تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زلزله ۴.۹ ریشتری دریای خزر را لرزاند/ خطر سونامی وجود ندارد

زلزلهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر دریای خزر بخش جمهوری آذربایجان را ساعت ۱۹:۱۲ عصر لرزاند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در موقعیت طول جغرافیایی ۵۱.۸۴ و عرض جغرافیایی ۴۰.۵۹ و در فاصله ۴۰۱ کیلومتری اردبیل ثبت شد.

مرکز این زمین لرزه دریای خزر بخش جمهوری آذربایجان بود که در ۳۲۶ کیلومتری بیله‌سوار، ۳۴۴ کیلومتری جعفرآباد و ۳۴۴ کیلومتری تازه‌کند اردبیل به وقوع پیوست و نزدیک‌ترین مراکز استان به مرکز قوع این زلزله، اردبیل با ۴۰۱ کیلومتر و رشت با ۴۱۷ کیلومتر بودند.

خطر سونامی در حال حاضر گیلان و اردبیل را تهدید نمی‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان گفت:بررسی ابعاد فنی زلزله ۴.۹ ریشتری امشب در دریای خزر بروز احتمال وقوع سونامی در گیلان را رد می‌کند.

وی افزود:احتمال وقوع سونامی در مناطق حاشیه خزر از جمله گیلان براثر زلزله امشب وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: سونامی در مناطقی به وجود می‌آید که عمق آب کم باشد، عمق آب در سمت ایران و مناطق شمالی کشور بسیار بیشتر نسبت به سمت شمال دریای خزر است و نمی‌تواند سونامی را در پی داشته باشد.

فرهاد عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و به هیچ وجه خطر سونامی در حال حاضر اردبیل را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: این منطقه از دریای خزر و جمهوری آذربایجان جزو نقاط زلزله‌خیز است و عموماً هر چند مدت یک‌بار زمین‌لرزه‌ای در این منطقه رخ می‌دهد، اما هیچ خطری برای استان اردبیل وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل ضمن اشاره به وجود کارگروه مختلف تخصصی در ستاد مدیریت بحران استان اردبیل، گفت: تمامی اعضای ستاد در ایام نوروز آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع حادثه، آن را مدیریت و رفع نمایند.

انتهای پیام/ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زلزله ۴.۹ ریشتری دریای خزر را لرزاند/ خطر سونامی وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..