تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیلاب گنبد، برنامه‌های نوروزی را تحت تاثیر قرار داد

سیلاب گنبد، برنامه‌های نوروزی را تحت تاثیر قرار دادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مریم آق آتابای افزود: برپایی چهار نوروزگاه در این شهرستان پیش بینی و برای راه اندازی آن‌ها پیش از آغاز سال نو برنامه ریزی شده بود که بارش سنگین باران و آبگرفتگی مکان‌هایی که برای برپایی نوروزگاه تدارک دیده شده بود، برپایی آن‌ها را به تاخیر انداخته است.

وی افزود: پارک الغدیر در ورودی شهر گنبد، سالن المپیک و مجموعه سوارکاری گنبد و نیز شهر مرزی اینچه برون از جمله مکان‌های در نظر گرفته شده برای برپایی نوروزگاه بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس افزود: با توجه آبگرفتگی محوطه پارک الغدیر در ورودی شهر گنبد و لزوم پاکسازی آن، نوروزگاه این پارک در نیمه دوم هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

آق آتابای با اشاره به اولویت امدادرسانی به مناطقی از شهر گنبد که تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته اند، گفت: با توجه به این مسئله، شهرداری گنبدکاووس برای آماده سازی پارک الغدیر گنبد ظرف چند روز آینده قول مساعد داده است.

وی افزود: نوروزگاه مجموعه سوارکاری در روز‌های نهم و یازدهم فروردین برگزار و برای برپایی نوروزگاه شهر اینچه برون نیز با توجه مشکلات پیش آمده در منطقه، در اولین فرصت که دیرتر از روز‌های انتهایی هفته آبنده نخواهد بود، اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالن المپیک گنبد برای برپایی نوروزگاه روستایی از سوی دهیاران پیش بینی شده بود، گفت: با وجود مشکلات پیش آمده برای روستاییان و نیز آبگرفتگی شدید محوطه سالن المپیک، تلاش می‌شود این نوروزگاه نیز در اولین فرصت برپا شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس تصریح کرد: تمامی برنامه‌های پیش بینی شده در نوروزگاه‌ها از جمله برنامه‌های موسیقی آیینی و سنتی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی و غذا‌های سنتی و نیز مسابقه پخت آش سنتی، کشتی ترکمنی و سوارکاری پیشکسوتان به مورد اجرای گذشته می‌شود.

وی افزود: فضاسازی شهر برای ایام نوروزی از جمله سفره هفت سین، نصب بنر‌های مختلف و تهیه و توزیع بروشور‌ها وتراکت‌های معرفی شهرستان نیز تحت تاثیر سیلاب پیش آمده، در موعد مقرر به اجرا در نیامده است.

وی به بازدید امروز (چهارشنبه) مدیر کل میراث فرهنگی استان از گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: در این بازدید بر فضاسازی و پاکسازی محوطه برج قابوس، تخلیه آبگرفتگی موزه فرش و آماده کردن آن برای بازدید گردشگران و نیز آماده سازی شهر تاریخی جرجان تاکید شد که امور مربوط به آن‌ها در حال انجام است.

بارندگی شدید که از یکشنبه شب گذشته آغاز و به مدت ۴۸ ساعت ادامه داشت باعث طغیان رودخانه‌های چهل چای و گرگانرود در دو سوی جنوبی و شمالی شهر گنبدکاووس شد و آبگرفتگی و بروز سیلاب در بخش‌هایی از این شهر را به دنبال داشت.

انتهای پیام/ز

برنامه‌های نوروزی گنبدکاووس تحت تاثیر سیلاب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیلاب گنبد، برنامه‌های نوروزی را تحت تاثیر قرار داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..