تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوالکام تراشه QCS400 را برای اسپیکرهای هوشمند رونمایی کرد

کوالکام از تراشه‌ی QCS400 روونمایی کرده که یک تراشه‌ی مخصوص برای استفاده در اسپیکرهای هوشمند است.

مدتی است که بازار اسپیکرهای هوشمند به بازاری بزرگ و با محصولات متنوع تبدیل شده است. کوالکام نیز با تراشه‌های جدید خود قصد دارد در این بازار بزرگ حرفی برای گفتن داشته باشد.

کوالکام تراشه‌های جدید QCS400 را برای اسپیکرهای هوشمند معرفی کرد. تراشه‌های QCS400 برای طیف مختلفی از اسپیکرهای هوشمند طراحی و توسعه یافته‌اند. پیشرفته‌ترین نسخه‌ی این تراشه به سخت‌افزار اختصاصی برای پردازش وظایف مرتبط با هوش مصنوعی مجهز است. 

کوالکام ادعا می‌‌کند که تراشه‌های QCS400 می‌توانند برای دستگاه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند تا کاربران بتوانند از از دستیار هوشمند صوتی تقویت‌شده‌تری بهره ببرند. تراشه‌های جدید کوالکام قابلیت پشتیبانی از عبارات چندگانه و و همچنین تشخیص صدای محیطی را حتی در مکان‌های پر سروصدا دارند. نسخه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تراشه‌ی مذکور دارای پردازنده دیجیتالی سیگنال (DSP) دوگانه‌ و قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های صوتی بالارده همچون Dolby Atmos هستند. مصرف باتری اسپیکرهای هوشمندی که از تراشه‌های QCS400 کوالکام بهره می‌برند، به‌مراتب بسیار بهینه‌تر از اسپیکرهایی است که از تراشه‌های قدیمی‌تر کوالکام بهره‌ می‌برند. تراشه‌های جدید باعث بهبود ۲۵ برابری مصرف باتری نسبت به تراشه‌های قبلی شده‌اند.

بیشتر اسپیکرهای هوشمند در پلتفرم جدید کوالکام از تراشه‌های QCS403 یا QCS404 استفاده می‌کنند. این تراشه‌ها به‌ترتیب از پردازنده‌های دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای بهره می‌برند. هیچ کدام از تراشه‌ها، سخت‌افزار اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی ندارند؛ اما از بلوتوث 5.1 Zigbee و حالت استندبای با مصرف پایین باتری و قابلیت تشخیص صدای محیطی پشتیبانی می‌کنند. تراشه‌ی QCS405 نیز علاوه‌بر چهار هسته‌ی GPU و CPU مبتنی بر هوش مصنوعی و DSP‌های دوگانه‌، دارای چهارهسته‌ی اصلی هستند. کوالکام قصد دارد از این تراشه‌ی جدید برای ساندبارها و اسپیکرهای هوشمند سینمای خانگی استفاده کند. تراشه‌ی QCS407 نسخه‌ی پیشرفته‌ی تراشه‌ی QCS405 با کانال‌های صوتی بیشتر برای گیرنده‌های AV است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوالکام تراشه QCS400 را برای اسپیکرهای هوشمند رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..