تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با جشن آبریزگان در نوروز آشنا شوید

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم آب‌پاشی و جشن آبریزگان اصلی همان تیرگان  می باشد و در نوروز رسوم آبریزگان عبارت بوده‌است از غسل و شست‌وشو و آماده شدن از لحاظ سنن دینی جهت فرا رسیدن سال نو.

با جشن آبریزگان در نوروز آشنا شوید

به طور کلی این جشن نمایان‌گر آن است که این رسمی جدا از تیرگان باید باشد یعنی رسمی که بلافاصله پس از زمستان انجام می‌شود و با باران و مراسم تقلیدی باران‌زایی در تیرگان که اوایل تابستان است، تفاوت دارد.

بیشتربخوانید: عید نوروز چه روزی است و چه آدابی دارد؟

دلیل اینکه ایرانیان در روز ششم فروردین غسل می‌کنند این است که این روز به هرودا که فرشته‌ی آب است تعلق دارد. از این رو است که مردم در این روز هنگام سپیده دم از خواب بر می‌خیزند و با آب قنات و حوض خود را می‌شویند و گاهی نیز آب جاری بر خود از راه تبرک و دفع آفات می‌ریزند.

در این روز مردم به یکدیگر آب می‌پاشند و سبب این کار همان سبب اغتسال است. همچنین گفته‌اند دلیل آنکه ایرانیان در این روز آب به‌هم می‌پاشند این است که، چون در زمستان تن انسانی به دود و خاکستر آلوده شده است این آب را برای تطهیر از آن کثیفی‌ها به هم می‌ریزند. یکی دیگر از دلایل این کار را لطیف و تازه کردن هوا دانسته‌اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

همه آنچه که باید درباره جشن آبریزگان در نوروز بدانید!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با جشن آبریزگان در نوروز آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..