تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتفاقی که در نوروز کارگردان تئاتر را در پایتخت نگه داشت/ شفیعی: با کنار هم بودن می‌توان سختی‌ها را پشت سر گذاشت

اتفاقی که در نوروز کارگردان تئاتر را در پایتخت نگه داشت/ شفیعی: با کنار هم بودن می‌توان سختی‌ها را پشت سر گذاشتبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ایام نوروز یکی از زیباترین ایام سال است. به بهانه بهار و سال جدید به سراغ امیرحسین شفیعی کارگردان, نویسنده و رئیس انجمن هنرهای نمایشی رفته ایم تا درباره بهار و ایام نوروزی با او گفت و گو کنیم. در ادامه آن را بخوانید؛

آقای شفیعی درباره حال و هوای نوروز و بهار ۹۸ برای ما بگویید.

من فکر می کنم مهم ترین ویژگی بهار و نوروز برای خانواده تئاتر , مصادف بودن ایام بهاری با روز جهانی تئاتر ( 7 فروردین) است. در واقع برای خانواده تئاتر لذت و شیرینی نوروز و تعطیلات با روز جهانی تئاتر عجین شده و این بسیار ارزشمند و مهم است. نوروز با تمام ویژگی های خود حتی در شرایط بد روحی و اقتصادی باز هم برای انسان تحولی بزرگ ایجاد می کند. زمانی که به ایام نوروز و سال جدید نزدیک می شویم، انگیزه‌ای در درونم ایجاد می شود و البته این انگیزه  حتی در شرایط سخت کاری یا زندگی نیز در من اتفاق می افتد.

خاطره ای از ایام نوروز دارید؟

پیش از این در ایام نوروز گروه ما زمان خود را به استراحت اختصاص می دادند؛ اما سال قبل در بلوار کشاورز اتفاقی به نام «نوروزگاه» رخ داد, که من در بخش هنرهای نمایشی آن فعالیت داشتم. ما یک نمایش -کارناوال را سال گذشته به اجرا بردیم. همیشه با خود فکر می کردم تهران در ایام نوروز خالی از جمعیت و گردشگر می شود؛ زیرا هیچ سالی ایام نوروز را در تهران سپری نکرده بودم. این اتفاق سبب شد تا من تمام ایام نوروز را در تهران بمانم و این موضوع برای من بسیار جالب بود که نوروز در تهران بسیار دیدنی تر از هر وقت دیگری است و البته گردشگران بسیاری دارد. خصوصاً ما که در بلوار کشاورز در حال اجرای نمایش بودیم.

سال قبل دغدغه خود را اجرایی کردم

سال قبل برنامه پیش بینی نشده ای را در کنار اجرا رقم زدیم و آن هم اجرای نمایش برای بیمارستان ها بود. زمانی که در بلوار کشاورز نمایش را اجرا می کردیم، بیماران بیمارستان های اطراف بلوار کشاورز  پنجره های اتاق خود را باز می کردند و به سختی به تماشای نمایش ما می‌ایستادند. البته این برنامه ما وابسته به جای خاص نبود و ما در دو گروه چهار نفره نمایش ها را اجرا می کردیم. در روز پنجم نوروز تصمیم گرفتیم بعد از اتمام اجراها در بخش های مختلف بیمارستان نمایش خود را اجرا کنیم. این موضوع سبب عیادت از بیماران و اجرای نمایش های 5 دقیقه ای در هر یک از اتاق ها بود.

یکی از حسرت های من هم به دوسال قبل باز می گردد؛ تصمیم داشتم جشن روز جهانی تئاتر را در خانه  سالمندان برگزار کنم اما این اتفاق رخ نداد. اما سال گذشته توانستیم بیماران و همراهانشان را خوشحال کنیم و از طرفی پرسنل بیمارستان هم با ما همکاری زیادی داشتند. این کار خودجوش اتفاقات خوبی با خود به همراه داشت.

شما کدام سین سفره هفت سین را بیشتر دوست دارید؟

سبزه. اول به خاطر مفهوم سبزه در سفره هفت سین  و دوم به خاطر رنگ سبز و گندم آن که نشانه روزی ما است. از طرفی مراحل سبز شدن گندم و جو که برای سبزه گذاشته می شود، برای من بسیار جالب است. زیرا ما این کار را خودمان انجام می دهیم و برای سبز شدن آن انتظار می کشیم. 

سال قبل دغدغه خود را اجرایی کردم

اگر بخواهید یک سین دیگر به سفره هفت سین اضافه کنید، آن چه خواهد بود؟

فکر می کنم سلامتی مهم ترین سین هفت سین خواهد بود؛ زیرا خودم ارزش سلامتی را می دانم و اگر بخواهم سین دیگری اضافه کنم آن سرباز است . به دلیل این که در تمام ایام تعطیلات سربازان در بخش های مختلف مشغول فعالیت هستند و کنار خانواده های خود نیستند. البته آتش نشان ها و پرستاران هم از جمله اشخاصی هستند که در ایام نوروز کنار خانواده های خود نیستند و به من نظر من بسیار ارزشمند خواهد بود که یادی از آن ها بکنیم.

آقای شفیعی یک آرزو برای مردم کشورمان بکنید.

آرزو می‌کنم که در این شرایط اقتصادی به یکدیگر رحم کنیم. همبستگی است که می تواند ما را از این بحران نجات دهد و با کنار یکدیگر بودن می توان این شرایط را پشت سر گذاشت. امیدوارم پیش از انتظار از دولتمردان , اول از خود انتظار داشته باشیم و خود به یکدیگر رحم کنیم. ما یک ملت هستیم  و در کنار هم پرچم جمهوری اسلامی ایران را می سازیم و  امیدوارم با اتحاد از بحران ها عبور کنیم و امیدوارم سفره همه هموطنان پر از نعمت و برکت و مردم ما سالی پر از شادی و لبخند داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتفاقی که در نوروز کارگردان تئاتر را در پایتخت نگه داشت/ شفیعی: با کنار هم بودن می‌توان سختی‌ها را پشت سر گذاشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..