تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی یک بازی مجهول در دوران گذشته و حال بنام؛ Mortal Kombat X

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تجربه یک بازی هیجان انگیز و جدید که بتواند علاوه بر سرگرم کردن مخاطب حس و حال خوبی را به وی اعطا کند همیشه جزء یکی از اهداف شرکت های بازی سازی است و در این بین شاید بتوان گفت سازنده بازی Mortal Kombat X  توانسته باشد این حس را به مخاطبانش اهدا کند. در همین راستا امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی بازی Mortal Kombat X  بپردازد، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

معرفی یک بازی مجهول در دوران گذشته و حال بنام؛ Mortal Kombat X

معرفی Mortal Kombat X

بازی Mortal Kombat X ، همانند نامش، کمی مجهول ظاهر شده و تا آن را تجربه نکنید، نمی‌توانید «ایکس» را حل کنید! ندررلم این بار دست به ریسک بزرگی زده است، ریسکی که شاید از کاری که در قسمت قبل کرد و کل سری مورتال کامبت را ریبوت کرد، سخت‌تر باشد.

ندررلم این موضوع را به خوبی می‌داند باید هر طور که شده، نگذارد گرد پیری روی این سری بنشیند و به جایی برسد که همه آن‌ها را متهم به کهنگی کنند، به خاطر همین، آن‌ها زودتر از آنچه تصور می‌شد دست به کار شدند و با گذاشتن یک فیلتر، نقاط قوت بازی‌های قبل را جدا کرده و با چیزی که در دو سه سال اخیر ساخته و پرداخته شده است، ترکیب کردند.

بیشتر بخوانید: بازی پرطرفدار Zombie Derby 2

بازی Mortal Kombat X  مرز بین دوران جدید و قدیم است و ندررلم سعی می‌کند با احتیاط کامل، خود را به دوران جدید سوق دهد و از طرفی، هر چه المان خوب قدیمی وجود دارد، با خود ببرد. اما چه چیز‌هایی جدید شده‌اند؟ آیا ندررلم تحت تاثیر نسل هشتم کنسول‌ها، اصل و ریشه‌ی خود را فراموش کرده و بی مهابا تن به آب داده است؟ متاسفانه جواب ، یک «خیر» با صدای آرام است!

معرفی یک بازی مجهول در دوران گذشته و حال بنام؛ Mortal Kombat X

در طول این همه سال که نسخه‌های مختلف سری مورتال کامبت به بازار عرضه شده است، کاربر هیچگاه انتظار ندارد که سازنده‌های این سری بتوانند یک روند داستانی هالییودی و سینماتیک را به شکلی حرفه‌ای و قابل قبول در بازی خود به کار برند تا اینکه سال ۲۰۱۱ و ریبوت بسیار موفق مورتال کامبت، تصورات را به طور کامل باطل کرد و این موضوع سبب می شود تا به ندررلم ایمان آوریم که می‌تواند بخش داستانی هیجان‌انگیز و پراضطرابی را پی ریزی کند.

مرگ اتفاقی و شوکه‌کننده‌ برخی از شخصیت‌ها، سیر صعودی و آن پایان‌بندی خارق‌العاده که مبارزه‌ای مرگبار بین ری‌دن و شاو کان سرسخت را در دل خود جای داده بود، واقعا عشق به سری کامبت را بیش از پیش می‌کند. این موضوع باعث شد انتظارم از روند داستانی قسمت جدید دوچندان شود.

بیشتر بخوانید: بازی ترسناک DEAD TARGET

از سوی دیگر، مورتال کامبت برای اولین بار پا به کنسول‌های نسل هشتمی گذاشت که معمولاً یک نسل پیشرفت مساوی با افزایش امکانات و توانمندی‌هایی است که استودیویی مثل ندررلم می‌تواند از آن بیشترین استفاده را ببرد. به سیر داستانی بازی Mortal Kombat X باید از دو زاویه‌ متفاوت نگاه کرد. یک زاویه‌ تماشایی، یعنی آنچه که می‌بینیم و بازیگران به ما نشان می‌دهند و زاویه‌ دوم، عمق داستان و هدفی که پشت آن برای کل بازی و سری فکر شده است.

اگر به عنوان یک تماشاچی و کسی که فقط روند داستانی را به هوای کسب هیجان و لذت اجرا می‌کند، به داستان نگاه کنیم، متوجه افت کیفی و کمی قابل توجه آن نسبت به قسمت قبل می‌شویم. روایت بازی کودکانه و با کمترین پردازش جلو می‌رود و اگر کسی نسخه‌ قبل را هم بازی نکرده باشد، در بین شخصیت‌ها و جریانات کم‌جزئیات گم می‌شود.

معرفی یک بازی مجهول در دوران گذشته و حال بنام؛ Mortal Kombat X

کشته شدن شاو کان در قسمت قبل توسط رِیدن و آن تراژدیک عظیمی که روی داد، حرکت بسیار بزرگی بود. اما ندررلم اصلا نتوانست جای شاو کان با عظمت و ترسناک را پر کند. کوتال کان که حالا امپراطور دنیای بیرونی است، اصلا ابهت و جذبه‌ شاو کان را ندارد و در خیلی از صحنه‌ها، حتی از کاراکتر‌های معمولی بازی هم ضعیف‌تر ظاهر می‌شود.

سخاوت سازندگان در ایجاد محتوای جدید و زحمتی که به خرج داده‌اند واقعاً قابل‌ستایش است. تا قبل از MKX هیچ‌کس چنین انتظاری از یک بازی Fighting نداشت و همه به دنبال این بودند که تعداد Fighter‌های خود را بالا ببرند تا طرفداران را راضی نگه‌دارند؛ اما MKX نه‌تنها کاراکتر‌هایی جدید معرفی کرد بلکه برای همه‌ی کاراکتر‌ها سه سبک مبارزه‌ متفاوت تعبیه کرد و این قدمی بسیار بزرگ برای این سبک بود و مجدداً سری MK را برتر از هر بازی Fighting دیگری کرد.

دیگر فقط دانستن اینکه می‌خواهید با Scorpion بازی کنید کافی نیست، در MKX باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید Scorpion را در Combo‌های مرگبارش مجهز به جفت شمشیرش بکنید یا بر روی حملات آتشین از فاصله‌ دور تمرکز کنید یا اینکه مایلید یک نوکر و نوچه از جهنم فرابخوانید تا در تمام طول مبارزه کنارتان باشد و حریفتان را به ستوه آورد.

بیشتر بخوانید: با" Deer Hunter 2016" به یک شکارچی حرفه ای تبدیل شوید

این ویژگی برای بازی‌ای که در گذشته از سنت "انتخاب کن و بپر تو بازی" پیروی می‌کرد، بسیار لذت‌بخش است. خوشبختانه تغییر نسل، ندررلیم را جو زده نکرده تا بازی خود را خانه‌تکانی کند و بخواهند همه چیز را از بین ببرند بلکه، چیز جدیدی را به وجود آورد.

آن‌ها با هوشمندی کامل، تغییرات بنیادی را در سایه‌ ریشه‌های سری اعمال کردند. به غیر از مورتال کامبت ۲۰۱۱، Injustice، بازی دیگر این استودیو هم منبع الهام خوبی برای ساخت قسمت جدید کامبت بود که حالا به خوبی رد پایش را می‌توان در روند مبارزات لمس کرد. استفاده از عوامل محیطی برای ضربه زدن به حریف و نوع محاسبه‌ امتیازات در انتهای مبارزه‌ها، مثال بارز به کار گیری ویژگی‌های injustice است.

از طرفی، با اینکه کلیت محیط بازی همانند قبل سه بعدی است، اما مبارزان در دو بعد به مبارزه می‌پردازند و همه چیز مثل قدیم در جریان است.

معرفی یک بازی مجهول در دوران گذشته و حال بنام؛ Mortal Kombat X

شاید تا اینجا از چیز‌هایی که در مورد بازی گفتیم راضی شده باشید، ولی می‌شود در این موارد، اما و اگر آورد و حسابی به ندررلم خرده گرفت که چرا بعضی جا‌ها کم‌کاری کرده است! برای مثال، رجزخوانی اول مبارزات به قدری خوب کار شده است که شاخ‌ درمی‌آورید.

اما از طرف دیگر، انتظار داشتیم سازندگان تغییر و پیشرفت بنیادی برای ضربان ایکس ری اعمال کنند. دوست داشتیم این بار هر کاراکتر دو یا سه حرکت ایکس ری داشته باشد تا استفاده از این قابلیت مهلک، هیجان‌انگیزتر از پیش شود و به مرور زمان تکراری نشود.

بیشتر بخوانید: معرفی خونین‌ترین بازی‌های موجود در بازار

طراحی‌های هنری هم در بازی Mortal Kombat X تا حدودی دستخوش تغییراتی شده است. بیشترین تغییراتی که می‌توان حس کرد، در طراحی لباس شخصیت‌ها و حتی چهره‌هایشان است. ندررلم توانسته از تجربه‌ بیش از دو دهه‌ خودش در این بخش استفاده ببرد و به شکل ماهرانه‌ای، تغییرات لازم را اعمال کند.

از طرف دیگر، شخصیت‌های جدید بازی هم ظاهری جذاب دارند و لباس و چهره‌شان طوری طراحی شده است که بتوان همانند شخصیت‌های قدیمی، به آن‌ها هم حس داشت و با آن‌ها هم ارتباط برقرار کرد.

معرفی یک بازی مجهول در دوران گذشته و حال بنام؛ Mortal Kombat X

بازی Mortal Kombat X شاید روند داستانی بسیار معمولی و پیش پا افتاده‌ای داشته باشد، اما در بخش‌های دیگر می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و جذاب ظاهر شود. بخش‌های تک نفره و برج‌ها، اتمام روند کلاسیک برج‌ها و تماشای پایان‌بندی هر شخصیت در کنار بخش آنلاین، لذت واقعی مورتال کامبت را نشان می‌دهد. البته در این قسمت خبری از مبارزان چهار نفره یا به قول معروف Tag Team نیست که نبود آن مقداری عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Fortnite

با این حال، ندرریلم تمرکز خود را بر شیوه‌ مبارزات شخصیت‌ها و حالت‌های مختلف بخش‌های تک نفره، دو نفره و آنلاین گذاشته است و این واقعیتی است که به محض اجرای بازی و دیدن منو‌ها باورش می‌کنید.

حتی بخش Krypt یا همان قبرستان هم در این قسمت بهبود‌های خوبی پیدا کرده است و خب، ملاقات اولم با این محیط آن هم در ساعاتی پس از نیمه شب، مقداری من را ترساند! زاویه دوربین اول شخص و محیط سازی جالب Krypt اصالت مورتال کامبتی خاصی دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی یک بازی مجهول در دوران گذشته و حال بنام؛ Mortal Kombat X»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..