تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهارت پرندگان را در لانه‌های زیبا و عجیبشان ببینید

۸۴۰۲۵۲

۲۰۸ 

برترین‌ها: از لانه‌های کوچک مرغ مگس تا لانه‌های عظیم پرنده بافنده که کل تاج درخت را می‌پوشاند، در این مطلب ساختمان‌های باشکوه و زیبای پرندگان را مشاهده کنید. لانه های پرنده زیبا و عجیب


لانه‌های پرندگان از نظر شکل و اندازه بسیار متنوع هستند، از حفره‌هایی در زمین تا فنجان‌های کوچکی که روی شاخه درختان قرار دارند. در اینجا تصاویری از جذاب‌ترین لانه‌های پرندگان روی زمین و همچنین جا‌های عجیبی که پرندگان لانه ساخته اند را مشاهده می‌کنید.
 

پرنده بافنده (weaver)

لانه های پرنده زیبا و عجیب

لانه‌های پرنده اجتماعی بافنده بزرگترین ساختمان‌هایی هستند که توسط پرنده‌ها ساخته می‌شود و اغلب شبیه پشته‌های بزرگ علف در میان درختان هستند. این پرنده‌ها لانه‌هایی دائمی می‌سازند که بیش از ۱۰۰ جفت پرنده را در خود جای می‌دهد. این لانه‌ها در پارک ملی اتوشا در نامیبیا عکاسی شده اند.

لانه های پرنده زیبا و عجیب لانه های پرنده زیبا و عجیب لانه های پرنده زیبا و عجیب پرندگان بافنده در نپال، لانه‌هایشان را با استفاده از نوار‌های ریز برگ و نی می‌سازند. لانه های پرنده زیبا و عجیب

پرنده‌های بافنده‌ روستایی علف و برگ‌های نازک را به هم می‌بافند تا لانه درست کنند. آن‌ها معمولا چندین خانه روی یک درخت درست می‌کنند.

لانه های پرنده زیبا و عجیب

لانه‌آویز دم‌زرد مونتزوما (montezuma oropendola) لانه های پرنده زیبا و عجیب

لانه‌آویز دم‌زرد مونتزوما هم یکی دیگر از پرندگانی است که لانه‌هایشان را به صورت کلونی روی درختان می‌سازند. این لانه‌ها از شاخه های درخت مو و الیاف بافته می شوند و از ۶۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر طول دارند.

پرستوهای انبار (barn swallow)

لانه های پرنده زیبا و عجیب

پرستو‌های انبار رایج‌ترین گونه پرستو در جهان هستند. آن‌ها لانه‌هایی به شکل فنجان با استفاده از گلوله‌های گلی روی دیوار ساختمان‌هایی مثل انبار می‌سازند، به همین دلیل به آن‌ها پرستوی انبار می‌گویند.

چرخ‌ریسک پشت بلوطی اروپایی (european penduline tit)

لانه های پرنده زیبا و عجیب

چرخ ریسک پشت بلوطی اروپایی لانه‌های معلق زیبا و ماهرانه‌ای می‌سازد. این لانه‌ها محکم بافته شده و آنقدر محکم هستند که از آن‌ها به عنوان کیسه پول و یا کفش کودکان استفاده می‌شده است.

لانه های پرنده زیبا و عجیب

لانه‌های فنجانی

لانه های پرنده زیبا و عجیب


لانه‌های فنجانی توسط چند نوع پرنده کوچک ساخته می‌شود، از جمله مرغ‌های مگس و بسیاری از گنجشک ها. بیشتر این لانه‌ها از مصالح قابل انعطافی مثل علف ساخته می‌شوند و بسیاری از پرندگان از تار عنکبوت در ساخت و سازشان استفاده می‌کنند.

لانه های پرنده زیبا و عجیب

تا عنکبوت سبک، انعطاف پذیر و چسبنده است که می‌تواند به چسباندن و بستن لانه به شاخه یا چیز‌های دیگر کمک کند.
در اینجا یک مرغ مگس چانه سیاه را می‌بینید که لانه اش را روی کابل برق ساخته است.

لانه‌های زیبا و عجیب پرندگان را ببینید

پرستوی دریایی خزر (caspian tern)

لانه‌های زیبا و عجیب پرندگان را ببینید

پرستوی دریایی خزر نوعی لانه می‌سازد که «scrape» نامیده می‌شود و معمولا یک گودی کم عمق است که با سنگ، صدف و گیاهان آراسته شده است.

شاهین هریس (Harris hawk)

مهارت پرندگان را در ساختمان‌های زیبا و عجیبشان ببینید


شاهین‌های هریس معمولا لانه هایشان را روی کاکتوس‌ها می‌سازند و بزرگترین پرنده‌ای است که روی کاکتوس خانه می‌سازد. لانه‌ها با استفاده از شاخه، ریشه و برگ ساخته شده و در ارتفاع حدود ۱۵ متر از سطح زمین قرار می‌گیرند.

منبع: mnn




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهارت پرندگان را در لانه‌های زیبا و عجیبشان ببینید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..