تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در ایام نوروز هم کتاب می‌خوانم و هم کتاب می‌نویسم/ به شهر من سفر کنید

نویسنده کتاب «فرنگیس» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در ایام نوروز کتاب می نویسمبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به بهانه ایام بهاری سال ۹۸ به سراغ مهناز فتاحی نویسنده کتاب « فرنگیس» رفته ایم تا از حال و هوای بهاری او جویا شویم. در ادامه می توانید مصاحبه مهناز فتاحی با باشگاه خبرنگاران جوان را بخوانید.

خانم فتاحی  سال 98 را چطور می بینید؟

سال ۹۷ برای من به عنوان نویسنده سال خوبی بود و امیدوارم سال ۹۸ برای همه مردم سال خوبی باشد. من حال و هوای خوبی در سال ۹۷ داشتم و امیدوارم این حال و هوا ادامه دار باشد. امیدوارم سال ۹۸ سال فرهنگی خوبی برای مردم ایران باشد. در حال حاضر به نمایشگاه کتاب و کتاب‌های جدید در حال تولد فکر می‌کنم و البته به حرکت‌های فرهنگی خوبی که قرار است سال آینده اتفاق بیفتد.

شما در ایام نوروز کتاب می خوانید؟

من در ایام نوروز کتاب می خوانم و از حالا برای مطالعه در  نوروز کتاب آماده کرده ام. البته در  ایام نوروز کتاب هم می نویسم. ایام نوروز بهترین فرصت برای مطالعه  است؛ زیرا کارهای اداری و اضافی نداریم و می توانیم از این فرصت برای تمرکز بیشتر استفاده ببریم.

شما چه کتاب هایی را به کتابخوان ها پیشنهاد می دهید؟

سلیقه‌ها متفاوت است؛ من که نویسنده ادبیات کودک، نوجوان و آثار دفاع مقدسی هستم، قطعا در حیطه کاری خود مطالعه می‌کنم. شخصی که نقاشی می‌کند قطعا در راستای کار خود مطالعه می‌کند. مهم این است که شما یک کتاب خوب، امید بخش و مثبت را در ایامی که آغاز است، شروع کنید. همه آدم‌ها بنا به علایق خود مطالعه می‌کنند. باید بگویم کتابی که قرار است در دست بگیرید، باید از آن لذت ببرید؛ یعنی به چشم سرگرمی و فعالیت خوب فرهنگی به آن نگاه کنید. این به انسان احساس خوبی می‌دهد. من خود را برای مطالعه کتاب‌های مورد علاقه‌ام آماده کرده ام.

عیدی می‌دهید یا عیدی می‌گیرید؟

معمولاً عیدی می‌دهم و سعی می‌کنم عیدی هایم محصولات فرهنگی باشد تا بچه‌ها از دیدن آن‌ها لذت ببرند.

از نظر شما کدام شهر ایران در نوروز دیدنی است؟

من به کل ایران سفر نکرده ام تا بگویم کدام شهر بهتر است، اما فکر می‌کنم هر جایی که ما ندیدیم برای ما زیبا و دوست داشتنی است و حتی مکان‌هایی را که دیده ایم برای ما دوست داشتنی است. استان من کرمانشاه استانی سرسبز با دشت‌های وسیع، رود‌های جاری، کوه‌های زیبا است. پیشنهاد می‌کنم استان کرمانشاه را ببینید و با پیشینه فرهنگی، آثار باستانی و فرهنگی و طبیعت آن آشنا شوید. من هم بسیاری از مکان‌های دیدنی ایران را ندیدم و علاقه دارم به آن‌ها سفر کنم. مطمئنم هر جای ایران دیدنی است، ولی به کسانی که کرمانشاه را ندیده اند، پیشنهاد می‌کنم به استان ما سفر کنند.

شما کدام سین هفت سین را بیشتر دوست دارید؟

همه سین‌های هفت سین دوست داشتنی هستند و به آن‌ها حس خوبی دارم؛ ولی فکر می‌کنم اصلی‌ترین سین سبزه است که نشان از زندگی، سبزی و رویش دارد و احساس می‌کنم از همه سین‌ها زیبا‌تر است. البته در کودکی عاشق سین‌های خوردنی مانند سماق، سیب و سمنو بودم.

اگر بخواهید یک سین دیگر به سفره هفت سین اضافه کنید, آن چیست؟

سلامتی.

خانم فتاحی کتابی در دست نوشتن دارید؟

خاطرات خودم؛ از زمان کودکی تا پایان جنگ را نوشته ام و در حال حاضر در دست ویراستاری است. ولی در حال حاضر به فکر شروع مجموعه‌ای درباره مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان هستم. کتاب جدیدم «قلب کوچک سپهر» چاپ شده و قرار است در نمایشگاه کتاب رونمایی شود. خواندن کتاب «قلب کوچک سپهر» را به همه مخاطبان پیشنهاد می کنم نه به این خاطر که این کتاب را من نوشتم. این کتاب داستان زندگی فرزندم است که دچار بیمار قلبی بوده و چندین بار عمل جراحی شده است. این کتاب نشانه ای از امید , روشنی , ایمان به خدا و اراده و پشتکار است و این کتاب را به خانواده هایی که کودکان بیمار دارند, توصیه می کنم تا حس خوبی از آن دریافت کنند و انتظار دارم این کتاب با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

خانم فتاحی یک آرزو برای مردم ایران در سال ۹۸ بگویید.

آرزو می کنم سال جدید سالی پر از سلامتی و آرامش روحی و روانی برای هموطنانم باشد. این آرامش به بسیاری از مسائل از جمله وضعیت روحی, روانی و وضعیت اقتصادی مربوط است و از این که کودکی را در آرزو و حسرت چیزی ببینم، واقعا رنج می برم و امیدوارم سال ۹۸ سالی باشد که هیچ بچه ای در حسرت چیزی نباشد و در عین حال سالی پر از سلامتی و آرامش باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در ایام نوروز هم کتاب می‌خوانم و هم کتاب می‌نویسم/ به شهر من سفر کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..