تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفویض اختیار صدور مجوز برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی/ سازمان صنعت حق صدور مجوز ندارد

ساعت: 14:59 منتشر شده در مورخ: 1398/01/01 شناسه خبر: 1469777

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه به این سازمان به صورت قانونی، تفویض اختیار شده است تا در خصوص برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، مجوز صادر کند، آن هم محصولات ایرانی، سوغات محلی؛ گفت: سازمان صمت، حق ندارد مجوزی در خصوص برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی صادر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیف‌‌الله فرزانه ظهر امروز در جلسه با مدیران شهرستانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل برگزاری ستاد خدمات سفر مازندران از تفویض اختیار صدور مجوز برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی به سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت‌های قانونی نهایت استفاده را ببریم؛ افزود: من از اینکه مسئول شهرستانی جهت حضور و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی به کمیته نمایشگاهی مراجعه می‌کند، به من بر می‌خورد چرا که در برنامه ششم، مسئولیت صدور مجوز برگزاری نمایشگاهی به سازمان میراث و مدیران شهرستانی تابعه داده شده است و وقتی ما خودمان، ظرفیت قانونی این بخش را داریم چرا باید برویم و دست به دامان فرماندار، کمیته نمایشگاهی و سازمان صمت در استان شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: ما ظرفیت قانونی داریم و قرار نیست که بنده بیایم و از ظرفیت قانونی شما دفاع کنم؛ اگر مدیران ما در این بخش مشکلی دارند به ما اطلاع دهند، چرا که من مطلع هستم که خیلی از همکاران ما در کمیته نمایشگاهی شهرستان‌ها شرکت می‌کنند، در حالیکه قانون به شما این اختیار را داده است که مجوز صادر کنید.

فرزانه تصریح کرد: به این سازمان به صورت قانونی، تفویض اختیار شده است تا در خصوص برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، مجوز صادر کند، آن هم محصولات ایرانی، سوغات محلی.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی شهرستان‌ها شاهد هستیم که مدیران ما، درگیر مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند؛ گفت: سازمان صمت، حق ندارد مجوزی در خصوص برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی صادر کند؛ لذا اگر با مشکلی مواجه هستید به ما اطلاع دهید؛ چرا که قانون مشخص کرده است که ما متولی صدور مجوز چنین نمایشگاه‌هایی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری نوروزخوانی در تمامی شهرهای مازندران خبر داد و افزود: نوروز 98 سالی متفاوت در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خواهد بود و برنامه‌های متفاوتی را برای این ایام برنامه ریزی کرده‌ایم.

فرزانه با بیان اینکه ما ضمن توجه به بومگردی، به دنبال توزیع متوازن گردشگری و تحقق مهاجرت معکوس هستیم؛ اضافه کرد: ما دوست نداریم گردشگر تنها در شهر بماند، دوست نداریم تنها از ساحل و جنگل، دیدن کند، دوست داریم از تمام ظرفیت‌های استان، استفاده کند.

وی خطاب به مدیران شهرستانی ادارات میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد: دبیر ستاد خدمات سفر در استان شما مدیران هستید و باید در شهرهای خود، هنرنمایی کنید؛ شما باید هنرتان را به رخ بکشید؛ چرا که ما متولی حوزه گردشگری هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: 70 سازمان و دستگاه در اجرای مسئولیت‌های محوله به این سازمان، همکاری می‌کنند و ما این انتظار را داریم که برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرستان‌ها با هنر و مدیریت شما باشد.

فرزانه در خصوص آخرین وضعیت واحدهای بومگردی در استان اظهار کرد: ما برای واحدهای اقامتی بومگردی برنامه‌های متنوعی داریم و این بخش طرفداران بی شماری دارد که هر ساله از این واحدها بازدید می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون ما 119 پروانه بهره‌برداری از واحدهای اقامتی بوگردی صادر کردیم که تعهد ماتا پایان سال 97، نزدیک به 70 واحد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: نوروز امسال در حوزه گردشگری شاهد سالی متفاوت از نظر درآمد و اشتغال در استان خواهیم بود؛ به نحوی که برای فعالان در این بخش، ملموس باشد.

فرزانه از اجرای طرح کارگاه‌گردی برای نخستین‌بار طی نوروز 98 در استان مازندران خبر داد و افزود: امسال 25 کارگاه در شهرستان‌های رامسر، نور، نوشهر، ساری، قائم‌شهر، بهشهر و آمل؛ آماده استقبال و میزبانی از گردشگران خواهند بود.

به گفته وی، گردشگر در این بازدیدها ضمن آگاهی از مشقت ساخت صنایع دستی و اقلام آن، از نزدیک از این کارگاه‌ها بازدید کرده و رغبت بیشتری نسبت به خرید آن کالا نیز پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفویض اختیار صدور مجوز برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی/ سازمان صنعت حق صدور مجوز ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..