تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌های ایمنی با آغاز موج اول سفر‌های نوروزی/ نکات مهمی که قبل از سفر جاده‌ای باید بدانید

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۹۷ با همه تلخی‌ها و شیرینی هایش به پایان رسید و موج سفر‌های نوروزی با آغاز تعطیلات سال نو شروع شد، اما کابوس تلخی سال‌هاست که بر سفر‌های نوروزی و ایام خوش مردم ایران سایه افکنده و این کابوس شوم چیزی جز «حوادث رانندگی» نیست و گویی جزئی از تعیطلات آغاز سال شده است. توصیه‌های ایمنی با موج اول سفر‌های نوروزی/ نکاتی مهم که قبل از سفر جاده‌ای باید بدانید

هر سال ایام نوروز چند میلیون نفر عزم سفر می‌کنند و جاده‌هایی که مدت‌ها رنگ جم بالای مسافر را ندیده بودند و ماشین‌ها گذری از آن‌ها عبور می‌کردند در ایام نوروز گرفتار ترافیک سنگین و حجم زیادی از مسافر می‌شوند.

گاهی برخی جاده ها، چون جاده‌های شمالی کشور گرفتار ترافیک فوق سنگین می‌شود و حتی یک طرفه کردن جاده تاثیری ندارد و در این بین است ترافیک و شلوغی موجب خستگی و خواب آلودگی راننده می‌شود و اینجاست که خطر شادی خانواده و سلامت و جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

توصیه‌های ایمنی با موج اول سفر‌های نوروزی/ نکاتی مهم که قبل از سفر جاده‌ای باید بدانید

غلامرضا معصومی عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس و گروه سلامت در بلایا و فوریت‌ها و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو مرکز تحقیقات سوانح و مصدومیت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز سفر‌های نوروزی گفت: سفر به خصوص در نوروز با خانواده و دوستان بسیار مفرح و شیرین است و وقتی شیرین‌تر می‌شود که بدون هیچ گونه حادثه‌ای سفر تمام شود و هنگام سفر با خودروی شخصی، علاوه بر مطمئن شدن از ایمنی و سلامت همه اجزاء خودرو، به کار بستن قوانین راهنمایی و رانندگی از اصول اولیه سفری ایمن محسوب می‌شود.

آمار حوادث رانندگی در نوروز سال ٩٧

عضو مرکز تحقیقات مدیریت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به آمار حوادث رانندگی در نوروز سال ٩٧ اظهار کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی در نوروز سال ۱۳۹۷ به دنبال حوادث ترافیکی متاسفانه ۱۰۳۴ نفر بر اثر شدت جراحات فوت کرده اند که در مقایسه با سال گذشته ۲۴.۲ درصد رشد داشته است.

عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: همچنین بنا بر گفته اورژانس کشور، ماموریت‌های ترافیکی اورژانس در نوروز ۹۷ افزایش ۲۱ درصدی داشته است و طی ۴۴ هزار ماموریت ترافیکی ۳۸ هزار و ۴۲۶ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

توصیه‌های ایمنی با موج اول سفر‌های نوروزی/ نکاتی مهم که قبل از سفر جاده‌ای باید بدانید

قربانیان راه‌ها چه کسانی هستند؟

عضو مرکز تحقیقات سوانح و مصدومیت‌ها و مرکز تحقیقات مدیریت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به قربانیان سوانح رانندگی گفت: عابران پیاده، دوچرخه سواران، موتورسواران در مقایسه با رانندگان و سرنشینان اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه دیگر، بیشتر در معرض خطر هستند و از آن‌ها به عنوان کاربران پرخطر راه‌ها یاد می‌شود.

عضو مرکز تحقیقات مدیریت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه رانندگان در این میان بیشترین نقش را در پیشگیری از حوادث ترافیکی دارند، بیان کرد: سوانح رانندگی و جاده‌ای قابل پیش بینی و پیشگیری هستند و یک راننده با رانندگی غیر ایمن نه تنها جان خود، بلکه جان دیگران را نیز را به خطر میندازد و به همین دلیل رانندگان در پیشگیری از سوانح تاثیر دارند.

توصیه‌های ایمنی با موج اول سفر‌های نوروزی/ نکاتی مهم که قبل از سفر جاده‌ای باید بدانید

بایدها و نباید سفرهای نوروزی

معصومی با اشاره به مهم‌ترین عواملی که بر ایمنی سفر در جاده‌ها و کاهش آسیب ناشی از تصادفات مؤثر هستند، گفت: کنترل سرعت، کنترل خستگی، استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی، رعایت فاصله طولی با وسیله نقلیه جلویی، عدم تجاوز به چپ از خط میانی و تمرکز کافی و توجه به جلو در حین رانندگی از جمله مهم‌ترین عوامل بر ایمنی سفر در جاده‌ها و کاهش آسیب ناشی از تصادفات به شمار می‌روند.

عضو مرکز تحقیقات سوانح و مصدومیت‌ها دانشگاه علوم پزشکی ایران به اقدامات پیش از سفر نوروزی اشاره کرد و گفت: اگر قصد مسافرت دارید، مقدمات سفر را پیش از سفر آماده کنید و در صورتی که مبتلا به بیماری هستید با پزشک خود مشورت کنید و حتما پیش از سفر بازدید‌های فنی ساده‌ای که از خودرو به عمل بیاوردید و از آمادگی و ایمنی اتومبیل خود اطمینان حاصل کنید با رعایت این نکات قطعا می‌توانید سفری توأم با امنیت و آرامش خاطر برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید.

عضو مرکز تحقیقات مدیریت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: قبل از شروع سفر استراحت کاملی داشته باشید، در یک روز بیش از ۱۰ تا ۸ ساعت رانندگی نکنید، هنگام خستگی و احتیاج به خواب، در اولین نقطه مطمئن، توقف و بعد از استراحت و رفع خستگی، مجدداً به ادامه مسیر بپردازید و بهتر است برای هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت کنید.

توصیه‌های ایمنی با موج اول سفر‌های نوروزی/ نکاتی مهم که قبل از سفر جاده‌ای باید بدانید

این کارها در حین رانندگی ممنوع+ روشی برای رفع خواب آلودگی

عضو مرکز تحقیقات سوانح و مصدومیت‌ها دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: مسافران در هوشیاری و رفع رخوت راننده مشارکت داشته باشند، از دارو‌های مسکن و خواب آور قبل از شروع یا حین سفر استفاده نکنید، از طول مسیر سفر به عنوان جزئی از سفر استفاده کنید و صرفاً مبدأ و مقصد را در نظر نگیرید و هنگام عصبانیت و تندخویی و مشاجره با دیگران، پشت فرمان خودرو قرار نگیرید.

عضو مرکز تحقیقات مدیریت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی عامل بسیار مهمی در بروز حوادث رانندگی است، اظهار کرد: معمولاً در ابتدای سفر احساس خستگی نمی‌کنید، اما با گذشت زمان ممکن است در اثر خستگی و خواب آلودگی توجه و دقت شما کاهش یابد هرچند که بیدار باشید.

معصومی ادامه داد: در چنین مواقعی یک استراحت کوتاه و یا استراحت هر دو ساعت یکبار می‌تواند در کاهش خواب آلودگی و خستگی بسیار مؤثر باشد.

توصیه‌های ایمنی با موج اول سفر‌های نوروزی/ نکاتی مهم که قبل از سفر جاده‌ای باید بدانید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌های ایمنی با آغاز موج اول سفر‌های نوروزی/ نکات مهمی که قبل از سفر جاده‌ای باید بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..