تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ماجرای قتل‌های سریالی با قارچ‌های سمی تا ممنوعیت واردات مکمل از آمریکا

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۹۷ با همه خوبی‌ها و بدی‌ها اتمام رسید، در سال ۹۷ شاهد اخبار و رخداد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف بودیم، در این بین حوزه سلامت نیز شاهد رخداد‌های بسیاری بود که در این بسته خبری می‌توانید مهمترین اخبار اردیبهشت ماه سال  ۹۷ را مرور کنید، همچنین از محقق شدن یا به نتیجه نرسیدن برخی وعده‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان باخبر شوید.

انجام ۱۳ پیوند قلب و کلیه همزمان در کشور/ مرگ مغزى سالانه ۴ هزار نفر/ هزينه ٢٠٠ ميليونى پيوند عضو در ايران

شریف‌کاشانی متخصص قلب با بيان اينكه پیوند قلب آخرین روش درمانی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی است، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقى شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور ما محسوب مى شود.

وی ادامه داد: با حمایت‌های انجام شده تقریباً بیشتر موانع در زمینه پیوند اعضا در بیمارستان مسیح دانشوری برطرف شده است و توانسته‌ايم از موانع پيوند قلب عبور كنيم و موفقيت بالايى كسب كنيم.

وى با بيان اينكه اولین پیوند قلب و ریه همزمان در کشور در بيمارستان مسيح دانشورى انجام شده است، گفت: تاكنون فقط ١٣ پيوند قلب و كليه همزمان در كشور انجام شده است در مركز ما پيوند قلب و ريه و قلب و كليه همزمان داشتيم و اولين پيوند موفق كليه و قلب در مسيح دانشورى انجام شد و چند روز پيش دختر جوانى كه نخستين پيوند قلب و ريه همزمان بر روى او انجام شده بود، بعد از ٥ سال صاحب فرزند شده است و ما به همين دليل در تمام باردارى بيمار را تحت نظر داشتيم.

درج کلمه تراریخته بر روی محصولات الزامی شد

وحید مفید مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی طی نامه ای به معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور درج لوگو(نشان) بر محصولات تراریخته را الزام کرد.

متن این نامه از طرف وحید مفید خطاب به معاونان غذا و داروی سراسر کشور آمده: «احتراماً،پیرو نامه شماره 156648/675 مورخ ۹۵/۱۲/۱۶ و با توجه به بند چ ماده 31 قانون برنامه ششم توسعه کشور(تصویر پیوست )، واردات محصولات تراریخته در چارچوب قانون ایمنی زیستی و با رعایت مقررات و موازین ملی و بین المللی مجاز است.»

در این راستا طبق ماده 4 قانون ملی ایمنی زیستی، مسئولیت صدور، تمدید، و لغو مجوز فعالیت در امور مرتبط با فن آوری زیستی جدید با رعایت قوانین مربوط به هر دستگاه و ضوابط ایمنی زیستی این قانون بر عهده دستگاه های اجرائی ذی صلاح بوده و وزارت بهداشت ،درمان ،آموزش پزشکی در امور مرتبط با ایمنی زیستی و سلامت مواد غذائی ،آرایشی و بهداشتی عهده دار مسئولیت است.

آخرین آمار مسمومیت بر اثر قارچ‌های سمی/ ۹ نفر جان خود را از دست دادند

مجتبی‌ خالدی‌ سخنگوی اورژانس‌ کشور اظهار کرد: تعداد مسمومان به دلیل مصرف  قارچ های سمی در مناطق غربی کشور به 720 نفر افزایش یافته است و متاسفانه 9 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: افراد مسموم بیشتر در استان‌های کردستان، لرستان، قزوین، کرمانشاه‌ و آذربایجان هستند و  حال 50 نفر از بیماران وخیم‌ گزارش شده است.

خالدی‌ یادآور شد: به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی‌، تعدادی از مسمومان‌ در لیست‌ انتظار پیوند کبد قرار گرفته‌اند.

انجام رایگان آزمایشات پیش از تولد برای بیماران خاص

 طاهر موهبتی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: آزمایش‌های قبل از تولد نوزاد برای بیماری‌های خاص دارندگان بیمه سلامت ایران در مراکز تعیین شده رایگان انجام می‌شود؛ همچنین آزمایشات قبل از تولد سایر بیماری‌ها مانند PKU هم در تعهد سازمان بوده است، ولی بیمه شده موظف به پرداخت فرانشیز است علاوه بر آن انجام آزمایشات هموفیلی و تالاسمی با توجه به ژنتیکی بودن بیماری،  رایگان است.

وی  در خصوص افزایش پوشش دارویی توسط این سازمان گفت: بیمه‌ها برای افزایش پوشش دارو  یا خارج کردن یک دارو از لیست پوشش نقشی ندارند و این تصمیمات در شورای عالی بیمه گرفته می‌شود.

ورود مکمل ها از آمریکا به ایران ممنوع شد/ ١٢‌ درصد مکمل هاى ورزشی قاچاق است/ تولیدکنندگان داخلی ۴۶ درصد از بازار مکمل‌ها سهم دارند

خانوى مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل های تغذیه ای سازمان غذا و دارو از ممنوعیت ورود مکمل هاى تغذیه اى از آمریکا به ایران به دلایل سیاسى نقض برجام خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم سازمان غذا و دارو از هفته گذشته واردات مکمل هاى تغذیه اى از آمریکا به ایران ممنوع شد.

وى ادامه داد: واردکنندگانى که مجوز ورود مکمل را از قبل گرفته بودند تا پایان سال ٩٧ مى توانند محصول خود را وارد کنند، اما پس از آن هیح مکمل تغذیه اى از آمریکا به ایران ممنوع خواهد بود.

خانوى اظهار کرد: ٣٠ شرکت، ٣٠٠ فرآورده را از آمریکا به ایران وارد مى کردند که با بررسى دریافتیم به دلیل وجود مشابه اروپایى یا داخلى ورود آن‌ها را به کشور ممنوع کنیم.

مدیرکل اداره فرآورده هاى طبیعى سازمان غذا و دارو گفت: واردات ٤٠ مكمل ورزشى طى ٦ ماه گذشته به دليل وجود مشابه داخلى آن به كشور ممنوع شده و به زودى ورود ٢٠ قلم ديگر به ايران ممنوع خواهد شد.

ایران رتبه ۱۵ دنیا در سلول درمانی را دارد/ خودخواهی و خودشیفتگی بلای جمهوری اسلامی شده است

 سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، بیان کرد: امروز یکی از دستاوردهای مجموعه خدمت‌گزار ستاد فرمان اجرایی امام به دست معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و افتتاح شد؛ این مجموعه در نوع خود در کشور و در منطقه بی‌نظیر است و مربوط به حوزه علمی پزشکی می‌شود که نیم قرن در دنیا سابقه دارد و نخستین اقدامات در ایران به قبل از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد.

هاشمی با بیان اینکه امروز رتبه 15 جهانی در سلول درمانی را داریم، بیان کرد: البته باید توجه داشت برخی دستاوردهای علمی ایران در کشورهای پیشرفته دنیا به دلیل مذهبی و قانونی ثبت نمی‌شود اما ما در منطقه رتبه نخست و در دنیا 15 هستیم.

هاشمی با اشاره به استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها و سرطان، گفت: بدن انسان از 16 سلول بنیادی شروع به تشکیل شدن می‌کند و با این سلول‌ها می‌توان بیماری‌های صعب‌العلاج، سرطان‌ها به ویژه سرطان خون را درمان کرد.

هاشمی گفت: امیدواریم معاونت درمان ظرف یک ماه آینده ضوابط مراکز درمان سل‌تراپی را تعیین کند تا استانداردها در تمام نقاط کشور اعمال شوند.

بازار ۸/۸ میلیارد دلاری سلول درمانی در دنیا/ لزوم بسترسازی این صنعت در کشور

حمیدرضا‌ طیبی‌ رئیس جهاد دانشگاهی‌ اظهار کرد: با تولید سلول‌ شعار «ما می‌توانیم»  باری دیگر تحقق پیدا کرده است و  معتقدم با تلاش و پشتکار می‌توان پیشرفته‌ترین فناوری‌ روز دنیا را تولید کنیم.

وی ادامه داد: تمام عملیات این پروژه‌ در داخل کشور به دست آمده است به طوری که‌ قابلیت‌ توسعه و حتی صادرات به منطقه و دنیا را دارد و پروژه سلول درمانی از دستاوردهای ملی بوده که می‌تواند مسیر انتقال فناوری از داخل به خارج باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی‌ با بیان اینکه سلول درمانی‌ از موضوعات مورد علاقه دانشگاه‌های دنیا در 2 دهه اخیر بوده است، گفت:  این علم زمینه تعامل بین رشته‌های مختلف‌ مانند بیولوژی‌، ریاضی‌ و مهندسی را ایجاد کرده است و امروزه پاسخگوی نیازهای مردم هر کشوری محسوب می‌شود.

طیبی‌ با اشاره به اینکه علم سلول‌درمانی در درمان انواع سرطان، بیماری‌های قلبی – عروقی، سیستم عصبی و  گوارش‌ کاربرد دارد، بیان کرد:  اکنون  سود  این صنعت در  بازار دنیا حدود 8.8 میلیارد دلار بوده است و در سال 2020 این میزان به 17 میلیارد دلار و تا سال 2050 به 530 میلیارد دلار می‌رسد.

نخستین کارخانه تولید انبوه فرآورده‌هاى سلولى غرب آسیا در ایران افتتاح شد

نخستين کارخانه تولید انبوه فرآورده‌های سلولی منطقه غرب آسيا در کشور صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، مخبر رئيس ستاد فرمان اجرايى امام (ره) و طيبى رئيس جهاد دانشگاهى افتتاح شد و ايران در زمره ١٠ كشور جهان داراى اين فناورى و كارخانه قرار گرفت.

شرکت توليد كننده سلول هاى انسان به عنوان نخستين شرکت دانش بنیان در حوزه تولید صنعتی محصولات و فرآورده های سلولی با عقد قرارداد مشترک بین شرکت دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان سرمایه گذار و پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی به عنوان مجرى و دارنده دانش فنی تولید انبوه سلول با مصارف بالینی، در بهمن ماه سال ٩٢ تاسیس شد.

شرکت توليد كننده سلول‌هاى انسانى براى درمان بيمارى‌ها در ٣٠ بهمن برای تامین نیاز کشور به سلول درمانی در ایران تأسیس شد.

تولید کیسه خون ۵ برابر نیاز داخلى/ کیسه‌هاى خون ایرانى به اروپا صادر مى‌شوند

سيد حسن قاضى زاده هاشمى وزيربهداشت گفت: امروز نمايندگى يكى از بزرگترين كارخانه‌های توليد كيسه خون در ايران افتتاح شد كه محصول مورد نظر را  ۵ برابر نياز كشور  تامين مى‌كند.

وى ادامه داد: اين كارخانه با هدف تامين نياز داخلى و صادرات كيسه خون به روسيه و كشورهاى اروپايى با سرمايه گذارى مشترک ايران و فرانسه به بهره بردارى رسيد.

هاشمى تصريح كرد: اين مسيرى است كه ساير واردكنندگان را نيز براى انتخاب آن تشويق كنيم زيرا سياست كلى ما حمايت از توليد دارو است.

بزرگ‌ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در ايران افتتاح شد

علی اکبر پور فتح اله رئيس سازمان انتقال خون ایران در حاشیه مراسم افتتاح بزرگ ترین کارخانه کیسه خون خاورمیانه در منطقه اقتصادى پيام كرج با بيان اينکه در گذشته ما وارد کننده مستقیم کیسه های خون بوديم، گفت: اكنون با راه اندازی اين كارخانه افزون بر تامين نیاز داخلی امكان صادرات كيسه‌هاى خون به كشورهاى منطقه نيز فراهم شده است.

وی ادامه داد: نيمى از سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این كارخانه را سرمایه گذاران خارجی تامین كرده اند.

پورفتح اله با بيان اينكه این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۱۸ میلیون کیسه خون در سه شیفت را دارد، عنوان كرد: اكنون روزانه ۱۰ میلیون کیسه خون در این کارخانه تولید می شود.

رئيس سازمان انتقال خون تصريح کرد: با راه اندازی کارخانه‌ توليد كيسه خون در مرحله اول برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و ظرفیت اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر در این کارخانه وجود دارد.

پورفتح الله عنوان كرد: اين كارخانه اكنون بر اساس نیازهای داخل کشور کیسه خون تولید می‌کند ولی برنامه ريزى هاى دقيقى براى صادرات محصول به کشورهای منطقه انجام شده است.

ایران و اتحادیه بیماری‌های نادر اروپا سند همکاری امضا می‌کنند

نهمین کنفرانس اروپایی بیماریهای نادر و داروهای کمیاب که در تاریخ 20 اردیبهشت در وین اتریش برگزار شد، هیئت بنیاد بیماری های نادر ایران متشکل از یاسر داودیان رئیس هیئت مدیره، حمیدرضا ادراکی مدیر عامل و دو تن از همکاران بخش های بین الملل و دارویی بنیاد در این کنفرانس شرکت نمودند.

هیئت ایرانی مذاکرات سازنده ای را در دیدار با  یان لوکام رئیس اجرایی یوروردیز در خصوص همکاری های فی مابین بنیاد بیماری های نادر ایران و یوروردیز که از دو سال پیش جریان دارد انجام داد.

اجرای مراحل آخر برنامه اینترنتی تالارهای گفتگوی بیماران نادر موسوم به ریرکانکت و ایجاد برنامه نظرسنجی یوروردیز موسوم به ریربارومتر در ایران، بهره گیری از خدمات یوروردیز در زمینه سیاست های دارویی اروپا و نحوه فعالیت شرکت های دارویی تولید کننده داروهای نادر در ایران از محورهای مذاکرات بود.

ورود واکسن‌های جدید به ایران تا پایان سال ۹۷/ کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان پایتخت

شهنام عرشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه بهداشت استان تهران مسئله نیروی انسانی است زیرا ما دچار کمبود نیروی انسانی شاغل در مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت در سطح پایتخت هستیم.

وی ادامه داد: مسائل مالی به دلیل آمار بالای مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دیگر نکات قابل توجه حوزه بهداشت در استان تهران است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد:‌ وزارت بهداشت برنامه‌هایی برای اضافه کردن واکسن‌هایی به سیستم بهداشت و درمان کشور دارد که در سال‌های گذشته این نوع واکسن‌ها در ایران نبوده ولی در سایر کشورها اجرا شده است.

وی تأکید کرد: با تصویب اضافه کردن واکسن‌های جدید در حوزه بهداشت و تأمین منابع آن این طرح تا اواخر سال در ایران اجرایی می‌شود، مرجع تصمیم گیرنده برای ابلاغ دستور العمل آن وزارت بهداشت است.

عرشی افزود: برنامه‌های خوبی برای مبارزه با بیماری‌های غیرواگیری مانند دیابت، سرطان و فشار خون همچنین بیماری‌های تنفسی داریم و در هر چهار مورد به طور یکسان برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است زیرا این بیماری‌ها عوامل خطر اشتراکی دارند.

دندانپزشکی و جراحی‌های زیبایی رکورددار هزینه‌های سلامت/ پرداخت ۶۲ درصد بودجه سلامت توسط دولت و بیمه‌ها ایده آل است

 ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شاخص پرداختی از جیب مردم به 2 روش است؛  به طوری که درصد پرداختی از هزینه‌های سلامت جزئی از این شاخص محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین توسعه کشور، قرار بود در برنامه چهارم و پنجم میزان پرداختی از جیب مردم به زیر 30 درصد و در برنامه ششم این میزان به زیر 25 درصد برسد.

حریرچی با اشاره به اینکه در نظام سلامت قبل از اجرای طرح تحول، میزان پرداختی از جیب مردم بالای 50 درصد بوده است، افزود : بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی از جیب مردم به 38.1 درصد و 37.7 درصد کاهش پیدا کرد که از این بابت می‌توانیم ادعا کنیم حوزه سلامت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

آمارهاى نادرست از سرانه مصرف دارو در ايران/ميزان ارزبرى دارويى در ايران/ انحصار ٦٠ درصد شركت هاى دولتى در صنعت داروسازى كشور

عبدالمجيد چراغعلى رئيس دانشكده داروسازى دانشگاه علوم پزشكى بقيه اللهگفت: تجربه سال‌هاى گذشته نشان مى دهد كه كم كارى در حوزه دارو آسيب زيادى به بخش هاى درمانى نيروى هاى نظامى وارد مى كند لذا ما اين همايش را با اين هدف ايجاد كرديم تا در اين زمينه تبادل تجربه انجام شود و در شرايط بحران بتوانيم خدمات مطلوب بدهيم.در سال ٩٥ حدود ٦٣ دلار بود كه اين رقم در اسپانيا ٤٥٠ دلار، تركيه ٩٠ دلار بوده؛ سرانه ٦٣ دلارى با توجه به وضعيت كشور عدد مطلوبى است.

رئيس دانشكده داروسازى دانشگاه علوم پزشكى بقيه الله با بيان اينكه برخى مى گويند ايران سه برابر چين مصرف دارو دارد، تصريح كرد: اين موضوع براى ما جاى سوال دارد كه اين قبيل سخنان ازكجا و بر چه مبنايى گفته مى شود.چراغعلى با بيان اينكه برخى مى گويند، ٩٦ درصد داروهاى موردنيازمان را خودمان توليد مى كنيم، افزود: اين رقم مبناى علمى ندارد و اغلب مسئولان از اين رقم استفاده مى كنند.

وى عنوان كرد: از بازار ١٦ هزار ميليارد دارو در ايران در سال ٩٥ كه در سال ٩٦ پيش بينى مى كنيم به٢٠ هزار ميليارد تومان رسيده باشد، ٧٠ درصد داروها توليد داخل است و ٦٠ درصد داروهاى داخلى توليد صنعت داروسازى در انحصار شركت هاى دولتى است در حالى كه بيشتر واردات در انحصار شركت هاى خصوصى بوده و از اشتباهات استراتژيک نظام سلامت است و نياز به بازنگرى و اصلاح دارد.

تهران و شیراز رکورددار پیوند اعضا/ هزینه های گزاف پیوند برای بیماران/ کلیه رتبه اول پیوند در کشور

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشتاظهار کرد: پیوند اعضاء یکی از پیشرفته‌ترین فعالیت‌هایی است که در جهان انجام می‌گیرد.

وی در رابطه با میزان پیوند اعضاء در داخل کشور، بیان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم متناسب با نیازهای روز کشور پیوند اعضاء انجام دهیم و میزان پیوند اعضاء در داخل کشور متناسب با نیازها نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر بیشترین پیوندی که در کشور انجام می‌گیرد، پیوند کلیه است اما در این حوزه هم نیازهای بسیاری وجود دارد و هنوز دولت و مجلس حمایت‌های خود را از این حوزه به عمل نیاورده‌اند و زیرساخت‌های این حوزه باید گسترش یابند.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص دستمزد هر یک از پزشکانی که عمل پیوند را انجام می‌دهند، گفت: علی‌رغم هزینه‌های بالای پیوند، پزشکان ما کمترین دستمزد را دریافت می‌کنند و این صرفا به دلیل عشق و علاقه‌ای است که به این حوزه دارند و به همین دلیل به بهترین نحو کار خود را انجام می‌دهند.

شیوع بالای نارسایی قلبی در ایران به نسبت کشورهای آسیایی/ لزوم حمایت بیمه ای از درمان با قلب مصنوعی

احمد امین رئیس انجمن نارسایی قلب ایران و دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی دوسالانه نارسایی قلب ایران

گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ و میر ناشی از بیماری های واگیردار در ایران محسوب می شود.

وی در ادامه به تلاش پزشکان ایرانی در درمان نارسایی قلبی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های متخصصان اکنون روش های جراحی و درمان بیماری قلبی رشد بسیاری داشته است و پزشکان در کشور می توانند نارسایی قلبی را با جراحی درمان کنند.

رئیس انجمن نارسایی قلب ایران با بیان اینکه بر اساس آمار ها شیوع  بیماری‌ نارسایی قلبی در ایران بالاتر از کشورهای آسیایی است، عنوان کرد: نرخ شیوع این بیماری قلبی در مناطق مختلف کشور متفاوت است و  آمار ابتلا در مناطق شمالی ایران به دلایل ژنتیکی بالاتر است.

دستورالعمل تجویز و مصرف ۸ قلم آنتی بیوتیک پر هزینه تدوین شد

قاسم جان بابایی در گردهمایی که به منظور بررسی دستورالعمل تجویز آنتی بیوتیک جهت کاهش مصرف آنتی بیوتیک و مدیریت هزینه ها برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی، مقاومت آنتی بیوتیکی را یکی از بزرگترین خطرات تهدید کننده سلامت عمومی جهان اعلام کرده و تجویز و مصرف بیش از حد و خودسرانه را یکی از دلایل مقاومت آنتی بیوتیکی می‌داند.

وی گفت: تجویز بی رویه آنتی بیوتیک های نسل جدید و گران قیمت، علاوه بر تحمیل هزینه به بیمار و نظام درمانی کشور، موجب بروز مقاومت های آنتی بیوتیکی در سطح جامعه خواهد شد که در آینده، درمان بیماری های عفونی و واگیردار را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، برنامه ریزی در تجویز و مصرف دارو و تجهیزات غیرلازم را برای مدیریت هزینه ها ضروری دانست و افزود: معاونت درمان وزارت بهداشت با همکاری سازمان غذا و دارو و انجمن بیماری های عفونی و گرمسیری، در راستای مدیریت بهینه هزینه های خدمات سلامت و کاهش بروز مقاومت میکروبی، دستورالعمل تجویز و مصرف 8 قلم آنتی بیوتیک پر هزینه را تدوین و ابلاغ کرده است که امیدواریم با مدیریت تجویز و مصرف آنتی بیوتیک ها، بتوانیم مقاومت میکروبی را کاهش دهیم.

نرخ موالید ایران، 3 تولد در دقیقه/ ۷۵ درصد زایمان‌های طبیعی بوسیله ماماها انجام می‌شود

شهلا خسروی، مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی اظهار داشت: رشته مامایی مانند سایر رشته های علوم پزشکی توانسته براساس شواهد علمی، تحقیقات و آموزش های ضروری، خود را تکمیل و به روز کند.

وی با تاکید بر نقش ماماها در تامین سلامت مادران و نوزادان، گفت: نقش ماماها برای مادران و خانواده نقشی مشاوره ای، حمایتی، پیشگیری، درمانی و تشخیصی هم می تواند باشد و در حال حاضر، ۷۵ درصد زایمان های طبیعی توسط ماماها انجام می شود و مادران این لحظه مهم را با ماماها همراه هستند،  در ایران، در هر یک دقیقه، ۳ تولد اتفاق می افتد.

نخستین کترینگ تامین غذای بیمار در کشور افتتاح شد

خستین کترینگ تامین غذای بیمار  با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با هدف به روز آوری و بهره برداری مناسب، مدیریت متمرکز، ارتقای سطح کیفی و کمی تامین غذا، حذف چرخه تولید و تامین غذا از بیمارستان ها، آزادسازی فضای بیمارستان ها و اختصاص آن به فضای درمانی، تولید انبوه صنعتی و کاهش قیمت تمام شده تهیه غذا در منطقه گرمدره استان البرز افتتاح شده است.

گفتنی است؛ ساخت این مرکز از تیرماه سال گذشته در زمینی به مساحت 17500 متر مربع و زیربنای 3600 متر مربع آغاز و پس از ۹ ماه تکمیل شد.

داروی ایرانی درمان پارکینسون تولید شد/ ارزآوری ۳۰ میلیاردی با تولید دارو در داخل کشور

علیرضا دبیر سیاقی مدیرعامل شرکت داروسازی تولید کننده لووپارکین گفت: پیش از این طی ۱۵ سال گذشته داروی درمان بیماری پارکینسون وارداتی و در انحصار یک شرکت سوئیسی بود.

دبیر سیاقی با بیان اینکه بیماران مبتلا به پارکینسون در چند ماه اخیر با مشکل تامین دارو مواجه بودند، عنوان کرد: این دارو به دلیل وارداتی بودن، نقدی خریداری و به بیماران داده می شد و همیشه یکی از دغدغه های بیماران تامین دارو بود.

وی اظهار کرد: بعد از ام اس، پارکینسون یکی از شایع ترین بیماری ها در حوزه مغز و اعصاب محسوب می شود و یک درصد جمعیت سالمند کشور به پارکینسون مبتلا هستند؛ خوشبختانه ما توانستیم این دارو را بومی سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت داروسازی تولید کننده لووپارکین گفت: لووپارکین از بهترین ماده موثرهای اروپایی تولید شده و همه استانداردهای وزارت بهداشت را کسب کرده است و کیفیت مشابه نمونه خارجی دارد و قابل رقابت با نمونه تجاری دنیاست.

دبیر سیاقی با اشاره به ارزآوری داروی لووپارکین گفت: با راه اندازی خط تولید و عرضه این دارو پیش بینی می کنیم که بتوانیم ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز بازار را تامین کنیم و این دارو می تواند ارزآوری ۲۵ تا ۳۰ میلیاردی داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ماجرای قتل‌های سریالی با قارچ‌های سمی تا ممنوعیت واردات مکمل از آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..