تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷ نکته برای اینکه سفر ارزان‌تری به استانبول تجربه کنیم

استانبول، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. در استانبول می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته، سفری ارزان‌تر را تجربه کنید.

استانبول شهری است که در عین حال می‌تواند هم بسیار گران و هم ارزان باشد. در واقع این شهر از نظر جاذبه‌های گردشگری و اقامتگاه‌های توریستی، تنوع بسیار زیادی دارد.

تور استانبول فرصتی عالی برای سر زدن به جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی در استانبول است. با کمک کجارو می‌توانید بهترین آفر تور استانبول را با کمترین قیمت جست و جو و خریداری کنید.

در ادامه به چند نکته اشاره می‌کنیم که با به کار بستن آنها، می‌توانید سفری ارزان‌تر را در استانبول تجربه کنید.

در هاستل اقامت کنید

سفر ارزان به استانبول

استانبول اقامتگاه‌های فراوانی دارد.

مقاله‌های مرتبط:

از هتل‌های لوکس گرفته تا هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌های ارزان. اگر می‌خواهید اقامتی ارزان داشته باشید، در استانبول هیچ محدودیتی برای پیدا کردن اقامتگاه ندارید.

برای اینکه اقامتگاه‌تان ارزان‌ترین اقامتگاه ممکن باشد، به جای هتل، هاستل را انتخاب کنید. هاستل‌ها هم اتاق خصوصی دارند و هم خوابگاه که در آن به همراه چند مسافر دیگر اقامت می‌کنید. خوابگاه‌ها ارزان‌تر هستند. اقامت در خوابگاه، تجربه‌ی خوبی است که فرصتی برای آشنا شدن با گردشگرانی از سراسر دنیا را فراهم می‌کند.

با ایرلاین‌های ارزان سفر کنید

ترکیش ایرلاین، یک هواپیمایی ایده‌آل برای سفر به استانبول است ولی ایرلاین‌های ارزان‌تر دیگر هم وجود دارند که پروازهای ارزانی از اروپا به استانبول دارند مثلا Onur Air و Pegasus.

برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، استانبول کارت بگیرید

سفر ارزان به استانبول

برای استفاده از مترو اتوبوس، بلیط‌های تک سفره نگیرید چون تقریبا قیمت آنها دو برابر کارت‌های حمل و نقل است. کارت حمل و نقل استانبول یا استانبول کارت، در همه کیوسک‌های سراسر شهر عرضه می‌شود و در ایستگاه‌های مترو می‌توانید آن را شارژ کنید. دستگاه‌های شارژ این کارت‌ها، دستورالعمل به زبان انگلیسی دارند.

در رستوران‌های خوب و ارزان غذا بخورید

اینکه محدودیت مالی دارید، لزوما به این معنا نیست که مجبورید غذاهای بی‌کیفیت بخورید. در استانبول رستوران‌های ارزان زیادی وجود دارند که غذاهای آنها در عین حال که قیمت مناسبی دارد، بسیار باکیفیت و لذیذ است. رستوران‌هایی به نام esnaf در خیابان‌ها و بازارها وجود دارد که برای کاسبان محلی است. این رستوران‌ها بیشتر برای وعده ناهار باز هستند. حالتی شبیه کافه‌تریا دارند. بهترین غذاهای تازه با عطر و طعم خانگی را می‌توانید در این رستوران‌ها نوش جان کنید.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

سفر ارزان به استانبول

وقتی استانبول کارت می‌گیرید بهتر است که همیشه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که با این کارت، بسیار ارزان تمام می‌شوند. مراقب تاکسی‌ها باشید. چون علاوه بر اینکه گران هستند، ممکن است راننده‌ی آنها جزو راننده‌های تایید شده نباشد و از شما کلاهبرداری یا دزدی کند. استانبول سیستم حمل و نقل عمومی قابل قبولی دارد. از اتوبوس، مترو، تراموا و قایق برای رفت و آمد به گوشه و کنار شهر می‌توانید استفاده کنید.

از رویدادهای رایگان لذت ببرید

رویدادهای رایگان فراوانی در سراسر شهر استانبول برپا می‌شود. بعضی از موزه‌ها در بعضی روزهای سال یا هفته، ورودی خود را رایگان می‌کنند. در سراسر شهر نیز به مناسبت‌های مختلف، رویدادهای فرهنگی و هنری رایگان برپا می‌شود.

به جای تاکسی، دولموش سوار شوید

سفر ارزان به استانبول

دولموش‌ها اتوبوس‌های کوچکی هستند که معمولا به رنگ آبی یا زرد دیده می‌شوند. این وسیله ارزان‌ترین راه برای رفت و آمد در گوشه و کنار استانبول است. دولموش‌ها مسیرهای متعددی در سراسر شهر دارند. قبل از اینکه تاکسی بگیرید حتما در مورد دولموش‌ها و مسیر عبور آنها سوال کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷ نکته برای اینکه سفر ارزان‌تری به استانبول تجربه کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..