تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سودان سفیر مصر را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده است: احضار «حسام عیسی» سفیر و نماینده دولت قاهره در خارطوم پس از آن صورت گرفت که وزارت نفت و منابع زیرزمینی مصر از طرح مناقصه شرکت های بین المللی برای اکتشاف و بهره برداری از نفت و گاز در مناطق تحت حاکمیت سودان در دریای سرخ خبر داد.
«بدرالدین عبدالله» معاون وزیر امور خارجه سودان در این باره، اعتراض خود را به سفیر مصر اعلام کرده است.
عبدالله از مصر خواسته است که قاهره در مسیری گام ننهد که با شرایط قانونی «مثلث حلایب» منافات دارد و اقدام اخیر، خلاف اقدامات گسترده ای است که دو کشور برای همکاری های راهبردی ایجاد کرده اند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه سودان آمده است: خارطوم نسبت به مشارکت شرکت های فعال در زمینه اکتشاف و بهره برداری نفت و گاز در مناقصه مصر در منطقه «مثلث حلایب» هشدار می دهد.
دولت سودان از کشورهای ذیریط خواست که مانع از آن شوند که شرکت های فعال آنها، به هرگونه اقدام غیر قانونی مبادرت ورزند.
در پایان این بیانیه، دولت خارطوم از قاهره خواسته است که مصر از تمامی راهکارهای مسالمت آمیز برای حل این مساله مرزی استفاده کند و مانع از آن شود که روابط دو کشور تحت الشعاع این موضوع قرار گیرد.
مثلث حلایب منطقه‌ای مورد مناقشه میان مصر و سودان است و در میان این دو کشور و دریای سرخ محصور است. این منطقه حدود 20 هزار و 580 کیلومتر مربع مساحت دارد.
قضیه حلایب از سال 1954 تاکنون لاینحل باقی مانده است. دولت سودان از سال 1958 شکایتی را دربارهٔ مناقشه حلایب به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده که این پرونده همچنان در نهاد مذکور وجود دارد.
 

49311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سودان سفیر مصر را احضار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..