تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عملکرد فدراسیون کشتی در سال ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کشتی ایران در سال ۱۳۹۷ موفقیت‌های بسیاری کسب کرد که از مهمترین آن‌ها مقام قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی در بازی‌های آسیایی جاکارتا با کسب ۵ مدال طلا و ۳ برنز و بهترین رشته کاروان ورزشی ایران در این رقابت ها، قهرمانی همزمان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان به صورت همزمان در رقابت‌های جهانی کرواسی پس از ۲۲ سال، قهرمانی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان در المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین با کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره و کسب مدال طلا برای اولین بار در این رقابت ها، قهرمانی فرنگی کاران جوان (برای دومین بار پیاپی) و سومی آزادکاران جوان در مسابقات جهانی اسلواکی و قهرمانی تیم‌های آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان در مسابقات آسیایی ازبکستان و هند، بود.

امسال تیم‌های کشورمان به ۳۴ رقابت برون مرزی شامل مسابقات، جهانی، قاره‌ای و بین المللی اعزام شدند و ۶۰ مسابقه داخلی و داخلی بین المللی شامل ۴۷ رقابت داخلی (قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی، لیگ و ...) و ۱۳ رقابت داخلی بین المللی شامل رقابت‌های نونهالان قهرمانی آسیا، جام‌های کودک، یادگار امام (ره)، شاهد، سیدجعفر موسوی، باشگاه‌های جهان و جهان پهلوان تختی توسط فدراسیون کشتی انجام شد.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان حضور قدرتمندی در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی داشتند و تیم‌های ایران با کسب ۵ مدال طلا و ۳ مدال برنز، ضمن کسب عنوان قهرمانی، بهترین عملکرد را در بین رشته‌های اعزامی کاروان ورزشی ایران در این مسابقات داشتند.

همچنین برای اولین بار تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان به صورت همزمان در رقابت‌های جهانی این رشته در کشور کرواسی بعنوان قهرمانی رسیدند که این قهرمانی در کشتی فرنگی برای سومین بار تکرار شد و آزادکاران نیز برای اولین بار در خارج از خانه به عنوان قهرمانی رسیدند. هر ۴ نماینده نوجوانان کشتی فرنگی و آزاد کشورمان اعزامی به المپیک جوانان در کشور آرژانتین صاحب مدال شدند و رشته کشتی در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی با کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره داشت.

تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان نیز در رقابت‌های جهانی در کشور اسلواکی برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان، نوجوانان و جوانان در رقابت‌های آسیایی صاحب همگی صاحب عنوان قهرمانی شدند و تیم کشتی پهلوانی اعزامی به رقابت‌های بازی‌های جهانی عشایر در کشور قرقیزستان نیز بعنوان بهترین رشته شرکت کننده صاحب ۳ مدال طلا و عنوان قهرمانی شد.

امسال برای اولین بار رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا به میزبانی ایران برگزار شد و تیم‌های ایران با کسب ۱۲ مدال طلا، یک نقره و ۷ برنز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند، همچنین برای اولین بار رقابت‌های بین المللی کشتی کلاسیک بانوان در کشور لبنان برگزار و رقابت‌های لیگ فصلی این رشته نیز در ۴ نوبت برگزار شد.

برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی طبق تقویم فنی در تمامی رده‌های سنی در رشته‌های مختلف از جمله کشتی آزاد، فرنگی، پهلوانی، ساحلی، کلاسیک بانوان و ... و همچنین کلاس‌های و کارگاه‌های متعدد داوری و مربیگری در دستور کار فدراسیون کشتی بود.

کشتی ایران در سال ۹۷، قهرمانان و پیشکسوتان بسیاری را از دست داد که از آن‌ها نیز یادی خواهیم کرد.

حاج محمود معزی پور سرمربی سابق تیم‌های ملی کشتی آزاد، علیرضا قلیچ خانی دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان، علی اکبر صوفی داور بین المللی، ناصر ملک مطیعی از اولین داوران کشتی ایران، محمد اسدی رییس سابق هیئت کشتی تهران، حاج قدسی انزابی جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس، قدرت اله عرب زاده پیشکسوت کشتی آمل، شکفته و نوروز نظری پیشکسوتان کشتی خراسان رضوی، تورج حکیمی عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد، حیدر تباشیری، حسینعلی حسنوند پیشکسوتان کشتی لرستان، اصغر بصیری پیشکسوت کشتی فرنگی، صبا عربی فرزند مرتضی عربی پیشکسوت کشتی سیستان و بلوچستان و جمعی از کشتی گیران افغان در حادثه تروریستی یکی از سالن‌های کشتی از جمله عزیزان از دست رفته جامعه کشتی کشور در سال ۹۷، بودند.

بیشتر بخوانید:

میزبانی خوزستان برای جام جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۹

بنی تمیم هم برای ریاست فدراسیون کشتی وارد گود شد

انتهای پیام/

کسب ۸۰ مدال طلا، ۳۷ مدال نقره و ۵۶ مدال برنز برای کشتی ایران در سال ۹۷



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عملکرد فدراسیون کشتی در سال ۱۳۹۷»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..