تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخی رشته‌های دانشگاهی جاذبه بازاری ندارند/ حذف رشته‌های کم طرفدار راه حل معضل سیستم آموزشی نیست

معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کریمی گفت: کمبود دانش آموخته توانمند، در رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی معظل آینده کشور است.

ویژه عید// حذف رشته های کم طرفدار راه حل درستی نیستمحمدعلی کریمی معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رشته‌های کم طرفدار بیان کرد: رشته‌های کم‌طرفدار، یکی از معضلات سیستم آموزش عالی کشور است، بسیاری از رشته‌ها جاذبه گذشته خود را از دست داده‌اند.؛ باید به سمتی حرکت کرد که رشته‌ها را نیاز محورتر تبیین کنیم که قائدتا این موضوع باید با هماهنگی‌های وزارت علوم اتفاق بیافتد.

وی افزود: این موضوع بسیار نگران کننده‌ایی است که برای بعضی از رشته‌های دانشگاهی اتفاق می‌افتد؛ بعضی از رشته‌های دانشگاهی ظاهرا جاذبه بازاری ندارند، اما نیاز همیشگی کشور است. به عنوان مثال رشته‌های علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، زیست و مانند آن، رشته‌هایی هستند که به آن‌ها وابسته‌ایم و باید باقی بمانند. البته با توجه به بازار کارشان که مثل گذشته نیست، جذب داوطلب دانشگاهی را با مشکل روبرو کرده است.

وی افزود: این نگرانی در متولیان امر وجود دارد که در آینده کشور با معضل کمبود دانش آموخته توانمند در این رشته‌ها مواجه شود؛ البته این معضل فقط در رشته‌های علوم پایه نیست، بلکه در رشته‌های علوم انسانی نیز با این مشکل روبرو هستیم.

ضرورت توجه به رشته‌های نیاز محور

کریمی در پایان بیان کرد: معتقدم رشته‌ها نباید حذف شود؛ ضمن اینکه باید رشته‌های نیاز محور را مورد توجه قرار بدهیم، باید با برنامه ریزی برای رشته‌های علوم‌پایه و علوم انسانی نیاز مخاطب‌های توانمند این رشته‌ها را تامین کنیمبا این روش خودمان در آینده با مشکل کمبود متخصص این رشته‌ها مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخی رشته‌های دانشگاهی جاذبه بازاری ندارند/ حذف رشته‌های کم طرفدار راه حل معضل سیستم آموزشی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..