تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مکلارن سنا GTR، سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ +تصاویر

مکلارن سنا GTR، سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ +تصاویر ///////////// دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت یک سال از معرفی نسخه کانسپت مکلارن سِنا GTR، اکنون این خودرو به صورت رسمی معرفی شده است. این خودرو که به صورت اختصاصی برای پیست مسابقه ساخته شده است سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ محسوب می‌شود. شرکت مکلارن اعلام کرده که تنها خودروی فرمول ۱ این شرکت توانایی شکست رکورد سنا GTR را دارد.

سنا GTR که یک سوپراسپرت هوشمند و فراتر از تکنولوژی روز محسوب می‌شود، مجهز به یک پیشرانه ۴.۰ لیتری دو توربو ۸ سیلندر V شکل بوده که توان تولید نیروی خارق‌العاده ۸۱۴ اسب‌بخار و گشتاور عظیم ۸۰۰ نیوتن‌متر را دارد. این بدان معناست که این خودرو ۲۵ اسب‌بخار قوی‌تر از نسخه استاندارد سنا به حساب می‌آید. مهندسان این شرکت برای افزایش توان در سنا GTR تغییراتی در یونیت کنترل کننده موتور داده و همچنین کاتالیزور دوم آن را نیز حذف کرده‌اند.

تفاوت ۲۵ اسب‌بخاری شاید آنقدر به چشم نیاید، اما نکته مهم‌تر از افزایش توان خودرو، کاهش وزن آن است. کمپوزیت کربن استفاده شده در بدنه این خودرو تنها ۱۱۸۸ کیلوگرم وزن دارد و این به معنای تخصیص نیروی ۶۸۴ اسب‌بخار به ازای هر تن در این خودرو است. این میزان بیشتر از هر مکلارن مسابقه‌ای یا جاده‌ای بوده که تا کنون به تولید رسیده است.

موتور پر توان خودرو به همان گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه SSG مشابه با نسخه استاندارد متصل بوده که به سیستم لانچ کنترل مسابقه‌ای نیز مجهز شده است. سه حالت رانندگی برای سنا GTR درنظر گرفته شده که شامل حالت خیس یا لغزنده، حالت پیست و حالت مسابقه می‌شود. در حالت لغزنده، خودرو پشتیبانی بیشتری از سوی سیستم کنترل پایداری و ABS می‌‎گیرید تا چسبنده‌تر از همیشه باشد.

در بخش آیرودینامیک خودرو نیز تحولاتی رخ داده تا نیروی روبه پایین وارده به خودرو از طریق هوای ورودی، وزنی بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم به خودرو اضافه کند. عددی که نزدیک به وزن یک خودروی هاچبک کوچک است! همچنین سیستم تعلیق خودرو نیز با اتومبیل مکلارن GT3 مسابقه‌ای یکسان است تا عملکرد خودرو در پیست بهتر باشد.

از این خودروی خاص تنها ۷۵ دستگاه تولید می‌شود و کلیه این تعداد، پیش از رونمایی خریداری شده‌اند. قیمت مکلارن سنا GTR حدود ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار است و اولین سری اول آن در شهریور سال آینده تحویل مشتری می‌شود.

در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Mclaren Senna GTR را مشاهده می‌کنید.

مکلارن سنا GTR، سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ +تصاویر ///////////// دپویی

مکلارن سنا GTR، سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ +تصاویر ///////////// دپویی

مکلارن سنا GTR، سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ +تصاویر ///////////// دپویی

مکلارن سنا GTR، سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ +تصاویر ///////////// دپویی

مکلارن سنا GTR، سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ +تصاویر ///////////// دپویی

بیشتر بخوانید: با مرسدس بنز A35 AMG یکی از جذاب‌ترین هاچبک‌های دنیا آشنا شوید +تصاویر

انتهای پیام/

قوی‌ترین خودروی تاریخ مکلارن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مکلارن سنا GTR، سریع‌ترین مکلارن تولید انبوه تاریخ +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..