سرنخی برای رونمایی محصولات صوتی جدید از سوی اپل باشد. اگر پیگیر اخبار بوده باشید، می‌دانید که اخیرا شایعاتی در مورد احتمال معرفی قریب‌الوقوع هدفون دور گوشی (اُوِر ایر) اختصاصی اپل منتشر شده‌ بودند. این موضوع خصوصا از آن‌جهت مهم می‌شود که بدانید اپل چند سال پیش شرکت بیتس را تحت مالکیت خود درآورده است. البته در این بین باید اشاره کنیم که اپل واچ قرار است همچنان با تراشه‌ی W1 تولید شود.

اپل تیمی اختصاصی برای کار روی انواع تراشه‌ها دارد؛ این تیم طی سال‌های اخیر نشان داده است که به‌سرعت روی تراشه‌های جدید و قدرتمند کار می‌کند و نتیجه‌ی نهایی هم غالبا تراشه‌ای بسیار عالی به‌شمار می‌آید.

این تیم تولیدی، تراشه‌های مختلفی را برای دستگاه‌های متعدد موجود در اکوسیستم اپل طراحی می‌کند و می‌سازد: تراشه‌های قدرتمند موبایلی سری A برای آیفون‌ و آیپد، تراشه‌ی T2 برای مک‌، تراشه‌های سری W، تراشه‌ی مربوط‌به فیس ‌ID، موتورهای عصبی، حسگرهای مربوط‌به سلامتی، سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM)،‌ پردازنده‌های گرافیکی و حتی تراشه‌ی صوتی فوق‌العاده‌ی موجود در هوم‌پاد؛ این‌ها همگی توسط خود اپل ساخته شده‌اند.

ایرپاد نسل دوم اپل / Apple Second-Gen AirPods

اپل تراشه‌های متعددی را برای دستگاه‌های اکوسیستم خود می‌سازد

البته اپل به‌این‌زودی‌ها قصد ندارد از بازار تراشه‌ها عقب بکشد. این شرکت همچنان با تمام توان به تولید تراشه‌های باکیفیت ادامه خواهد داد. در آینه قطعا شاهد تراشه‌های اختصاصی این شرکت در حوزه‌ی واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی نیز خواهیم بود؛ تراشه‌هایی که بی‌شک هریک به‌نوبه‌ی خود مزیت‌های متعددی را به‌دنبال خواهند داشت تا بر رقبا برتری یابند.

اپل به‌هنگام رونمایی نسل دوم ایرپاد، اطلاعیه‌ای در مورد تراشه‌ی H1 منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: «تراشه‌ی جدید H1 طراحی‌شده توسط اپل، به‌طور ویژه برای هدفون‌ها طراحی شده است و ضمن بالابردن کارایی کلی، سرعت اتصال را بالا می‌برد و از فرمان «هی سیری» هم پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین زمان مکالمه‌ی بیشتری را فراهم می‌سازد.»

تراشه‌‌ی جدید H1، همگام‌سازی بهتر ایرپاد نسل دوم را با دستگاه‌های مختلف به‌دنبال دارد. این یعنی کاربر می‌تواند سریع‌تر از قبل تماس‌هایش را پاسخ دهد (یک‌و‌نیم برابر سریع‌تر نسبت به نسل قبل). به‌علاوه جابه‌جایی بین دستگاه‌های مختلف اپل به‌عنوان منبع اصلی صوت، سریع‌تر و روان‌تر انجام می‌پذیرد. به‌بیانی بهتر، این‌بار وقتی اتصال آیفون را قطع و ایرپاد را به اپل واچ متصل کنید، این روند به میزان دوبرابر سریع‌تر انجام می‌گیرد. نکته‌ی مهم دیگر مرتبط به تراشه‌ی H1، پشتیبانی آن از بلوتوث ۵ است.

به‌لطف تراشه‌ی H1، ایرپاد نسل دوم تا یک ساعت زمان مکالمه‌ی بیشتری (معادل دو برابر) را ارائه می‌دهد. ایرپاد نسل اول تنها دو ساعت زمان مکالمه داشت، اما این میزان در نسل دوم به سه‌ساعت رسیده است. درضمن همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، روند پاسخ‌دادن به‌تماس‌ها نیز تسریع شده است.

ایرپاد نسل دوم اپل / Apple Second Gen Airpods

ایرپاد نسل دوم مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم است

تراشه‌ی H1 می‌تواند به‌طور خودکار تشخیص دهد که کاربر چند عدد از ایرپادها را در گوشش قرار داده است (یک، دو یا هیچ)؛ این کار ازطریق حسگرهای نوری و شتا‌‌سنج موجود در ایرپاد، صورت می‌پذیرد. این تراشه همچنین به‌هنگام برقراری تماس، سیستم مجزای کاهش نویز را نیز فعال می‌کند.

برخی از کاربران ایرپاد نسل اول به‌دفعات گزارش داده بودند که به‌هنگام تجربه‌ی بازی روی موبایل خود، شاهد تأخیر اندکی در رسیدن صدا به ایرپاد هستند و این موضوع برای‌شان بسیار آزاردهنده بود. اپل می‌گوید که این تأخیر به‌لطف حضور تراشه‌ی H1 به‌میزان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

یکی از مهم‌ترین گجت‌هایی که مدت‌ها از معرفی رسمی آن می‌گذرد اما همچنان به بازار عرضه نشده، پد شارژ بی‌سیم ایرپاور است. ایرپاور همزمان با آیفون X معرفی شد، اما تاکنون جزئيات چندانی در مورد آن منتشر نشده است. نیاز به ایرپاور پس از رونمایی ایرپاد نسل دوم بیشتر حس می‌شود؛ خصوصا از این‌جهت که ایرپاد جدید دارای کیس شارژ‌ بی‌سیم است. البته بد نیست بدانید که این کیس با مدل اولیه‌ی ایرپاد هم کار می‌کند. تمامی این‌ها باعث می‌شوند که حداقل به‌صورت خوش‌بینانه فکر کنیم به تاریخ رونمایی نهایی و عرضه‌ی ایرپاور نزدیک شده‌ایم.

یکی از سوالات مهمی که باید از خود بپرسیم، این است که H1 چگونه می‌تواند عمر باتری ایرپاد را بهبود بخشد. اپل می‌گوید که با تنها یک‌بار شارژ، می‌توان تا سه‌ ساعت با ایرپاد مکالمه کرد و تا سقف پنج ساعت به‌موسیقی گوش داد. درضمن این ارقام به‌لطف وجود کیس شارژ، به ۲۴ ساعت می‌رسد. درضمن ایرپاد جدید مجهز به شارژ سریع است؛ این یعنی ایرفون موردبحث با تنها ۱۵ دقیقه شارژ، می‌تواند تا سه‌ ساعت موسیقی پخش کند و همچنین تا دو ساعت امکان مکالمه را فراهم سازد. 

ایرپاد نسل دوم اپل / Apple Second-Gen AirPods

یکی از جالب‌ترین نکات مربوط‌به H1، فراهم‌کردن پشتیبانی از فرمان «هی سیری» است. ازطریق این فرمان می‌تواند به سیری برای انجام کارهای مختلفی نظیر کنترل پخش و توقف موسیقی، برقراری تماس، فرستادن پیامک و همچنین مسیریابی، دستور داد.

ایرپاد نسل دوم اپل در حالت کلی، ایرفون جالبی است و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد؛ تنها نکته‌ی منفی مربوط‌به آن را می‌توان قیمتش دانست. گرچه کسی نمی‌تواند کیفیت بالای ایرپاد را انکار کند، اما پرداخت هزینه‌ی ۲۰۰ دلاری برای یک ایرفون، از دید شمار زیادی از افراد، کاری منطقی نیست. ایرپاد جدید اپل به‌‌همراه کیس شارژ بی‌سیم با قیمت ۱۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد؛ خود ایرپاد به‌صورت جداگانه ۱۵۹ دلار و خود کیس شارژ بی‌سیم ۷۹ دلار قیمت دارند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در مورد ایرپاد جدید چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تراشه H1 ایرپاد نسل دوم اپل چه مزیت‌هایی به‌ارمغان می‌آورد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..