تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلوده کردن دریا چه بلایی بر سر جانوران دریایی می آورد! +فیلم

آلوده کردن دریا چه بلایی بر سر جانوران دریایی می آورد! + فیلم/// به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، لاشه نهنگ جوانی که در اثر خوردن کیسه‌های پلاستیک جانش را از دست داده بود در سواحل فیلیپین پیدا شد. پس از کالبدشکافی شکم این نهنگ توسط زیست شناسان دریایی و عده‌ای داوطلب از موزه D'Bone Collector (یک موزه غیردولتی)، حدود ۴۰ کیلوگرم پلاستیک از معده این جانور خارج شد.

در پست فیسبوکی که روز شنبه منتشر شد، جزئیات این کشف وحشتناک تیم‌های کالبدشکاف را نشان می‌دهد. تصاویر مربوط به کالبدشکافی نهنگ با یک کپشن در فیسبوک منتشر شد. در این کپشن آمده است: «۴۰ کیلوگرم کیسه‌های پلاستیکی، شامل ۱۶ گونی برنج، ۴ کیسه مزرعه موز و تعداد زیادی کیسه‌های پلاستیکی خرید؛ این نهنگ بیشتر از آن چیزی که ما پیشتر دیده بودیم پلاستیک بلعیده بود. این منزجز کننده است. دولت باید اقداماتی را علیه افرادی که با آلوده کردن دریا‌ها زندگی جانوران دریایی را مورد تهدید قرار می‌دهند، انجام دهد.»

در تصاویری که از کالبدشکافی نهنگ منتشر شده است، مشاهده می‌شود که مقداری زیادی زباله به همراه کیسه‌های پلاستیکی از داخل معده این جانور بیرون کشیده می‌شود. آسیای جنوب شرقی یکی از بدترین نقاط جهان از نظر مصرف کیسه‌های پلاستیک به شمار می‌رود. در گزارشی که توسط انجمن حفاظت از اقیانوس‌ها در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، نشان می‌داد که کشور‌های چین، اندونزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام با دفع کیسه‌های پلاستیکی در اقیانوس در صدر کشور‌های آلوده کننده در مقایسه با سایر کشور‌های جهان قرار دارند.

انتهای پیام/

مرگ نهنگ جوان در اثر آلوده کردن محیط به دست انسان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلوده کردن دریا چه بلایی بر سر جانوران دریایی می آورد! +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..