تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر از خراسان شمالی/ تبدیل استان به قطب گردشگری در گرو ارتقا زیرساختهای حمل و نقل است

ساعت: 15:46 منتشر شده در مورخ: 1398/01/02 شناسه خبر: 1469932

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: : براساس آمار ترددهای استان، سالانه 20 میلیون نفر از خراسان شمالی عبور می کنند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علی کاظمی، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به عنوان یک استان معبر در مسیر دو قطب گردشگری خراسان رضوی و مازندران  قرار دارد، اظهارکرد:  براساس برنامه ریزی های انجام شده و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری با ماندگاری زائران و مسافران می توان با ارائه خدمات گامی در جهت رونق گردشگری برداشته شود.

کاظمی اضافه کرد: باتوجه به اینکه خراسان شمالی پتانسیل خوبی در وضعیت آب و هوا، تنوع قومیتی و آداب و رسوم، جاذبه های گردشگری، فرهنگی، تاریخی، طبیعی، صنایع دستی متنوع وغذا دارد می توان طی یک برنامه ریزی بلند مدت خراسان شمالی را به عنوان یک قطب گردشگری و استان مقصد تبدیل کرد. 
معاون گردشگری استان برای تبدیل خراسان شمالی به یک قطب گردشگری به توسعه زیرساختهای فناوری و اطلاعات، جاده ای، حمل و نقل و توسعه شهرها و مبلمان شهری، حفظ بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: با همکاری دستگاه های مرتبط در کارگروه گردشگری استان ذیل شورای برنامه ریزی  با بهره مندی از برنامه های کوتاه مدت و تبدیل آن به اتفاقات درازمدت  استان خراسان شمالی را به استانی مقصد تغییر دهیم.
کاظمی خاطر نشان کرد: فعالیت اقامتگاه های بومگردی در استان در جذب مسافران و گردشگران خارج از استان موفق بوده اند.
وی تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال در استان را 32  واحد اعلام کرد و گفت: این واحدها مقوله ای جدید در گردشگری کشور است اما باتوجه به اینکه با ذائقه و سلیقه گردشگران داخلی و خارجی همخوانی دارند، به سرعت توانسته در حوزه گردشگری کشور و همچنین استان خراسان شمالی جایگاه اش را پیدا کند.
کاظمی با اشاره به اینکه اقامتگاه های بومگردی با تمایزی که در ارائه خدمات از جمله ساختار بومی و سنتی و غذاخوری ها و قیمت مناسبی که دارند جذاب هستند، گفت: در این حوزه باید دقت شود تا با پایین آوردن کیفیت از کمیت آن کاسته شود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تردد سالانه ۲۰ میلیون مسافر از خراسان شمالی/ تبدیل استان به قطب گردشگری در گرو ارتقا زیرساختهای حمل و نقل است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..