تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیچگاه از معلولیت فرزندانم خسته نشدم/ مهمترین دغدغه‌ام آینده شغلی آن‌هاست

ساعت: 14:17 منتشر شده در مورخ: 1397/12/29 شناسه خبر: 1469580

یک پدر دارای فرزندان معلول گفت: متاسفانه اشتغال برای معلولین یک دغدغه بسیار بزرگ است و با این شرایط ادامه زندگی برای آنان بسیار سخت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، پدر یکی از بزرگترین نعمت‌ها در زندگی هر فردی است که دستانش پرمهرش می‌تواند سایه بانی امن و دعای خیرش همیشه بدرقه راهمان باشد.

پدر تکیه گاهی است که همیشه ایستادگی می‌کند و با وجود همه مشکلات به خانواده لبخند می‌زند تا آن‌ها دلگرم شوند؛ پدر در طول زندگی هیچ خواسته‌ای برای خود ندارد و بدون توقع برای راحتی و آسایش فرزندان و خانواده تلاش می‌کند.

دین اسلام در آیات و روایات نسبت به احترام به پدر و مادر سفارش زیادی کرده است و همچنین در فرهنگ ایرانی احترام و ستایش مقام پدر و مادر بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد که همواره حفظ شده است.

سیزده ماه رجب مصادف است با ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع) که این روز در تقویم به مناسبت روز پدر تعیین شده که در این روز مقام پدر و روز مرد گرامی داشته می‌‌شود.

در این میان پدرهایی هستند که در شرایطی خاص‌تر زندگی می‌کنند و شاید کمتر پیش آمده باشد که پای صحبت‌هایشان نشسته باشیم؛ در همهمه‌ زندگی ‌های امروزی صداهایی هستند که کمتر شنیده می‌شوند، حرف‌های تأمل‌برانگیز معلولانی که باوجود سختی زندگی و مشکلاتشان راضی به رضای خدا هستند.

به مناسبت ولادت امام علی علیه السلام پای صحبت‌های یکی از این پدرها نشسته‌ایم؛ کتابعلی سلطانی پدر ۲ فرزند معلول و ساکن شهرستان قزوین است و یک فرزند دختر ۱۳ ساله هم دارد.

آقای سلطانی علی رغم داشتن ۲ فرزند معلول و پشت سر گذاشتن سختی‌های بسیار اما دل بسیار بزرگ و صبوری داشت که نه تنها از موضوع معلولیت فرزندانش ناراضی نیست بلکه احساس رضایت دارد که در واقع این نوع زندگی خواست خداست و نوعی امتحان برای ما انسان‌هاست.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، می‌گوید: با شغل آزاد به امرار و معاش خانواده‌ام می پرداختم که متاسفانه چند سال گذشته هنگام عبور از خیابان تصادف کردم و به دلیل مشکلات جسمانی و کهولت سن کم کم دستانم توان کار کردن را از دست داد و از کار افتاده شدم.

این پدر می‌افزاید: تحت پوشش بیمه درمانی نیستم و اکنون از جانب بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهزیستی استفاده می‌کنیم.

سلطانی با بیان اینکه سال ۷۳ ازدواج کرده است، می‌گوید: هیچ نسبت فامیلی با همسرم ندارم و معلولیت در نسل‌های قبلی و در فامیلم سابقه نداشته است.

این پدر قزوینی ادامه می‌دهد: دخترم مریم ۲۱ سال و پسرم جلال ۲۳ سال دارند که ناشنوا هستند و مشکلشان طبق تجویز پزشک به صورت مادرزادی تشخیص داده شد.

وی بیان می‌کند: همسر دخترم هم ناشنواست و پسرم و عروسم که او هم ناشنواست دوران نامزدی را سپری می‌کنند.

سلطانی با اشاره به مشکلات متعدد زندگی‌اش اظهار می‌کند: خودم و همسرم تحت پوشش کمیته امداد و فرزندانم تحت پوشش بهزیستی هستند؛ هزینه ازدواج دخترم را با حمایت بهزیستی و خیرین تامین کردم چون پول و امکانات پرداختی به ما آنقدر ناچیز است که قدرت تهیه جهزیه را نداشتم و اکنون هم در قبال جهیزیه دخترم بدهکار هستم.

این پدر ادامه می‌دهد: باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم در جامعه توان تامین شرایط ازدواج پسرم را ندارم؛ از طرفی پسرم فعلا بیکار است و شرایط برگزاری مراسم عروسی را نداریم.

وی می‌گوید: منزل ما بسیار کوچک است و تنها یک اتاق و یک آشپزخانه داریم که در حیاط واقع شده است؛ آرزو دارم که پسرم قبل از ازدواج کار مناسبی پیدا کند تا بتواند خانه مستقلی تهیه کند.

پدر دارای فرزندان معلول می‌افزاید: فرزند ثمره زندگی انسان است و هیچ پدری دوست ندارند نسبت به آینده فرزندش بی‌تفاوت باشد، دوست دارم تا جایی که توان دارم برای خوشبختی فرزندانم تلاش کنم چه بسا که این فرزندان نعمت بزرگی از سوی خداوند هستند.

سلطانی با بیان اینکه دختر و پسرم دیپلم گرفتند اما به دلیل عدم توانایی خانواده دیگر ادامه تحصیل ندادند، ابراز می‌کند: سعی کردم با تبعیت از زندگی ائمه اطهار و سیره و روش آن‌ها فرزندانم را تربیت کنم و امیدوارم که برکات آن در زندگی ما حاکم باشد.

وی با اشاره به سختی زندگی برای معلولین می‌افزاید: متاسفانه اشتغال برای معلولین یک دغدغه بسیار بزرگ است و با این شرایط ادامه زندگی برای آنان بسیار سخت خواهد شد و باتوجه به عدم فراهم ساختن زیرساخت‌ها حضور در جامعه دشواری‌های خود را دارد.

این پدر قزوینی می‌گوید: مسئولین باید به دنبال راهکاری برای زندگی راحت‌تر برای معلولین باشند تا به نوعی با شاغل بودن احساس استقلال کرده و با مضیقه زندگی نکنند.

سلطانی خاطرنشان می‌کند: بزرگترین آرزویم این است که خداوند در مشکلات و سختی‌ها هیچ بنده‌ای را به حال خود رها نکند و برای همه تقدیر خوبی را رقم بزند.

وی ادامه می‌دهد: مشکل من فراهم ساختن شرایط ازدواج است تا بتوانم ازدواج پسرم را سرو سامان دهم و امیدوارم خداوند هیچ پدری را شرمنده فرزند و خانواده‌اش نکند.

پدر دارای فرزندان معلول می‌گوید: منبع درآمدی ندارم و از طریق یارانه زندگی‌ام را تامین می‌کنم اما با این وجود همواره خدا را شاکر هستم و هیچگاه از معلولیت فرزندانم خسته نشدم.

سلطانی با بیان اینکه عاشق فرزندانش است، ادامه می‌دهد: من برای این راه انتخاب شده‌ام که امیدوارم بتوانم سربلند از این امتحان الهی بیرون بیایم.

این پدر قزوینی می‌گوید: این سخن که داشتن فرزند معلول در خانواده برکت دارد کاملا صحیح است و بارها آثارش را در زندگی‌ام دیده‌ام.

وی در خصوص واژه پدر بیان می‌کند: پدر واژه بزرگی است که نصیب هر کس شود باید دل بزرگی داشته باشد تا بتواند همواره برای شادی خانواده در هر شرایطی تلاش کند و هیچگاه اجازه ندهد خانواده احساس ضعف کند.

سلطانی می‌گوید: امیدوارم با حمایت مسئولین بتوانم کسب و کار جدیدی پیدا کنم و با کمک پسرم شرایط ازدواجش را فراهم سازم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیچگاه از معلولیت فرزندانم خسته نشدم/ مهمترین دغدغه‌ام آینده شغلی آن‌هاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..