تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه علوم پزشکی تهران برای مشارکت با بخش خصوصی/ شرایط ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت چیست؟

مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره واگذاری بخشهای درمانی داشنگاه علوم پزشکی تهران به بخش خصوصی اظهار کرد: واگذاری بخشهای درمانی و مشارکت بخش خصوصی در نظام پزشکی یکی از چالشبرانگیزترین بحثهای حال حاضر نظام بهداشت و درمان است و نظرات متفاوتی درباره آن وجود دارد.

وی ادامه داد: تجارب بینالمللی در زمینه مشارکت بخش خصوصی در نظام سلامت و تعیین نحوه مشارکت آنها بسیار متفاوت است؛ در حال حاضر ما به دنبال آن هستیم تا با کسب اطلاعات مناسب و با آگاهی کامل از فواید و مخاطرات احتمالی این اقدام با آن روبرو شویم.

برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای مشارکت با بخش خصوصی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت باید با آگاهی و اشراف کامل باشد، باید بررسی کنیم که بخش خصوصی باید به صورت موازی با بخش دولتی فعالیت کند یا به صورت مکمل به حوزه سلامت کمک کند؛ امیدوار هستیم با بررسیهایی که در حال انجام است به نتایج خوبی برسیم.

رضایی گفت: پیش از این هم برخی از بخشهای درمانی تحت چارچوبهای قانونی به صورت برونسپاری یا درونسپاری به بخش خصوصی واگذار شده است که باید عملکرد آنها را برای داشتن شناخت کافی بررسی کنیم و تاثیرات آن را مشاهده کنیم.

شرط و شروط نظام سلامت برای بخش خصوصی

وی درباره معیارهای تعیین کننده برای ورود بخش خصوصی گفت: مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود و از جمله آنها میتوانیم به ورود تکنولوژی، استفاده از نیروهای متخصص، افزایش کارایی و غیره اشاره کنیم.

برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای مشارکت با بخش خصوصی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: عملکرد بخش خصوصی در حوزه سلامت چه به صورت مشارکت و چه به صورت واگذاری نیاز به بررسی دقیق دارد و باید تمامی معیارها و شرایطی که برای آنها تعیین میکنیم، تأمین کند و با توجه به این مؤلفهها بخش خصوصی میتواند در حوزه سلامت مشارکت کند.

رضایی یادآوری کرد: بعد از انجام بررسیهای لازم ممکن است برخی از بخشها به بخش خصوصی واگذار شود اما به طور قطع همچنان برخی از بخشها به صورت دولتی به عملکرد خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه علوم پزشکی تهران برای مشارکت با بخش خصوصی/ شرایط ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..