تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پروتئین‌های چشمی؛ برگ برنده محققان برای شناسایی آلزایمر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش خود برپایه پژوهش‌های پیشین برای شناسایی سریع بیماری آلزایمر به راهکار‌های جدیدی دست یافته‌اند، اندازه‌گیری میزان نوعی پروتئین در چشم‌ها می‌تواند پیش بینی کننده ابتلای افراد در آینده به بیماری آلزایمر باشد. ////////ویژه عید//////////////پروتئین‌های چشمی؛ اصلی‌ترین برگ برنده برای شناسایی آلزایمر.. محققان راهکاری ارزان و غیر تهاجمی برای شناسایی آلزایمر پیدا کردند
میزان کم پروتئین‌های بتاآمیلیوئید و تائو که هر دو بیومارکر‌های بیماری آلزایمر هستند در مایع چشمی می‌تواند رابطه مستقیم با کاهش نمره‌های شناخت ذهنی در افراد داشته باشد.

کارشناسان اعتقاد دارند بررسی پروتئین‌های چشمی می‌تواند نوعی روش غربالگری آسان، کم هزینه و غیرتهاجمی برای شناسایی زودهنگام بیماری آلزایمردرآینده باشد.

این مطالعه به وسیله محققان مرکز پزشکی بوستون و برای اولین بار است که انجام می‌شود و حاوی نتیجه درباره ارتباط مستقیم سطح پروتئین در چشم با ابتلا به بیماری آلزایمر است.

بیماری آلزایمر راهکار درمانی ویژه‌ای ندارد و به گفته کارشناسان شناسایی هرچه سریع‌تر آن می‌تواند سبب جلوگیری از پیشرفت بیماری شود.

در این مطالعه کارشناسان به بررسی و جمع آوری نمونه مایع چشمی از چشمان حدود ۸۰ بیمار که تحت جراحی چشم پزشکی قرار داشتند، پرداختند.


سطح ۲ پروتئین ایجاد کننده بیماری آلزایمر در داوطلبان بررسی و سپس یک آزموش شناختی از تمام داوطلبان گرفته شده است؛ آن دسته از داوطلبان که سطح کمتری از پروتئین در چشمانشان قرار داشت علامت‌های مشخصی از ابتلا به بیماری آلزایمر را نشان می‌دادند.

کارشناسان امیدوار هستند در آینده از این کشف بتوان برای شناسایی زودهنگام بیماری قبل از پیشرفت آن استفاده کرد.
نتیجه‌های این مطالعه در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است.
منبع: sciencedaily
انتهای پیام/

روش‌های نوین برای پیشگیری از آلزایمر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پروتئین‌های چشمی؛ برگ برنده محققان برای شناسایی آلزایمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..