با وجود برنامههای ولوو برای ارائه خودروهای پلاگین هیبرید در آینده نزدیک، اظهارات مدیران این شرکت نشان میدهد تقاضای بازار را دستِکم گرفتهاند.
معمولا تقاضا برای محصولات جدید را کمتر از آنچه هست، در نظر میگیرند. بااینحال، ولوو انتظار نداشت با چنین تقاضای زیادی برای خودروِ هیبریدی مواجه شود. پیشازاین، خودروساز سوئدی تصور میکرد خریداران بسیار کمی بهدنبال خرید مدلهای پلاگین هیبرید این شرکت باشند؛ اما درحقیقت، تقاضا برای خرید خودروِ برقی پلاگین هیبرید (PHEV) و ولوو نمیداند با این حجم زیاد تقاضا چه کاری انجام دهد.
در اولین قدم، ممکن است پیشنهاد دهید ولوو تولید محصولات هیبریدی را در سریعترین زمان افزایش دهد. باوجوداین، مشکل تازهای وجود دارد؛ زیرا ولوو باتری خودرو الکتریکی را خودش تولید نمیکند. بنابراین، ولوو به تأمینکنندگان مختلف خود دسترسی پیدا میکند و قطعات خودروهای پلاگین هیبرید را بهصورت داخلی تأمین خواهد کرد؛ اما این فرایند زمانبر است.
مقالههای مرتبط:باتوجهبه اظهارات مسئولان ولوو، تولید خودروِ پلاگین هیبرید به سهبرابر حجم تولید کنونی افزایش خواهد یافت؛ اما این مسئله تا پایان سال جاری اتفاق نخواهد افتاد. سهبرابرشدن حجم تولید به این معنی است که تولید محصولات در سال ۲۰۱۹ درمقایسهبا پایان سال ۲۰۱۸ افزایش سهبرابری مییابد.
هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو گفت:
خوشحال نیستیم؛ زیرا میتوانستیم مدلهای پلاگین هیبرید بیشتری بفروشیم. تقاضا برای محصولات هیبرید را دستِکم گرفتیم. ظرفیت تولید را تا پایان سال جاری به سهبرابر سال گذشته میرسانیم.
طبق گفتهی ساموئلسون، مدلهای پلاگین هیبرید تا ۱۵ درصد از ظرفیت فروش را در برخی مدلهای خاص ازآنِ خود میکنند. ظرفیت ۱۵ درصدی به هر دو نسخهی استاندارد بنزینیدیزلی و پلاگین هیبرید مربوط میشود. درعینحال، برند تجاری ولوو پلاستار روی وسایل نقلیهی پلاگین هیبرید تمرکز دارد. اولین مدل این برند با نام پلاستار وان (Polestar 1) نسخهی تولید محدود پلاگین هیبرید بهشمار میرود؛ درحالیکه پلاستار ۲ (Polestar 2) خودرویی تمامبرقی و با هدف رقابت با تسلا مدل ۳ طراحی شده است.