تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کویت و عربستان پیشنهاد برق رایگان به عراق دادند

کویت و عربستان پیشنهاد برق رایگان به عراق دادند - ساعت24 هدر موبایل تلگرام ساعت 24 سفر باتو حیدر+العبادی+نخست+وزیر+عراق.jpg

ساعت24 -نخست وزیر عراق گفته است که دو کشور کویت و عربستان سعودی پیشنهاد فروش برق رایگان به عراق داده اند.

خبرگزاری «بغداد الیوم» امروز چهارشنبه افزوده است که «عادل عبدالمهدی» سه شنبه شب گذشته در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرده است که کویت و عربستان سعودی برای فروش برق رایگان به عراق در تابستان آینده اعلام آمادگی کردند.


وی همچنین از اقدام جمهوری اسلامی ایران برای افزایش صادرات برق به عراق خبر داد که منجر به کاهش مشکلات در تابستان آینده خواهد شد.
به رغم پیشنهاد مطرح شده از طرف سعودی ها اما کارشناسان معتقدند که به دلیل نبود زیرساخت های لازم از جمله خطوط انتقال برق میان عراق و عربستان سعودی این کار در کوتاه مدت غیر ممکن است.


از طرفی براساس گزارش های رسمی وزارت برق و منابع آبی کویت، این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس کل تولید برق اش از 15 هزار مگاوات در ساعت تجاوز نمی کند که بیشتر آن مصرف داخلی است.


دو کشور عربی حوزه خلیج فارس به دلیل اینکه در فصل تابستان مصرف برق داخلی شان به حداکثر می رسد عملا از صادرات مازاد آن عاجز هستند.
عراق در ایام اوج مصرف در فصل تابستان که درجه حرارت در این کشور به مرز 50 درجه می رسد، نیاز این کشور به 23 هزار مگاوات در ساعت می رسد در حالی که بالاترین رقم تولید برق عراق در تابستان سال گذشته تنها 15 هزار مگاوات در ساعت بوده است.


اعتقاد براین است که پیشنهادهای سخاوتمندانه اخیر سعودی ها و کویتی به عراق در راستای فشارهای آمریکا به منظور کاستن از صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به عراق صورت گرفته است.


وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین تصمیمات خود، کشور عراق را برای 90 روز دیگر از تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران از جمله خرید برق از ایران معاف کرده است.


«لؤی الخطیب» وزیر برق عراق نیز پیشتر گفته است که وضعیت برق در عموم مناطق عراق در تابستان آینده نسبت به سنوات گذشته بهتر خواهد بود.
جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به میزان یک هزار و 350 مگاوات در ساعت به عراق برق می دهد و همزمان 18 میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر می کند که برای فعالیت نیروگاه های تولید برق عراق مورد استفاده قرار می گیرد.


یکی از شرکت های بزرگ ایرانی متخصص در حوزه انرژی نیز در حال ساخت یک نیروگاه تولید برق در منطقه «رمیله» در جنوب عراق با ظرفیت سه هزار مگاوات در ساعت است.


عراق همچنان در حوزه تامین برق نیازمند است و وزارت برق عراق یک برنامه جامع متشکل از سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای تامین احتیاجات خود از برق فراهم کرده است.
از مهمترین توافقاتی که اخیرا وزیران برق و نیرو عراق و جمهوری اسلامی ایران در حوزه برق کرده اند، اتصال شبکه های برق دو کشور است تا تبادل برق در طول سال بین آنها صورت گرفته و قرار است در آینده این شبکه، منطقه ای شده و به دیگر کشورها از جمله سوریه، ترکیه، لبنان و حتی مصر نیز متصل شود.

منبع:ایرنا

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','https://www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-53492516-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کویت و عربستان پیشنهاد برق رایگان به عراق دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..