تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوکتاویو: کباب و زرشک پلو را دوست دارم/ فوتبال ایران نباید متکی به یک نفر باشد/ رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال و مردم ایران دارم

مارکو اوکتاویو سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان از حال و هوای خودش نسبت به عید نوروز و گرامیداشت سال جدید در فرهنگ ایرانی صحبت کرد.

 آقای اوکتاو یو شما از سال ۲۰۱۲ هدایت تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان را برعهده داشتید، لطفا به ما بگویید چه از نوروز می‌دانید؟

نوروز خیلی به جشن محلی ما در زادگاهم (کشور برزیل) شباهت دارد. در جشن محلی ما مردم در یک فستیوال گرد هم می‌آیند، شاید جمعیت حاضر به ۲ میلیون نفر برسد! به نظر من نوروز باعث می‌شود تا انسان‌ها تلنگری به خود بزنند که چه کار مهمی در سالی که گذشت انجام دادند، و تلاش کنند تا در سال جدید  انسان بهتری باشند.

 آیا شما نوروز را جشن می‌گیرید؟

به شخصه بله! نوروز زمان مناسبی است برای من است تا نگاهی به خودم بیاندازم و خودم را برای سال جدید عوض کنم  چرا که رفتار من روی روابطم با اطرافیان بسیار تاثیر می‌گذارد.

اوکتاویو: کباب و زرشک پلو را دوست دارم/ فوتبال ایران نباید متکی به یک نفر باشد/ رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال و مردم ایران دارم

 با سفره هفت سین آشنایی دارید یا خیر؟ اگر بله کدام یک از سین‌های هفت سین را از بقیه بیشتر دوست دارید؟

البته که می‌شناسم! فرق زیادی با یکدیگر ندارند.

چه سوغاتی از ایران برای خانواده و اقوامتان تهیه می‌کنید؟

سوغاتی‌های ایران فوق العاده اند! تابلو‌های صنایع دستی (معرق کاری) و قالی و فرش ایران از بهترین سوغاتی هایی است که با خودم به برزیل می‌برم.

 غذای ایرانی مورد علاقه شما چیست؟

کباب و زرشک پلو با مرغ! من گوشت دوست ندارم، برعکس ایرانی‌ها که عاشق غذا‌های گوشتی هستند. یک غذای شمالی نیز هست که خیلی دوستش د. ارم، اما نام آن را به خاطر نمی‌آورم.

 نظر شما درباره سبزی پلو با ماهی که شب عید ایرانی‌ها میل می‌کنند چیست؟

من این غذا را دوست دارم. سبزی پلو با  ماهی بسیار غذای سالم و خوشمزه ایست.

اوکتاویو: کباب و زرشک پلو را دوست دارم/ فوتبال ایران نباید متکی به یک نفر باشد/ رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال و مردم ایران دارم

عملکرد هشت ساله کی روش در تیم ملی فوتبال ایران چطور بود؟

کی روش نقاط مثبت و منفی زیادی داشت. از نظر من وی در تغییر نسل بازیکنان نقش اساسی داشت. کی روش تیم ایران را ۲ بار متوالی به جام جهانی فرستاد. اما فوتبال ایران بسیار بزرگ است حتی جای رشد بیشتری در رنکینگ جهانی دارد. فوتبال ایران نباید متکی به یک نفر باشد. ما سرمربیان ایرانی خیلی خوبی در سطح کشور داریم که بسیار با سواد و باهوش هستند. ما استادیوم آزادی داریم که هواداران زیادی از سراسر ایران برای تشویق تیم ملی گرد هم می‌آیند و نباید خودمان را دست کم بگیریم.

پیش از اینکه به ایران بیایید، کدام یک از افراد معروف ایرانی را می‌شناختید؟

من فوتبال ایران را زیاد پیگیری می‌کردم. علی دایی یکی از افرادی بود که قبل از ورود به ایران او را می‌شناختم. اما دومین آدم علی کریمی بود که از پیش آشنایی داشتم. من برخی از هنرمندان ایرانی را می‌شناسم.

 به نظر شما مردم ایران تا چه حد برای نوروز شوق  و اشتیاق دارند؟

از نظر من مردم با فرا رسیدن بهار حس خوبی پیدا می‌کنند و همه کشور به شکل همزمان در تکاپوی نوروز هستند. حتی از کشور‌های دیگر من مردمی را می‌بینم که به نوروز حس مثبت دارند و برای مردم یاران عشق می‌فرستند. ایران کشور گرم و خوبی است. امیدوارم در حال حاضر مردم با مشکلاتی که در زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با کمک یکدیگر از پس سختی‌ها بر بیایند.

اوکتاویو: کباب و زرشک پلو را دوست دارم/ فوتبال ایران نباید متکی به یک نفر باشد/ رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال و مردم ایران دارم

 نظر خانواده و اقوام نزدیک شما نسبت به ایران و رشته فوتبال ساحلی در کشور ما چیست؟

آن‌ها از شرایط ایران به خوبی با خبر هستند و خوشبختانه تکنولوژی این روز‌ها کار همه را آسان‌تر کرده است، بنابراین ارتباط آن‌ها با من در ایران بهتر از گذشته است. متاسفانه رسانه‌های غربی سعی در تاریک نشان دادن ایران و عوض کردن حس مردم نسبت به این کشور را دارند، اما وقتی به ایران می‌آیید هیچ کدام از این تفکرات پوچ را نمی‌بینید.

 آیا خانواده شما تا به حال به ایران آمده اند؟

بله پسرم را یکبار همراه خودم برای تورنمنت به ایران آوردم. او واقعا عاشق و شیفته ایران شد و از اینکه با تیم من همراه بود احساس خوبی داشت. نظر پسرم نسبت به ایران عوض شد.

 قبل از اینکه به ایران بیایید نظر شما درباره این کشور چه بود؟

من قبل از اینکه به ایران بیایم در امارات متحده عربی به عنوان سرمربی فعالیت می‌کردم و کمی با زندگی شرقی آشنا بودم. بعد از آن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از من رسما دعوت کرد. پس از اینکه به این کشور آمدم، همه چیز را به خوبی لمس کردم و طی این ۷ سال احساس خوبی به همه چیز دارم. من رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال ایران و مردم این کشور دارم. البته دوری از خانواده کمی برای من سخت است.

اوکتاویو: کباب و زرشک پلو را دوست دارم/ فوتبال ایران نباید متکی به یک نفر باشد/ رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال و مردم ایران دارم

آقای اوکتاویو از نظر شما چگونه می‌توان مردم ایران را به فوتبال تشویق کرد؟

خیلی مهم است که فدراسیون با سازمان لیگ هماهنگ باشد تا لیگ‌های فوتبال و فوتبال ساحلی را پویاتر از قبل کند. ساخت ورزشگاه‌های جدید به شکل خودکار باعث جذب تماشاگر می‌شود. مهمترین قسمت ماجرا بحث استعدادیابی کودکان است که نسبتا خوب پیش رفته است مخصوصا در رشته فوتبال ساحلی.

پیام شما به مردم ایران با فرا رسیدن سال ۹۸ چیست؟

امیدوارم سالی پر از سلامتی و شادی در انتظار مردم خوب ایران باشد و همه خانواده‌ها با شادی و خوشحالی کنار یکدیگر باشند. البته اینکه هر انسان برای شکوفایی کشورش خود تلاش کند تا شاهد دنیای بهتری باشیم.

بیشتر بخوانید:

ژاپن گربه سیاه ورزش ایران

احمدزاده: باخت مقابل عمان هرگز باعث تضعیف روحیه بازیکنان ما نخواهد شد

ایران ۲ - ژاپن ۳/ سومین تیم برتر دنیا در کسب سهمیه جام جهانی ناکام ماند

انتهای پیام/

گفتگوی عیدانه با مارکو اوکتاویو



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوکتاویو: کباب و زرشک پلو را دوست دارم/ فوتبال ایران نباید متکی به یک نفر باشد/ رابطه خوبی با فدراسیون فوتبال و مردم ایران دارم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..