تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ابلاغ برنامه توسعه زیست بوم تا ارائه خدمات بیمه تکمیلی به دانش‌بنیانی‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، فروردین ماه سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

فعالیت دانش آموزان در حوزه زیست فناوری را افزایش می‌دهیم

ارشاد استعدادی مدیرعامل موسه علمی آینده‌سازان وابسته به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی گفت: درباره تقویت بنیه درسی و حوزه فعالیت‌های علمی برای دانش‌آموزان انجمن اتحادیه اسلامی دانش‌آموزی برنامه‌های متعددی داریم که با توجه به صحبت نماینده مقام معظم رهبری در بحث سیمای علمی تشکل دانش آموزی برنامه‌هایی را برای سال ۹۷ تدوین کرده‌ایم.

ضرورت نقش‌آفرینی جدی‌تر در اکوسیستم فناوری کشور

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی گفت: صاحبان ایده، صاحبان اختراع، استارتاپ ها، تیم‌های جوان کاری، شرکت‌های بالغ، صنایعی که در کشور فعال هستند، هرکدام به‌ نوعی در این زنجیره قرار گرفتند.

به گفته صفاری نیا، پارک فناوری پردیس معاونت علمی در سال 97 با افزایش اقدامات تکمیل‌کننده و تقویت‌کننده این زنجیره تلاش خواهد کرد تا نقش‌آفرینی جدی‌تری را در عرصه فناوری و نوآوری کشور داشته باشد.

مشکل حوزه رباتیک فرهنگی است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مسابقه ربوکاپ آزاد گفت: این جشنواره هر سال با کیفیت بهتری نسبت به سال قبل برگزار می‌شود، اما مشکل بزرگ در حوزه رباتیک تجاری‌سازی آن است؛ اینکه تیم‌ها با پول خود بیایند اما به صنعت وارد نشوند موضوع خوشایندی نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: باید از پتانسیل جوانان استفاده کنیم تا آن‌ها بتوانند به صنعت وارد شوند؛ نوع نگاه در حوزه رباتیک باید تغییر کند، امروز بحث توسعه رباتیک در کشور ما به مرحله عالی رسیده است و از نظر توسعه نیروی انسانی هم در جایگاه خوبی قرار داریم؛ تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که ربات‌ها به صنعت وارد شوند.

فعالیت در حوزه علوم شناختی به حرکت‌های جمعی نیاز دارد

سید کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی اظهار کرد:  ادامه فعالیت های تحقیقاتی و علمی در امر ایمپلنت ها و رابط های مغزی (Brain Implants & Interfaces)، نگاشت مغز و ابزار رابط مغز–ماشین (NeuroImaging & BMI Tool)، ربات ها و ابزارهای سنجش شناختی (Cognitive Robots)، ابزارهای سنجش شناختی (Cognitive Evaluation Tools) از فعالیت های ستاد در سال جاری در حوزه پیشبرد پروژه های ساخت ابزارهای شناختی است.

جلسه هم‌افزایی نوآوران و سرمایه‌گذاران عرصه فناوری برگزار شد

جلسه هم‌افزایی نوآوران و سرمایه‌گذاران در عرصه فناوری با حضور بیش از 30 نوآور و کارآفرین عصر روز 22 فروردین در سالن ساختمان شهید شهبازی سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

حسین اصغری مدیر فحاد (فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان) در ابتدای این مراسم هدف از این جلسه را معرفی فعالان این حوزه و ارتباط‌گیری در آینده دانست و گفت: گروه‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که برای موفقیت آن‌ها ارتباط مؤثر و پیوسته میان آن‌ها ضروری است.

اجازه ندهیم کرکره استارت آپ‌ها پایین کشیده شوند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از یکی از شرکت های دانش بنیان و در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از تولید داخل گفت: در حال حاضر کشور مشکل ساختاری دارد و به جهت آنکه بیش از هر چیزی به دنبال صارات و واردات مبتنی بر اقتصاد نفتی بوده است در حوزه دانش بنیان فعالیت نمی کند.

ابلاغ برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق از سوی معاونت علمی

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در چند سال گذشته با اجرایی سازی قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان تسهیل‌گری و حمایت‌های مناسبی از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عمل‌آمده و در شرایط فعلی بیش از سه هزار شرکت دانش‌بنیان که عمدتاً در صنایع و حوزه‌های مبتنی بر دانش و فناوری پیشرفته فعالیت دارند تأیید صلاحیت شده‌اند. این شرکت‌ها از نظر اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و همچنین اشتغال نیروی انسانی تحصیل‌کرده در حال گسترش هستند.

شرکت‌های دانش بنیان خدمات بیمه تکمیلی دریافت می‌کنند

سید محمد صاحبکار خراسانی، دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، گفت: مهم‌ترین دارایی شرکت‌های دانش‌بنیان، نیروی انسانی آن‌ها است و یکی از مواردی که می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی و حفظ نیروی انسانی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان شود، ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به افراد فعال در این شرکت‌ها است.

رتبه دوم ایران در حوزه علوم اکتشافات فضایی در منطقه

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران در خصوص رتبه فناوری فضایی ایران در منطقه، اظهار کرد:  ایران در زمینه پرتاب و زیر ساخت‌ها رتبه دوم و در علوم اکتشافات فضایی هم رتبه دوم را در منطقه کسب کرده است.

تحول در اقتصاد کشور با خلاقیت و نوآوری در بخش خصوصی

 سورنا ستاری در همایش حمایت از کالای ایرانی که در شهرستان قرچک برگزار شد با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر نفت حاصل از منابع زیرزمینی نمی‌تواند راهکار مناسبی برای رونق کسب و کار و حمایت از کالای "ایران ساخت" باشد، اظهار کرد: گام‌های جدیدی در راستای حمایت از کالای دانش بنیان ایران ساخت با حمایت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برداشته شده است و نسل جوان کارآفرین ایرانی ضمن ایجاد کسب و کار خود رویکرد پیشین مبتنی بر اقتصاد منبع محور را دستخوش تحول می‌کنند.

حمایت از تولید ۱۲ داروی اولویت‌دار زیست‌فناوری در سال ۹۷

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه ایران ۶۱ دارو را در اولویت ملی خود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۹ دارو در مراحل مختلف تولید (قبل از نهایی شدن) قرار دارند؛از این تعداد، ۲۰ قلم تولید، ۲۹ قلم در حال تولید هستند و ۱۲ قلم باقی‌مانده است که هنوز در مرحله صفر قرار دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ابلاغ برنامه توسعه زیست بوم تا ارائه خدمات بیمه تکمیلی به دانش‌بنیانی‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..