تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم کدام کشورها اعتدال بهاری را جشن می‌گیرند؟

اعتدال ۲ بار در سال روی می‌دهد، در این حالت بلندی روز و شب نسبتاً به یک میزان است، زیرا مرکز خورشید دقیقاً به طور مستقیم بر مدار خط استوای زمین قرار می‌گیرد.

اصطلاح equinoxium یا اعتدال از ریشه لاتین و به معنای برابری روز و شب است.

از جمله مشهورترین جشن‌ها در فصل بهار می‌توان جشن هولی را نام برد که به وسیله هندو‌ها در کشور هندوستان برگزار می‌شود.

در کشور انگلستان نیز مردم بنا بر سنت‌های باستانی در مکان‌هایی چون استون هنچ جمع می‌شوند و این روز زیبا را جشن می‌گیرند.


در کشور مکزیک نیز هزاران نفر از مردم بومی و گردشگران در ویرانه‌های باستانی برجای مانده از تمدن مایا و شهر باستانی چچن ایتزا جمع می‌شوند و غروب خورشید را نظاره می‌کنند.
مردم کشور نپال نیز درجشن ورود بهار با لباس‌های رنگارنگ و پاشیدن پودر‌های رنگی به دوستان و اقوام خود در جشن بهار در شهر کاتماندو شرکت می‌کنند. همزمانی اعتدال بهاری با آخرین ابرماه سال ۲۰۱۹

اعتدال بهاری امسال همزمان با وقوع آخرین ابرماه سال ۲۰۱۹ نیز شده است و علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی همزمان با غروب خورشید و نمایان شدن ماه به مشاهده این پدیده زیبا پرداختند، ابرماه ساعاتی پیش از آغاز بهار در آسمان قابل مشاهده بود.


این نخستین بار پس از سال ۱۹۸۱ است که اعتدال بهار و ابرماه با یکدیگر دریک روز مصادف شده‌اند.
ابرماه به دلیل نزدیکی کره ماه به زمین روی می‌دهد.
منبع: metro
انتهای پیام/  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم کدام کشورها اعتدال بهاری را جشن می‌گیرند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..