تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفتاری که باید از امام علی (ع) الگوبرداری کنیم/ ولایت پذیری، حقیقت امر در ولایت امیرالمومنین (ع) است

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از واقعه غدیرخم و برگزیده شدن حضرت علی (ع) به ولایت، امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص)، بسیاری از مردم به این موضوع تا پس از رحلت پیامبر (ص) باور داشتند، اما برخی دیگر نیز پس از رحلت حضرت محمد (ص) ولایت را به سرپرستی تعبیر کردند و مقابل حضرت امیرالمومنین (ع) ایستادند. از این رو ولایتمداری و ولایت پذیری برای مسلمانان به ویژه شیعیان بسیار مهم است.

مهمترین ویژگی امام علی (ع) اطاعت پذیری از پیامبر اکرم (ص) بود/ جوانان ما به مراتب ولایی‌تر از نسل گذشته هستند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی خطیب و کارشناس امور دینی، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت ولایتمداری و ولایت پذیری در آموزه های دینی اظهار کرد: ماه رجب امسال به نوعی هم میلاد امام علی (ع) و هم تولد اسلام در بعثت پیامبر (ص) است. حقیقت امر در ولایت حضرت امیرالمومنین (ع)، اطاعت و پیروی ایشان از پیامبر اسلام (ص) است.

مهمترین ویژگی امام علی (ع) اطاعت پذیری از پیامبر اکرم (ص) بود/ جوانان ما به مراتب ولایی‌تر از نسل گذشته هستند

این خطیب و کارشناس امور دینی، در ادامه با اشاره به اطاعت پذیری امام علی (ع) از پیامبر اکرم (ص) گفت: باید در نظر داشت که در جامعه امروز تا چه اندازه جوانان اطاعت پذیری از وَلی را سرلوحه کارشان قرار دادند. اگر همین امروز امام علی (ع) در میان ما بود تا چه حد توقعات و خواسته هایشان را در زندگی خود رعایت می کردیم؟ جایگاه امامت نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند؛ به حدی که همه اتفاقات به دست امام است و اگر ایشان بخواهد حلال خدا حرام و حرام خدا حلال می‌شود.

مهمترین ویژگی امام علی (ع) اطاعت پذیری از پیامبر اکرم (ص) بود/ جوانان ما به مراتب ولایی‌تر از نسل گذشته هستند

وی با تأکید بر درک امامت و جایگاه امام در جامعه افزود: ما با وجود و لطف امام است که زندگی می کنیم و تردید نداشته باشید که اگر به درک واقعی جایگاه امامت برسیم، اعتقادپذیرتر خواهیم بود. در واقع در این عصر امام شناسی ما بسیار ضعیف است، درصورتی که باید همواره اُلفت و این رابطه را تقویت کنیم.

تولیت آستان مقدس  امامزاده صالح (ع) بیان کرد: جایگاه امام و اهمیت به ولایتمداری آن است که همت بگماریم و ولایت پذیری را در بین مردم به ویژه جوانان بالا ببریم. خوشبختانه امروزه جوانان ولایت پذیرتر از نسل پیشین هستند. در مراسم های راهیان نور یا اعتکاف حضور جوانان مشتاق را مشاهده می کنیم.

مهمترین ویژگی امام علی (ع) اطاعت پذیری از پیامبر اکرم (ص) بود/ جوانان ما به مراتب ولایی‌تر از نسل گذشته هستند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی در پایان یادآور شد: ولایت پذیری بیشتر مردم را ما امسال در راهپیمایی 22 بهمن مشاهده کردیم. آنها به معنی واقعی دعوت رهبری را لبیک گفتند و همه افراد در هر سنین و صنف در این جشن بزرگ حضور پیدا کردند. این نشان از ولایت‌پذیری دارد؛ اما امروز ولایت پذیری و الگو برداری از سیره رفتاری امام علی (ع) آن است که اغنیا به نیازمندان کمک و شب نوروز به تأسی از امیرالمومنین (ع) شادی را به همه تقدیم کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفتاری که باید از امام علی (ع) الگوبرداری کنیم/ ولایت پذیری، حقیقت امر در ولایت امیرالمومنین (ع) است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..