تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم وطن از تن پوش تن/ بازار ایرانی جولانگاه پوشاک خارجی

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  با تغییر لباس طبیعت و پوشیدن قبای سبز بر قامت درختان وگیاهان، مردم نیز در تکاپوی خرید برای نونوار شدن در سال جدید هستند در این میان صنعت پوشاک ایرانی امید خود را از دست نداده و همچنان با تکیه بر جوانان خلاق این سرزمین در این مسیر پر پیچ و خم گام برمی دارد، قدم‌هایی که هرچند خسته و کند است، اما هست و برای گرفتن جان دوباره همراهی هموطنانش را می طلبد.


امسال بازار به سبب نوسانات قیمت ارز که شاید ظاهر ماجرای گرانی‌های این روز‌ها در همه‌ی اقلام باشد، روز‌های تلخ بسیاری را به خود دیده است، تلاطم‌هایی که با تبلور عزمی راسخ در مردم و مسئولان می‌تواند زمینه تبدیل تهدید به فرصت را هم برای تولید کننده و مصرف کننده که ما مردم باشیم فراهم آورد.


با هر وضعیت اقتصادی باید به این مساله توجه کنیم که بخش عمده‌ای از گره‌های موجود در این صنعت فقط و فقط به دست خودمان باز می‌شود و این همان جوانه امیدی است که می‌تواند به گرمای دست کارگران هموطن قوت بخشد.


هم مردم و هم مسئولان باید برای پیشرفت و سهیم شدن درتجارت بزرگ جهانی پوشاک کمرهمت ببندیم و اگر کالای ایرانی را باکیفیت مشاهده کردیم با حمایت از آن کالا چرخ اقتصاد کشور را به گردش درآوریم.


سهم وطن از تن پوش تن/ بازار ایرانی جولانگاه پوشاک خارجی
هرچند که واردات بی رویه و عرض اندام اجناس قاچاق در بازار پوشاک زمان طولانی است که چشمان برخی از هموطنان را مرعوب جولان‌های فریبنده‌ی مارک‌ها و برند‌های تقلبی کرده و این مساله همان معضلی است که تیشه به ریشه لباس ایرانی می‌زند و خستگی را بر تن تولید کننده می‌نشاند.


در یک گزارش میدانی در بازار می توان به این قضیه پی برد که اگر دو فاکتور کیفیت و قیمت مناسب، نه تنها در صنعت پوشاک بلکه در تمامی کالا‌های ایرانی مورد توجه قرار گیرد، صنایع ایرانی با استقبال بی نظیر هموطنان روبرو می‌شود و این هدف زمانی حاصل می‌شود که جامعه ایرانی و مسئولان به حمایت همه جانبه از تولید کننده برآیند، حمایتی که رضا شعبانی تولید کننده برند باسابقه پوشاک آن‌ها را لازم و ملزوم یکدیگر می‌داند.


وقتی مرغ همسایه غاز می‌شود/ مارک‌های خارجی بر تن پوشاک تولید داخل


تولید کننده پوشاک با اشاره به اینکه ۳۰ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و سرد و گرم روز‌های تولید را چشیده است می‌گوید: در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که کشور ما ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه تولید پوشاک دارد و این بستر زمانی به نقطه‌ی مطلوب نزدیک می‌شود که برنامه ریزی‌های هدفمندی در این راستا صورت گیرد.


وی تصریح کرد: در حوزه پوشاک، محصولات با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شود که می‌تواند گوی رقابت را از بازار خارجی برباید و این توانمندی بالای کشورمان را در حوزه پوشاک نشان می‌دهد.


شعبانی با اشاره به اینکه بعضا شاهدیم برخی از تولیدات داخلی با برچسب‌های خارجی به بازار عرضه می‌شوند اظهار می‌کند: متاسفانه با فرهنگ غلط نهادینه شده در میان برخی از افراد، تولیدکنندگان ناچارند با اسم و برند خارجی به عرضه تولیدات خویش مبادرت ورزند و این مساله معضل بزرگ فرهنگی در صنعت پوشاک ایران محسوب می‌شود.


تولید کننده پوشاک می‌افزاید: در بعضی از مغازه‌های سطح شهر، پوشاک ایرانی را به اسم جنس ترک با قیمت‌های نجومی می‌فروشند و اگر برچسب تولید داخلی بر روی لباس‌ها دوخته شود آن محصول را خریداری نمی‌کنند و این مصداق بارز ضرب المثل مرغ همسایه غازه، است.

سهم وطن از تن پوش تن/ بازار ایرانی جولانگاه پوشاک خارجی
وی با تاکید بر اینکه واردات ضربه‌  سنگینی به صنعت پوشاک وارد می‌کند می‌گوید: امروز تولید به دلیل نوسانات نرخ ارز و گران شدن مواد اولیه وضعیت مساعدی ندارد، اما با همراهی مسئولان و اصناف، می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.


با توجه به اینکه در آستانه‌  سال جدید قرار داریم و این روز‌ها بازار پوشاک با استقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شده است، هر خانواده با توجه به بضاعت مالی خود تلاش می‌کند خرید‌های مورد نیاز و مناسبی را به انجام رساند در همین راستا و پیرامون وضعیت پوشاک در مشهد به گفتگو با مهدی لسان طوسی رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد پرداختیم.


برندی با تن پوش ایرانی


رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی یکی از الزاماتی است که در نهادینه سازی فرهنگ حمایت از کالای ایرانی نقش بسزایی دارد گفت: خوشبختانه باید بگوییم تقریباً تمام پوشاک موجود در بازار مشهد از تولیدات داخل کشور هستند که بخشی از آن‌ها پیش از این با برچسب های خارجی عرضه می‌شدند و اکنون نیز با برچسب و برند ایرانی به بازار عرضه می‌شوند.


سهم وطن از تن پوش تن/ بازار ایرانی جولانگاه پوشاک خارجی
وی تصریح می‌کند: خوشبختانه وضعیت فروش پوشاک در آستانه سال جدید نسبت به قبل بهبود یافته و مردم با وجود قدرت خرید پایین تلاش می‌کنند طبق سنت دیرینه لباس جدید برای سال نو خریداری کنند.


لسان طوسی می‌افزاید: از سال ۹۶ ورود پوشاک خارجی برای اشخاص حقیقی و از سال ۹۷ واردات پوشاک خارجی برای همه بخش‌ها ممنوع اعلام و باعث شد تا عرصه برای حضور تولید کنندگان داخلی در بازار فراهم شده و صنعت پوشاک کمی جان بگیرد.


رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد اظهار می‌کند: در مشهد ۱۳ برند خارجی پوشاک پروانه فعالیت داشتند که بعد از ممنوعیت قانونی برخی از این واحد‌ها تعطیل شدند و تعداد باقی مانده نیز پوشاک قبلی خود را به فروش می‌رسانند و طی ماه‌های آینده قطعاً تعطیل خواهند شد.

وی تصریح می‌کند: تولیدکنندگان داخلی در شرایط فعلی به شدت با مشکل تأمین مواد اولیه مواجه هستند و لازم است دولت به این بخش ورود یافته و کمبود‌ها را جبران کند تا شاهد رونق صنعت پوشاک در کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم.


رئیس اتحادیه پوشاک دوخته مشهد در خصوص وضعیت بازار پوشاک شب عید می‌گوید: با توجه به توانمندی‌های تولید داخل در رابطه با بازار شب عید به ویژه در حوزه پوشاک و سایر محصولات نهایی این حوزه که مورد نیاز آحاد جامعه است و با توجه به افزایش تولید داخلی، تاکنون مشکلی در این خصوص گزارش نشده و امیدوارم با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه تأمین پوشاک و کالا‌های نساجی مورد نیاز جامعه به نحو مطلوبی مدیریت شود.

سهم وطن از تن پوش تن/ بازار ایرانی جولانگاه پوشاک خارجی
شایسته است ملتی که چهل سال پای انقلاب خودش ثابت قدم مانده با اعتماد و حمایت از کالای ایرانی پشت صنعت و صنعتگرش نیز بایستد. آنچنان که عباس یمینی شریف شاعر ایرانی در بیتی از شعر خود می‌گوید: دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد.

انتهای پیام// ز.م

گزارشگر: زهرامعتمدی راد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم وطن از تن پوش تن/ بازار ایرانی جولانگاه پوشاک خارجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..