تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




 تحصیل یک هزار دانش آموز کم توان ذهنی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان همزمان با فرا رسیدن روز جهانی سندروم داون با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ۳۴۸ دانش آموز دختر و ۶۵۹ دانش آموز پسر کم توان ذهنی درپایه‌های مختلف تحصیلی در ۱۴ مدرسه با نیاز ویژه درشهرستان‌ها ومناطق مختلف استان در حال تحصیل می‌باشند.

وی با بیان اینکه یکی از انواع کم توانی ذهنی که از دوران جنینی آغاز می‌شود سندروم داون است که به دلیل تغییر در کروموزوم‌ها به وجود می‌آید؛ افزود:از هر یک و نیم میلیون نوزاد به دنیا آمده ۲ درصد مبتلا به سندروم داون هستند که با فرهنگ سازی، انجام آزمایشات تشخیص قبل از تولد و بهره گیری از دستاورد‌های علمی می‌توان تا حدقابل توجه‌ای این آمار را کاهش داد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: این سندروم یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل تغییر کامل یا نسبی در کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید، برای آن درمان خاصی وجود ندارد و مادام العمری است که کل زندگی فرد مبتلا و اطرافیان وی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رنجبر افزود: مراقبت‌های اولیه و آموزش‌های مشخص، خصوصا در اوایل زندگی می‌تواند تفاوت زیادی در مهارت‌ها و نحوه زندگی این کودکان ایجاد کند و به آنان کمک کند که زندگی کامل و معنی دارتری داشته باشد.

وی در ادامه به افراد موفق مبتلا به سندروم داون مانند "سباستین اوربانسکی" در زمینه تئاتر و دوبله، "مادلین استوارت" در زمینه تبلیغات، "ادوارد باردبانل" به عنوان یک کمدین، " کریس بورک"، بازیگر و جان کرنین به عنوان یک فرد موفق در زمینه تجارت اشاره کرد و افزود: به والدین توصیه می‌شود که از پنهان کردن این کودکان بپرهیزند و به آن‌ها کمک کنند تا آموزش دیده و در زندگی موفق شوند چرا که این موفقیت بدون کمک والدین و باور آن‌ها به توانایی فرزندانشان امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ع

 تحصیل یک هزار دانش آموز کم توان ذهنی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر « تحصیل یک هزار دانش آموز کم توان ذهنی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..