تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنکور ۹۸| داوطلبان فریب اردو‌های نوروزی پرزرق و برق و لاکچری را نخورند

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  چند روزی بیشتر تا آغاز سال جدید و رسیدن ایام مسافرت و دید و بازدید اقوام و دوستان که یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان است باقی نمانده و همه مردم در حال آماده کردن خود برای ورود به سال جدید هستند؛ اما ایام عید و تعطیلات نوروز برای داوطلبان کنکور متفاوت‌تر خواهد بود و این روز‌ها را به شکل دیگری سپری می‌کنند.

بسیاری از داوطلبان کنکور تعطیلات نوروز را فرصتی مغتنم برای مطالعه دروس باقی مانده یا مرور مطالب می‌دانند، به همین دلیل سعی دارند با برنامه‌ریزی درست و منطقی به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنند؛ اما در این راستا یک مشکل وجود دارد که به عنوان مانعی بر سر راه داوطلب کنکور است و آن دید و بازدید اقوام از همدیگر است که باعث برهم خوردن فضای آرام مطالعه در منزل می‌شود و تمرکز داوطلب کنکوری را بر هم می‌ریزد.

ویژه عید//////کنکور ۹۸| برگزاری اردو‌های نوروزی پرزرق و برق برای داوطلبان

به دلیل اهمیت این موضوع و نزدیک بودن تعطیلات نوروز تصمیم گرفتیم با یک مشاور تحصیلی خبره و باتجربه صحبت کنیم و نظر وی را در این باره جویا شویم؛ در همین راستا با اسماعیل قربانی مشاور تحصیلی و روانشناختی گفت: وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

اسماعیل قربانی مشاور تحصیلی و روانشناختی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرصت تعطیلات نوروز برای داوطلبان کنکور، اظهار کرد: داوطلبان کنکور در این ایام  ۲ گروه هستند؛ یک گروه شامل داوطلبانی است که در سال قبل به هر دلیلی توفیق ورود به دانشگاه مطلوب خود را نداشته‌اند و تشخیص داده اند که یک سال دیگر پشت کنکور بمانند و مطالعه کنند. گروه دوم افرادی هستند که در حال تحصیل بوده و ایام نوروز برای آنها خیلی بیشتر از داوطلبان پشت کنکوری معنا دارد، زیرا برای داوطلب پشت کنکوری تمام روز‌ها شبیه ایام عید است و تنها تفاوت آن با ایام دیگر تعطیلی صرف است.

وی افزود: بنابراین مطالب و سازوکاری که ارائه می‌شود ممکن است برای افراد پشت کنکوری کارایی چندانی نداشته باشد، هرچند کلیت موضوع برای هر ۲ گروه از داوطلبان مناسب است. یکی از مسائلی که در مطالعه ایام‌ نوروز مطرح می‌شود برگزاری اردو‌ها یا سالن‌های مطالعاتی نوروزی است که داوطلبان همواره برای شرکت در این اردو‌ها و استفاده از آنها دارای تردید هستند، دانش آموزان پایه دوازدهم که مشغول به تحصیل هستند در اواخر اسفند ماه برای ورود به فضای مطالعاتی نوروزی آماده می‌شوند که در این فضا‌ها آپشن‌های مختلفی به داوطلبان ارائه می‌شود.  در واقع اردو‌های نوروزی دارای معایب و مزایایی است که داوطلب با توجه به این ویژگی‌ها می‌تواند مفید بودن یا نبودن این اردو‌ها را تشخیص دهد و به تصمیم خود در آن شرکت کند.

ویژه عید//////کنکور ۹۸| برگزاری اردو‌های نوروزی پرزرق و برق برای داوطلبان

قربانی بیان کرد:  در ایام نوروز طبق سنت دیرینه ایرانیان، افراد برای دید و بازدید به خانه هم می‌روند و برای ساعت‌ها در کنار هم هستند. یک دانش آموز کنکوری در این بازه زمانی از این مسئله متضرر می‌شود و هرچند خانواده‌ها اقوام  را توجیه کرده باشند که یک داوطلب کنکوری در خانه وجود دارد که مطالعه می‌کند، ممکن است آنها درباره این موضوع توجیه نشوند؛ البته دید و بازدید عید صله‌رحم است و کنکور نباید مانعی برای برگزاری آن باشد.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸| ترفند‌هایی برای اینکه دانش آموزان از کنکور و امتحان متنفر نشوند

همسو نبودن برنامه اردوهای نوروزی با روش مطالعه داوطلبان

این مشاور تحصیلی افزود: بنابراین باید برای داوطلب کنکوری به فکر چاره بود یعنی او را از محیط منزل جدا کرد تا در یک سالن مطالعاتی مشغول به مطالعه شود، اما این کار هم دارای معایبی است؛ به طور مثال ارائه آیتم‌های مختلف در سالن‌های مطالعاتی باعث ایجاد نیاز در داوطلب می‌شود، همچنین او قبل از ورود به اردو‌های نوروزی و شرکت در آنها در منزل با برنامه ریزی خود پیش می‌رفت، ولی در فضای مطالعاتی اردو برنامه‌های مختلفی از جمله همایش و کلاس‌های جمع بندی برگزار می‌شود که ممکن است با برنامه‌ریزی داوطلب همسو نباشد و برنامه‌اش را به هم بریزد؛ در این حالت او مجبور است برنامه مطالعاتی خود را کنار بگذارد و با برنامه ارائه شده در اردوی مطالعاتی پیش برود که این یکی از آسیب‌های اردو‌ی نوروزی است.

ویژه عید//////کنکور ۹۸| برگزاری اردو‌های نوروزی پرزرق و برق برای داوطلبان

کتابخانه‌های عمومی؛ بهترین مکان مطالعه برای کنکوری‌ها

وی گفت:  با این حال اگر به هر دلیلی از جمله دید و بازدید و یا شلوغی ایام عید داوطلب نمی‌تواند در منزل مطالعه کند و مجبور است از سالن‌های مطالعاتی استفاده کند باید مکانی انتخاب شود که صرفا یک فضای مطالعاتی بوده و شامل یک میز و صندلی و فضای مطالعاتی صرف است. این فضا باید شبیه کتابخانه‌های عمومی باشد که داوطلب با کتاب‌های خود به آنجا مراجعه می‌کند، در یک فضای مطالعاتی می‌نشیند، زمان مطالعه و استراحت را خود تعیین می‌کند و فارغ از مسائل جانبی به منزل برمی‌گردد و استراحت می‌کند و فردا مجددا همان کاری که از قبل شروع کرده بود را انجام می‌دهد.

آپشن‌های متنوع در اردوهای نوروزی کنکور

قربانی اظهار کرد:  امروزه در فضا‌های مطالعاتی برای داوطلبان آپشن‌ها و امکانات غیر آموزشی متنوعی ارائه می‌شود تا برای آنها جذاب باشد؛ در این فضا امری که زیاد به چشم نمی‌آید و به آن توجه نمی‌شود مسئله آموزشی است. به طور مثال یک سری تفریحات و مکان‌های خاص برای داوطلبان کنکور در نظر گرفته شده است یعنی از فضا‌های نوستالژی یا دانشگاه‌های برتر برای برگزاری این اردو‌ها استفاده می‌شود تا داوطلبان را برای شرکت در این اردو‌ها مشتاق کند. علاوه بر این آپشن‌های دیگری از جمله  وعده‌های غذایی در برنامه داوطلبان گنجانده می‌شود.

ویژه عید//////کنکور ۹۸| برگزاری اردو‌های نوروزی پرزرق و برق برای داوطلبان

این مشاور تحصیلی بیان کرد: البته فضا‌های مطالعاتی مختلف آسیب‌های خود را بر داوطلب وارد می‌کند، آن‌ها در اردو‌های نوروزی خستگی عاطفی پیدا می‌کنند و از مسئله کنکور دور می‌شوند؛ بنابراین داوطلبان باید در مرحله اول سعی کنند فضای منزل را برای مطالعه عید آماده کنند، اگر به هر دلیلی معذوریت وجود داشت سالن‌هایی را انتخاب کنند که صرفا مطالعاتی است و نه سالن‌هایی که با ارائه آپشن‌هایی که ربطی به برنامه آموزشی داوطلبان ندارد سعی در جذب آنها دارند. زیرا همه این آپشن‌ها به ظاهر در خدمت داوطلب است، ولی در باطن با برنامه آموزشی همسو نیست و می‎تواند آسیب زننده باشد.  

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸| موفقیت در کوتاه‌ترین زمان با پکیج‌های آموزشی صحت دارد؟

وی بیان کرد: به طور مثال داوطلب برای مطالعه خود برنامه ریزی کرده است، ولی در سالن مطالعاتی به او گفته می‌شود که باید چهار ساعت یک ماده درسی خاص را بخوانید، پس از آن آزمون برگزار می‌شود تا میزان پیشرفت داوطلب سنجیده شود. این مسئله در ظاهر بسیار لاکچری و زیباست، ولی در باطن به داوطلبان آسیب می‌زند، زیرا این سالن‌های مطالعاتی با احساس نیاز در آنها تلاش می‌کنند تا این اردو‌ها را بپذیرند و در آن شرکت کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنکور ۹۸| داوطلبان فریب اردو‌های نوروزی پرزرق و برق و لاکچری را نخورند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..