تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آن روی زیبای سکه سیل و ویرانی/ ورود نیروهای بسیج جبرانی برای عدم آمادگی برخی دستگاه‌ها

ساعت: 10:06 منتشر شده در مورخ: 1398/01/02 شناسه خبر: 1469857

سیل در مازندران با همه ویرانگری، روی زیبای دیگر خود در همدلی و کمک مردمی را به نمایش گذارد تا جبرانی باشد در عدم آمادگی مسئولان این استان که در کنار گستره سیلاب و روستاها و بعضاً منازل شهری، آنچه که قابل توجه بوده، ورود زودهنگام نیروهای بسیجی و سپاهی به عرصه امدادرسانی و نجات مردم از سیلاب‌های خروشان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیل بخش‌های مرکزی مازندران، که در آخرین روزهای سال گذشته با بارش ممتد بارندگی شکل گرفت، بخش اعظم روستاهای شهرستانهای بخش مرکزی مازندران را به زیر آب برد و خسارات هنگفتی را به مردمی که آماده ورود به سال نو می‌شدند، تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگاران بلاغ، برخی از روستاهای شهرستان‌های سیمرغ، جویبار، میاندورود و نکا کاملاً به زیر آب رفته و برخی از این روستاها با جمعیت زیاد خود کاملاً تخلیه شدند.

در اغلب روستاها، که تعدادشان زیاد است، منازل مردم با ورود آب به این خانه‌ها غرقآب است و اموال و اثاثیه مردم در آب شناور می‌باشد.

در کنار گستره سیلاب و روستاها و بعضاً منازل شهری، آنچه که قابل توجه است، ورود زودهنگام نیروهای بسیجی و سپاهی به عرصه امدادرسانی و نجات مردم از سیلاب‌های خروشان است که در این میان نباید از زحمات و تلاش‌های نیروهای امدادی هلال احمر بی تشکر و قدردانی گذشت، اما حضور سپاهیان و بسیجیان در نخستین ساعات جاری‌شدن سیل و به صحنه آمدن مردم و آنانی که دارای بیل مکانیکی و تراکتور بودند، بسیار کارساز و دیدنی بود.

سیل با همه عوارض و خساراتش، جلوه‌های زیبای همیاری و همدردی مردمی که سال پر عسرت اقتصادی را پشت سر می‌گذارند، به نمایش گذارد.

در مساجد مازندران، که مردم و جوانان متدین اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف کرده‌اند،‌گردآوری کمک‌های جنسی و نقدی برای هم‌استانی‌های سیل‌زده خود درخور تحسین و از مصادیق احسان و آرامش‌بخش جان‌هایی است که در آغاز سال نو خود را به دریای مواج معنویت سپرده‌اند.

واقعاً باید هزاران درود و سلام اولیای الهی را تقدیم این حس همدردی مردم غیور مازندران کرد و آن را مطلع امیدبخشی در آغاز سال نو دانست تا در ذیل این حس احسان و نیکوکاری، سال 98 سالی مالامال از رحمت و برکات الهی برای مردم ایران بویژه مردم متدین و صبور مازندران باشد.

هرچند باید ضمن قدردانی از زحمات مسئولان استان، از آنان انتظار داشت تا با ارائه خدمات شایسته و بدون تاخیر به سیل‌زدگان و تلاش برای جبران بخشی از خسارات گسترده آنان و ترمیم زیرساخت‌های آسیب‌دیده اعم از پل، راه، جاده،... برای پیشگیری از حوادث این چنینی تدابیر کارساز اتخاذ کرده و به اجراء گذارند تا با هر بارندگی مردم مازندران این گونه زندگی و هست و نیست‌شان را از دست ندهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آن روی زیبای سکه سیل و ویرانی/ ورود نیروهای بسیج جبرانی برای عدم آمادگی برخی دستگاه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..