تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران/ فروش ۱۳۰ میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه

آخرین اخبار از وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه کتاب به روایت مسئولان/ امضای ترجمه 31 اثر ایرانی در قالب طرح «گرنت»

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات در اردیبهشت ماه سال گذشته روی داد. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی آن زمان اشاره می‌کنیم؛

آخرین اخبار از وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه کتاب به روایت مسئولان

جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران از روند آماده‌سازی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی بازدید کردند.

سیدمحمد طباطبائی مدیر امور رسانه‌ای این دوره از نمایشگاه کتاب، در بازدید از بخش ناشران خارجی اظهار کرد: بخش گمرک امسال در جوار ناشران خارجی در رواق شرقی شبستان قرار گرفته است. این کار به دلیل کمتر شدن فاصله گمرک با ناشران خارجی است.

واگذاری حق نشر دو کتاب‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ناشران چینی

به دنبال حضور کانون در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن در سال 1396 و انجام مذاکره‌های متعدد با ناشران این کشور در خصوص واگذاری حق‌نشر کتاب‌های کانون، قرارداد حق‌نشر این دو عنوان کتاب کانون به تازگی به امضای طرفین قرارداد رسید.

تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب

همایون امیرزاده سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌‌‍المللی کتاب تهران از تجهیز کتابخانه‌های مدارس تهران و شهرستان‌های استان تهران همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: همزمان با سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران و شهرستان های استان تهران با کتاب‌های مناسب تجهیز می‌شود.

ثبت نام حدود 61 هزار طلبه و دانشجو برای دریافت بن خرید کتاب

امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران درباره تعداد متقاضیان دریافت بن کتاب دانشجویی و طلاب گفت: تا صبح روز یکشنبه (۲ اردیبهشت ماه ۹۷) تعداد ۶۰ هزار و ۹۱۴ متقاضی در سامانه ثبت‌نام انجام داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال ثبت‌نام‌ها از سه طریق قابل انجام است، تعداد ۱۶ هزار و ۱۸ نفر از طریق کارت ملی هوشمند، یک هزار و ۹۰۶ نفر از طریق فناوری NFC و ۴۲ هزار و ۹۹۰ نفر نیز متقاضی بن کارت فیزیکی بوده اند.

جهانگیری: دولت از اقتصاد نشر حمایت می کند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی ایراد سخنانی در اختتامیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار کرد: براساس گزارش‌هایی که وزیر فرهنگ و ارشاد و مسئولان نمایشگاه کتاب ارائه کردند، این نمایشگاه جایگاه خوبی در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

وی افزود: استقبال چشمگیر از این نمایشگاه از حضور مقام معظم رهبری تا آحاد مردم سندی بر ارتباط مردم ایران با فرهنگ است.

نمایشگاه کتاب تهران بر دیپلماسی فرهنگی تاثیرگذار است

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در مراسم اختتامیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از زاویه‌های متعددی قابل بررسی است، گفت: نمایشگاه کتاب مهمترین اتفاق فرهنگی کشور است؛ هیچ فضایی چنین تجمع انسانی را از شهرستان و تهران ندارد.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته بر اساس متد جمعیت شناسی ۶۰۰ هزار نفر فقط از نمایشگاه کتاب بازدید داشتند. به عبارت دیگر در دو روز گذشته بیش از نیم میلیون نفر جمعیت بازدید کننده داشتیم، بیان کرد: چنین حضور مردمی با شرایط خاصی که در کشور داریم مایه مباهات است.

فروش 130  میلیارد تومان کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب

در این مراسم امیر مسعود شهرام نیا، قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه برگ دیگری از نمایشگاه کتاب تهران این بار در مصلای تهران ورق خورد و خوشحالیم قدم‌های رو به جلو در این دوره برداشتیم، بیان کرد:کتاب‌های بیش از ۲۱۰۰ ناشر در بخش داخلی و بیش از ۵۵۰ ناشر خارجی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

وی با بیان اینکه خوشحالیم جابجایی مکان نمایشگاه کتاب سبب شد فضای مسقف بیشتری در اختیار داشته باشیم، ادامه داد: امسال حدود ۸۰ هزار مترمربع از فضای ما در فضای مسقف قرار گرفت.

افزایش ۱۰ درصدی فروش در نمایشگاه کتاب/ ۹۵ ناشر از حضور در نمایشگاه سال بعد محروم شدند

همایون امیرزاده، رئیس کمیته تخلفات سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران درباره تازه ترین آمار تخلفات در نمایشگاه گفت: تا روز نهم نمايشگاه كتاب، ٣٧١ گزارش تخلف به دست ما رسید که ٢٤١ رای بر مبنای آن صادر شد و در نهايت ٩٥ ناشر متخلف از حضور در نمايشگاه سال بعد محروم شدند.

خانه کتاب و باغ موزه دفاع مقدس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه ای بین خانه کتاب و باغ موزه دفاع مقدس با حضور علی اصغر جعفری مدیرعامل باغ موزه ، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر کشور و نیک نام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب منعقد شد.

امضای ترجمه 31 اثر ایرانی در قالب طرح «گرنت»

ایوب دهقانکار، معاون طرح گرنت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز دهم برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 31 طرح گرنت در نمایشگاه کتاب تهران نهایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجهیز ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران/ فروش ۱۳۰ میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..