تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقسیم رحم بین خواهر و برادر دوقلو، تاثیری مخرب بر فرزند دختر دارد

دانشمندان می‌گویند عواقبی زیان‌بار در انتظار دخترانی است که همراه یک برادر دوقلو در رحم مادر رشد می‌کنند.

براساس نتایج یک مطالعه‌ی جامع، احتمال فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان یا دانشگاه در زنانی که در دوران جنینی همراه‌با برادر دوقلوی خود در رحم مادر رشد کرده‌اند، درمقایسه‌با زنانی دوقلویی که همراه‌با خواهر دوقولی خود در رحم مادر بوده‌اند، کمتر است اما این مسئله به این جا ختم نمی‌شود. علاوه‌بر احتمال کمتر فارغ‌التحصیل شدن، احتمال ازدواج و نیز توانایی وارد شدن آن‌ها به فضای کار پایین‌تر است و علاوه‌بر این‌ها، این دسته از افراد نرخ باروری پایین‌تری دارند و فرزندان کمتری به دنیا می‌آورند. حداقل این همان چیزی است که ارقام براساس اطلاعات افراد دوقلوی متولد شده در کشور نروژ درفاصله‌ی سال‌های ۱۹۷۸-۱۹۶۷ نشان می‌دهند. این داده‌ها در مجموع شامل ۷۲۸٫۸۴۲ تولد بوده که از این میان، ۱۳٫۸۰۰ مورد دوقلو بوده‌اند. این نتایج پس از تصحیح داده‌ها برای عواملی نظیر ماه و سال تولد، تحصیلات مادر و سن مادر در زمان تولد و وزن تولد نوزاد حاصل شده است.

اگرچه تجربه‌ی دختران دوقلوی متولد شده در کشورها و زمان‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما با این وجود این داده‌ها به‌شدت این فرضیه را حمایت می‌کنند که اشتراک رحم با برادر می‌تواند اثرات ماندگار و مضری روی دختران داشته باشد. کرستوف کاربووینک از دانشگاه شمال غربی می‌گوید:

هیچ کس تاکنون نتوانسته بود در چنین مطالعه‌ی جامعی این موضوع را مورد مطالعه قرار دهد که چگونه دوقلوهای نر روی خواهر دوقلوهای خود تاثیر می‌گذارند.

این نخستین مطالعه‌ای است که این افراد را برای بیش از ۳۰ سال و از تولد تا زمان رفتن به مدرسه و بزرگسالی مورد بررسی قرار داده است تا نشان دهد که قرار گرفتن در رحم همراه‌با یک دوقلوی نر، پیامدهای مهمی در ارتباط با فارع التحصیل شدن از مدرسه، دستمزد و نرخ باروری خواهر دوقلو دارد. پژوهشگران برای جدا کردن اینکه آیا این تغییرات در زندگی دختران ناشی از طبیعت (قرار گرفتن درمعرض تستوسترون جنینی حاصل از برادر دوقلو) یا اثرات پرورشی (تاثیرمعاشرت با دوقلوی نر) است، داده‌ها را فیلتر کردند. هنگامی که آن‌ها این گروه را جدا کردند (فقط دخترانی را که برادر آن‌ها طی مدت کوتاهی پس از تولد از دنیا رفته بود، درنظر گرفتند)، مجددا همان نتایج به‌دست آمد. به‌عبارت دیگر، حتی وقتی دخترها نه به‌عنوان یک دوقلو بلکه به‌عنوان یک فرزند تک پرورش می‌یافتند، چشم‌انداز زندگی آن‌ها ازلحاظ موفقیت و اندازه‌ی خانواده هنوز به‌طور منفی تحت‌تاثیر قرار می‌گرفت.

دوقلو

در ارزیابی پژوهشگران، این بدان معنا است که فرضیه‌ی انتقال تستروسترون بین دوقلوها حقیقی است و احتمالا روی یک بخش کوچک ولی درحال رشدی از جامعه‌ی جنس ماده در سرتاسر جهان تاثیر می‌گذارد. امروزه به‌علت انجام بیشتر عمل لقاح مصنوعی (IVF) در جهان، شمار افراد دوقلویی که متولد می‌شوند، بیشتر شده است. ایده این است که اساسا، با قرارگیری در معرض تستوسترون حاصل از برادر دوقلو ازطریق مایع آمنیوتیک یا ازطریق جریان خون مادر، دختران درمعرض تغییر قابل اندازه‌گیری قرار می‌گیرند. دیوید فیلیگو یکی از اعضای این گروه می‌گوید:

مقاله‌های مرتبط:

ما این مطلب را نشان نمی‌دهیم که ماده‌های پرورش یافته در چنین شرایطی بیشتر شبیه مردان هستند. اما یافته‌های ما با این ایده که مواجهه‌ی غیرفعال با تستوسترون پیش از تولد روی تحصیلات، کار و باروری دوقلوی دختر اثر می‌گذارد، تطابق دارند.

این یک روند قابل‌توجه و نگران‌کننده است و در عین حال این یک اثر یک طرفه است. به‌نظر می‌رسد که پسرانی که با خواهر دوقلوی خود در رحم مادر پرورش می‌یابند، هیچ نوع تاثیر ماندگاری را تجربه نمی‌کنند. نویسندگان در مقاله‌ی خود نوشتند:

ما متوجه شدیم که مردانی که همراه‌با یک خواهر دوقلو در رحم مادر پرورش می‌یابند، درمقایسه با مردانی که همراه‌با برادر دوقلوی خود رشد می‌کنند، از نظر پیشرفت در مراحل مختلف زندگی تفاوتی ندارند. جنس ماده نسبت به جنس نر دارای سطوح پایه‌ای تستوسترون بسیار پایین‌تری است و بنابراین مواجهه‌ی غیرفعال با تستوسترون دوقلوی نر موجب می‌شود که میزان مواجهه‌ی جنس ماده با این هورمون بیشتر شود.

سؤال‌های زیادی وجود دارد و ما از جواب‌ها آن‌ها فاصله داریم اما این مسئله تا حدی که پژوهشگران آن را شناسایی کرده‌اند، بحرانی است. آن‌چه این جا اتفاق می‌افتد چیزی اسرارآمیز است و کسی نمی‌گوید که اثرات معاشرت وجود ندارند: یک مطالعه که اخیرا منتشر شد، نشان می‌داد که در آمریکا میزان درآمد زنانی که یک برادر جوان‌تر هستند، کمتر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقسیم رحم بین خواهر و برادر دوقلو، تاثیری مخرب بر فرزند دختر دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..