تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف 1000 میلیارد کالا و ارز قاچاق طی سال 97 در فرودگاه‌های کشور

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسن مهری در تشریح عملکرد یک ساله پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین مقابله با سودجویان و غارتگران اقتصادی، پلیس فرودگاه در سال 97 توانسته است به افزایش 145 درصدی کشف کالا و ارز قاچاق دست یابد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: مأموران ما در فرودگاه‌های سراسر کشور با انجام اقدامات لازم و اشرافیت اطلاعاتی موفق به کشف انواع کالا و ارز قاچاق به ارزش یک هزار میلیارد ریال شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف انواع جرایم در سطح فرودگاه‌ها، خاطرنشان کرد: وقوع جرایم نسبت به سال گذشته کاهش داشت اما در حوزه کشف انواع جریم از قبیل سرقت، جعل و کلاهبرداری در سطح فرودگاه‌های کشور با افزایش هشت درصدی کشف مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: پلیس فرودگاه در سال 97 در مبارزه با قاچاق مواد مخدر از مرزهای هوایی، بسیار موفق عمل کرده و کشفیات نسبت به سال قبل، 90 درصد افزایش یافته است همچنین مأموران پلیس فرودگاه‌های کشور در راستای مبارزه جدی با قاچاق موادمخدر موفق به کشف بیش از 780 کیلو انواع موادمخدر و انهدام 20 باند موادمخدر در سال 97 شدند.

مهری افزود: با شروع سفرهای نوروزی و افزایش حجم پروازها، اقدامات کنترلی در تمام فرودگاه‌ها تشدید، گشتهای خودرویی افزایش یافته و با تخصیص نیروی کمکی مخصوصاً در فرودگاه‌های کلان‌شهرها تدابیر لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم مخصوصاً سرقت و جلوگیری از انتقال موادمخدر اتخاذ شده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از مسافران خواست به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، از ارائه مدارک هویتی به افراد غیر مسئول خودداری کرده و موارد مشکوک را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مسافران از پذیرش هرگونه امانت از افراد ناشناس اعم از چمدان و بسته جداً پرهیز کنند چرا که در صورت کشف اشیاء ممنوعه و موارد مشکوک مسئولیت آن متوجه حامل بار است.

مهری از مسافرانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند خواست بلیت مسافرت خود را از دفاتر فروش مجاز تهیه کرده و از مراجعه به واسطه‌ها و شبکه‌های اینترنتی غیرمجاز خودداری کنند.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی و زمانهای پیک پرواز، کمبود وسیله نقلیه عمومی قابل پیش‌بینی است لذا احتمال سوءاستفاده توسط افراد شرور تحت عنوان مسافربر شخصی و سرقت بار توسط این افراد متصور است لذا مسافران حتماً برای ایاب و ذهاب به سطح شهر از تاکسی ویژه فرودگاه استفاده کنند.

مهری از مسافران کشورهای آسیای میانه خواست در صورت ضرورت همراه داشتن دارو، حتماً نسخه تجویز دارو توسط پزشک معالج را به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور به مسافرانی که عازم کشورهای حوزه خلیج‌فارس، کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند نیز توصیه کرد از همراه داشتن داروهای ممنوعه در آن کشورها شامل استامینوفن کدئین، متادون، ترامادول، ژلوفن، کلرودیازپوکساید، دیفن اکسیالت، کلونزپام، کلداکس، سودا کلد و سایر داروهای مخدر جداً خودداری کنند تا مشمول جریمه‌های سنگین نشوند.

این مقام مسئول به مسافرانی که از فرودگاه حضرت امام (ره)  قصد سفر دارند نیز گفت: مسافران خودروهای خود را برای رسیدن به پرواز در مسیرهای منتهی به فرودگاه  یا حواشی خیابانها رها نکنند تا پس از برگشت از سفر با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف 1000 میلیارد کالا و ارز قاچاق طی سال 97 در فرودگاه‌های کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..