تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقبال نوروزی موزه‌های تاریخی از بهار و گردشگران

استقبال نوروزی موزه‌های تاریخی از بهار و گردشگرانبه گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز ۹۸ موزه هنر‌های ملی میزبان گردشگران و مسافران نوروزی می‌شود.

علی اکبر زاهد مقدم سرپرست موزه هنر‌های ملی با اعلام این خبر گفت: موزه هنر‌های ملی با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، روز سه شنبه ۲۸ اسفند بازگشایی می‌شود. موزه هنر‌های ملی اولین موزه تخصصی کشور است که هنرمندان و مردم به آن علاقه دارند. این مجموعه در برگیرنده بهترین هنر‌های ملی ایران مانند مینیاتور، تذهیب، خاتم، کاشیکاری، قالیبافی، پارچه بافی، زری دوزی، مخمل بافی، میناکاری، قلم زنی و معرق است.

او ادامه داد: این موزه از نام باغ برداشته شده و چون این محل حوض خانه بوده، به حوض خانه باغ نگارستان معروف است. این موزه به همت مرحوم حسین طاهرزاده بهزاد تاسیس شده است. این موزه در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۹ با شماره ثبت ۱۷۳۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

همچنین ؛

موزه رضا عباسی در طرح نوروزی به استقبال بهار می‌رود

موزه رضا عباسی در راستای معرفی هر چه بهتر خود به مخاطبین و شناساندن تاریخ هنر ایران در محدوده شهری (خیابان شریعتی و سید خندان)، طی مذاکرات انجام شده با سازمان زیبا سازی در طرح نوروزی خود با نقاشی دیواری، ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک‌های برق و گلدان‌های شهری به استقبال بهار می‌رود.

تصاویر انتخابی در این نقاشی‌ها از آثار موزه و نماد‌های آن انتخاب شده است. این طرح برای اولین بار است که برای یک موزه انجام می‌شود و هدیه سازمان زیبا سازی با اجرای گروه هنری "هوم" به موزه رضا عباسی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقبال نوروزی موزه‌های تاریخی از بهار و گردشگران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..