تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش‌های اورژانسی برای نجات فرد گرفتار خفگی/ فرد دچار انسداد راه هوایی را این گونه از مرگ نجات دهید

محسن لعل حسن زاده کارشناس آموزش سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انسداد راه هوایی در بزرگسالان و نجات جان فرد مصدوم گفت: انسداد راه هوایی بسیار حائز اهمیت است و اغلب زمانی اتفاق می افتد که در اطراف مصدوم افرادی وجود دارند و اگر این افراد آموزش‌های لازم را دیده باشند می توان جان مصدوم را نجات داد.

وی ادامه داد اگر با فردی مواجه شدید که دچار انسداد راه هوایی یا خفگی شده بود در صورتی که فرد مصدوم موجب سرفه کردن باشد تنها کاری که انجام می دهید این است که فرد را تشویق کنیم تا بیشتر و شدیدتر سرفه کند چرا که سرفه کردن های شدید به برطرف کردن انسداد راه هوایی و جلوگیری از خفگی کمک می کند.

روش های اورژانسی برای نجات فرد گرفتار خفگی/ فرد دچار انسداد راه هوایی را این گونه از مرگ نجات دهید

مانور هایملیخ برای نجات فرد گرفتار خفگی

این کارشناس آموزش سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: اگر فرد توانایی سرفه کردن نداشته باشد باید مانور هایملیخ را انجام دهید تا جان مصدوم نجات پیدا کند.

لعن حسن زاده با اشاره به روش انجام مانور هایملیخ برای فرد مصدومی که دچار انسداد راه هوایی یا خفگی شده است، گفت: کافی است تا پشت سر مصدوم قرار گیرید و دست هایتان را روی هم مشت کنید و روی شکم بین ناف و جناق قرار دهید  و ضربات محکم و با فشار به طرف داخل و بالا وارد کنیم تا زمانی که انسداد راه هوایی فرد برطرف شود.

روش های اورژانسی برای نجات فرد گرفتار خفگی/ فرد دچار انسداد راه هوایی را این گونه از مرگ نجات دهید

کارشناس سازمان اورژانس کشور با اشاره به راه نجات بر اثر انسداد راه هوایی دچار شده است، گفت: اگر در حین سرفه کردن یا انجام مانور هایملیخ مصدوم بیهوش شد باید بلافاصله احیای قلبی ریوی را انجام دهید تا جان فرد نجات پیدا کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش‌های اورژانسی برای نجات فرد گرفتار خفگی/ فرد دچار انسداد راه هوایی را این گونه از مرگ نجات دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..