تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض مصرف کندر در دوران بارداری/ ۷ عاملی که پوستتان را زرد می‌کند/ عوارض پوشیدن لباس‌های تنگ برای خانم‌ها

بعضی از زنان باردار برای اینکه ضریب هوشی فرزند خود را افزایش دهند، ماه‌ها اقدام به خوردن کندر می‌کنند که این باعث می‌شود فرزندشان دچار بیش فعالی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

مصرف کندر در بارداری کودک را باهوش می‌کند؟

بعضی از زنان باردار برای اینکه ضریب هوشی کودک خود را افزایش دهند، ماه‌ها اقدام به خوردن کندر می‌کنند که این باعث می‌شود فرزندشان دچار بیش فعالی شود؛ کندر را باید فقط در ماه سوم بارداری به مدت ۲ هفته و هر روز به اندازه یک نخود جوید، اگر در خانواده خود سابقه‌ فرزند بیش فعال را دارید بهتر است به جای کندر مویز بخورید، اگر شما از ابتدای بارداری فولیک اسید مصرف می‌کنید دیگر نیازی به خوردن کندر نیست، چرا که فولیک اسید همان عملکرد را روی جنین دارد و اگر فولیک اسید را به همراه کندر میل کنید،  احتمال اینکه فرزند شما لب شکری یا بیش فعال بشود بسیار زیاد است.

///۲

آیا پوشیدن شلوار تنگ باعث عفونت زنان می‌شود؟

 یکی از شایع‌ترین علت‌هایی که باعث بروز عفونت در زنان می‌شود، پوشیدن شلوار‌های تنگ است، در واقع لباس‌های تنگ باعث بروز تبخیر در ناحیه تناسلی می‌شود و ایجاد رطوبت در ناحیه تناسلی شانس عفونت‌های قارچی را چند برابر می‌کند، عفونت‌های قارچی در شرایطی ایجاد می‌شود که تعادل باکتری‌های واژن به هم می‌خورد و بیشتر در مناطق گرمسیر هم ایجاد می‌شود، اگر خانومی روزانه لباس زیر خود را تعویض نکند و بهداشت خود را رعایت نکند، بدنش مرطوب باشد و تند به تند لباس‌های تنگ بپوشد؛  عفونت در بدن او عود می‌کند و درمان پذیر نخواهد بود.

///۲

آیا نوشیدن آب برای نوزادان مجاز است؟

نوشیدن آب بیش از اندازه سبب تورم اعضای بدن به ویژه در مغز نوزاد می‌شود که بر اثر آن امکان تشنج، به کما رفتن و حتی مرگ مغزی وجود دارد، اندام‌های کوچک بدن نوزاد به شدت به کالری که از خوردن شیر مادر یا شیر خشک به دست می‌آید، نیاز دارد تا به رشد ادامه دهد، از این رو توصیه می‌شود پس از  مشورت پزشک به کودک آب دهید.

///۲

دلایل زردی پوست چیست؟

زردی پوست حالت ناخوشایندی است که تقریبا هیچ کس نمی‌تواند با آن کنار بیاید و در چنین مواقعی افراد سعی می‌کنند برای برطرف کردن راهکارهایی را به کار گیرند، برخی افراد در شرایطی خاص دچار زردی پوست می‌شوند؛ التهاب کیسه صفرا، زردی پوست در کودکان، سیروز کبدی، سرطان گوارش، مصرف بعضی از داروها و غذا‌ها، عمل جراحی و زردی پوست، زردی ژنتیکی و نژادی، کم خونی و زردی پوست، نارسایی قلبی از دلایل زردی پوست است.

///۲

چگونه متوجه کمبود آهن شویم؟

کمبود آهن با علائمی مانند زردی چشم، رنگ‌پریدگی و زردی پوست،کاهش تنفس، ضعف عضلات همراه است؛ همچنین فرد مبتلا ممکن است دچار تغییر رنگ مدفوع شود و باید برای درمان به پزشک مراجعه کند.

///۲

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض مصرف کندر در دوران بارداری/ ۷ عاملی که پوستتان را زرد می‌کند/ عوارض پوشیدن لباس‌های تنگ برای خانم‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..