تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف سالیانه ۱۰۰ هزار مورد سرطان جدید در کشور/ کاهش ۴۰ درصدی شیوع سرطان با تغییر سبک زندگی

عضو انجمن سرطان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کشف سالیانه ۱۰۰ هزار مورد سرطان جدید در کشور/ کاهش ۴۰ درصدی شیوع سرطان با تغییر سبک زندگیپیام آزاده متخصص سرطان عضو انجمن سرطان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سرطان دومین عامل مرگ و میر در دنیا و کشورمان محسوب می‌شود و بیشترین هزینه را به حوزه سلامت تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های بروز و شیوع سرطان سالمندی جمعیت کشور است، زیرا با افزایش سن بیماری‌های متعددی ممکن است گریبانگیر افراد شود.

۴۰۰ هزار بیمار سرطانی در ایران تحت درمان هستند عضو انجمن سرطان ایران تاکید کرد: آمار بیماران سرطانی در مرحله تشخیص، درمان و حتی فوت ناشی از این بیماری به دلیل سبک زندگی ناسالم در حال افزایش است به طوریکه سالیانه صدهزار مورد سرطان جدید در کشور شناسایی و کشف می‌شود؛ در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار بیمار سرطانی در ایران تحت درمان قرار گرفته‌اند.

آزاده ادامه داد: کم تحرکی، چاقی، سبک زندگی نادرست و تغذیه ناسالم از علت‌های اصلی بروز سرطان در افراد محسوب می‌شود که در کشور‌های پیشرفته با تغییر روش‌های نادرست زندگی و بهبود تغذیه توانسته‌اند تا میزان ۴۰ درصد از بروز سرطان‌ها پیشگیری کنند.

مشکلی برای تامین داروی بیماران سرطانی نداریم وی گفت: در حال حاضر از نظر داروی بیماران سرطانی هیچ کمبود و مشکلی در کشور وجود ندارد و اکثر دارو‌های بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه قرار دارند.

عضو انجمن سرطان ایران افزود: از نظر دستگاه‌های پرتو درمانی در کشور و به خصوص در برخی از مناطق با کمبود‌هایی رو به رو هستیم و من امیدوارم با توزیع درست این دستگاه‌ها مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

آزاده یادآوری کرد: تعداد جراحان سرطان با تربیت نیرو‌های دانشگاهی در حال بهبود است و با بومی کردن راهنما‌های بالینی اقدامات مهمی در حوزه نظام سلامت انجام گرفته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف سالیانه ۱۰۰ هزار مورد سرطان جدید در کشور/ کاهش ۴۰ درصدی شیوع سرطان با تغییر سبک زندگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..