تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینک آخرالزمان؛ نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawn

نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawnبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت یوبی‌سافت که از قدرتمندترین شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود در سال ۲۰۰۴ اولین نسخه از سری بازی Far Cry را در سبک اکشن و سوم شخص عرضه کرد. اما از عرضه جدیدترین نسخه این سری که New Dawn نام دارد چند ماهی می‌گذرد. در ادامه به نقد این عنوان می‌پردازیم.

نام کامل: FarCry ۵
• محصول: یوبی‌سافت
سبک بازی: اکشن-ماجراجویی، تیراندازی اول شخص
• پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌وان
تاریخ عرضه: ۱۵ فوریه ۲۰۱۹

الگوی ساخت بازی

عنوان FarCry New Dawn در ادامه و کمتر از یک سال از انتشار نسخه قبلی خود یعنی Far Cry5 منتشر شد، همانند نسخه FarCry primal یک نسخه بیش از ۸۰ درصد کپی، از نسخه قبلی خود است. در پایان قسمت پنجم سری Far Cry ایالات متحده بر اثر انفجار اتمی از بین رفت و در این نسخه که روایتگر زندگی، پس از ۱۷ سال از نسخه قبلی است و در دنیایی پساآخرالزمانی جریان دارد انگار همه چیز از نسخه قبل کپی برداری شده است. این کپی برداری به حدی زیاد است که کاربر پس از اندکی گشت و گذار در محیط بازی به یاد عنوان FarCry۵ خواهد افتاد.

در این نسخه پوشش گیاهی نسبت به نسخه قبلی بیشتر شده، اما در همان مپ فار کرای ۵ که سازندگان روی آن فیلتر‌های رنگی اعمال کرده‌اند و تغییرات زیادی در آن نداده‌اند. درنسخه قبل سراسر نقشه بازی از پر از مجسمه‌هایی بود که خبر از وجود افراد ظالم می‌داد در این نسخه هم در سراسر نقشه بازی نقاشی‌هایی روی دیوار‌ها دیده می‌شود که گویای همین اتفاق است.

نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawn

داستان بازی

این‌بار هم گیمر مثل تمامی نسخه‌های فارکرای به صورت شخصیتی غریبه و به طور مخفیانه وارد داستان بازی می‌شود و هدف او مبارزه با افراد ظالم و آزاد کردن مردم از دست این افراد است. داستان این بازی در شهر Hope جریان دارد، در نسخه قبل جوزف سید این شهر را به تسخیر خود در آورده بود که انتهای بازی این شهر، در انفجار هسته‌ای نابود شد. اما این بار در دنیایی پساآخرالزمانی دو خواهر دوقلو کنترل این شهر را برعهده گرفته اند و گیمر باید به مبارزه با آن‌ها بپردازد.

داستان این نسخه با ورود قطاری پر از مهمات به شهر Hope آغاز می‌شود که بدست نیرو‌هایی که شهر را تسخیر کرده‌اند منهدم شده است و تعداد زیادی از کارکنان آن کشته شده‌اند. کاربر پس از خروج از قطار به مبارزه با آن‌ها می‌پردازد، اما به دلیل زیاد بود تعداد افراد دشمن مجبور به فرار می‌شود. این فرار با شکست مواجه می‌شود و شخصیت اصلی داستان بازی به بدست دشمن محاصره می‌شود. کاربر پس از محاصره با دو خواهر مواجه می‌شود که کنترل کامل شهر هوپ را در اختیار دارند و منابع مردم را غارت می‌کنند. اما روند اصلی بازی با سقوط کاراکتر اصلی به داخل رودخانه و نجات او توسط دختری آغاز می‌شود. در این نسخه کاربر اجازه گشت و گذار برای کشف مناطق مختلف بازی را دارد، اما روند بازی از مکانی خاص آغاز می‌شود.

در سراسر محیط بازی خودرو‌هایی وجود دارند که به صورت عمودی وارد زمین شده‌اند و روی آن‌ها طرح و علامت حکومت دو خواهر ظالم دیده می‌شود به عبارت دیگر می‌شود گفت: این خودرو‌ها جایگزین مجسمه‌های جوزف سید در FarCry5 شده‌اند.

نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawn
ماموریت‌ها و گیم پلی

درست است که این نسخه در ادامه نسخه قبلی ساخته شده است، اما نمی‌توان گفت: همه چیز کاملا مثل نسخه قبلی است. داستان این عنوان در ادامه داستان نسخه قبلی ساخته شده است، اما گیم پلی این بازی با نسخه قبل فرق می‌کند. ماموریت‌های اصلی و فرعی کاربر را جذب خود میکند این ماموریت‌ها که از سرقت منابع تا مسابقه رالی مرگ و انفجار هواپیما را شامل می‌شوند و به قدری گیمر را تحت تاثیر قرار می‌دهد که گیمر تا زمان اتمام ماموریت دلش نمی‌خواهد بازی را ترک کند از طرفی موسیقی بازی که با محیط بازی بسیار همخوانی دارد کاربر را غرق در این عنوان می‌کند.
در این نسخه آزادی کاراکتر بازی کمتر شده است، برای نمونه در نسخه قبلی کاربر داستان بازی را از وسط مپ بازی شروع می‌کرد و مجاز بود در هر جهتی که بخواهد به گشت و گذار در مپ بپردازد، اما در New Down دیگر این اتفاق نمی‌افتد و کاربر داستان بازی را از گوشه‌ی پایینی نقشه آغاز می‌کند. داستان بازی کاربر را به سمت شمال می‌برد و عملا اون را تا حدی وادار می‌کند تا از این سمت به جمع آوری منابع و پیشروی در داستان بپردازد. اما مسئله‌ای که کاربر را مجبور می‌کند تا با داستان بازی همراه شود این است که اگر کاربر در مسیر از پیش تعیین شده داستان این عنوان همراه شود می‌تواند منابع بیشتری را کسب کند تا به وسیله آن‌ها سلاح‌ها، زره و یا سایر موارد بازی را ارتقا دهد.

نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawn
کاربر اگر قصد دور زدن این محدودیت‌ها را داشته باشد، بازی برای او آزار دهنده خواهد شد چرا که از مسیر اصلی داستان بازی دور شده و سر نخ‌ها را گم می‌کند و در نهایت ماموریت‌های این عنوان مانع شما از پرسه زدن در نقشه بازی خواهد شد. این نسخه که همان نسخه فارکرای ۵ است، اما با کمی تغییر، بیشتر مشکلات عنوان فارکرای ۵ را با خود حمل کرده است، اما این نسخه در بخش اسلحه‌ها و هوش مصنوعی دشمنان بازی پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

همچنین شرکت یوبیسافت هفت ماموریت با نام Expeditions را در این بازی قرار داده است که خارج از شهر هوپ قرار دارند که ماموریت‌های خاص و ویژه‌ای هستند و کاربر می‌تواند با انجام دادن آن‌ها XP بالاتری را دریافت کند. از دیگر موارد برجسته این عنوان می‌توان به توانایی double jump اشاره کرد که با بدست آوردن آن، کاربر می‌تواند دوبرابر اندازه معمولی، سرعت و قدرت پرش خود را افزایش دهد. به وسیله این قابلیت کاربر قدرتی ابر قهرمانانه پیدا می‌کند و می‌تواند از روز نرده‌ها و برخی ساختمان‌های کوچک بپرد. قابلیت‌های ابر قهرمانانه برای شخصیت اصلی بازی برجسته‌ترین قسمت این نسخه از فارکرای است.

نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawn

سلاح‌های جدید و خاص

در این عنوان زمانی که به محل نگهداری اسلحه می‌رسید با تنوع بسیار زیادی از سلاح مواجه خواهید شد. سلاح‌هایی با قدرت تخریب بالا که برخی از آن‌ها دشمنتان را با یک گلوله از پا در می‌آورد که اگر نسخه پنجم این سری را بازی کرده باشید آن‌ها را می‌شناسید. این سلاح‌ها به قدری تنوع و طراحی خوبی دارند که کاربر هنگام حمل آن‌ها احساس ارتشی یک نفره را دارد و هنگام استفاده از آن‌ها لذت می‌برد. یکی از سلاح‌های استثنائی در این نسخه Saw Launcher است که کاربر همان ابتدای بازی ملزم است این سلاح را انتخاب کند. این سلاح تیغ‌هایی دایره‌ای شکل پرتاب می‌کند که در نسخه قبلی خبری از آن نبود.

نکته قابل تامل در این نسخه از سری FarCry استفاده درست و به جا از سلاح‌های در اختیار کاربر است که او باید از هرکدام در مکانی مناسب استفاده کند. اما تنوع اسلحه در بازی نقش به سزایی در داستان و تکراری بودن محیط ندارد. اما بهتر بود کمپانی یوبیسافت به جای ساخت سلاح جدید تمرکز بیشتری بر داستان و محیط این اثر می‌کرد شاید از یک عنوان متوسط در سبک اکشن به عنوانی خوب تبدیل می‌شد. شرکت سازنده در این عنوان سعی کرده است کلیه وسایل نقلیه را جا دهد و کاربر با توجه به شرایطی محیطی می‌تواند از وسیله مناسب استفاده کند.

نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawn
محیط بازی

در نسخه فقط اسم یک عنوان پساآخرالزمانی وجود دارد و خبری از محیطی کاملا آخرالزمانی نیست. پس از کمی گشت و گذار در محیط بازی و با دیدن پوشش گیاهی بسیار شاداب کاملا فراموش خواهید کرد که چند سال قبل در این محیط انفجار هسته‌ای رخ داده است. از خرابی‌های انفجار هسته‌ای در این عنوان فقط خانه‌هایی وجود دارد که زیر خاک دفن شده‌اند و برخی مناطق هم آلوده به رادیو اکتیو هستند.

یکی از کمبود‌های قابل توجه در این نسخه نداشتن زمان کافی برای معرفی کاراکترهاست. در این نسخه به شدت کمبود اطلاعات راجب شخصیت‌های بازی احساس می‌شود و گیمر با کم‌ترین دانسته‌ها درباره‌ی شخصیت بازی را آغاز می‌کند. از طرفی مکالمات خسته کننده بین شخصیت‌ها از نکات منفی این عنوان به شمار می‌رود.

نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawn
جمع بندی

این نسخه از سری FarCry که قیمتی ۴۰ دلاری دارد به کسانی توصیه می‌شود که عنوان FarCry5 را بازی نکرده اند یا این عنوان آن قدر خوب می‌دانند که حاضر هستند باز هم آنرا تجربه کنند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که اگر شرکت یوبیسافت این نسخه را به عنوان یک DLC برای عنوان FarCry5 عرضه می‌کرد می‌توانست یکی از بهترین بسته‌های الحاقی بازی‌های ویدیویی باشد.

گزارش از علی زحمت کش

بیشتر بخوانید: امکان بازگشت عنوان Syphon Filter وجود دارد

انتهای پیام/

بررسی عنوان FarCry New Dawn



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینک آخرالزمان؛ نقد و بررسی عنوان Far Cry: New Dawn»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..