تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروش مدل‌های قدیمی آیفون، راهکاری کوتاه مدت که شاید اپل را از بحران نجات دهد

فروش مدل‌های قدیمی آیفون، راهکاری کوتاه مدت که شاید اپل را از بحران نجات دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخبار کاهش فروش مدل‌های آیفون چند وقتی است که منتشر شده و تحلیلگران مختلف در این مورد نظرات یکسانی داشتند، دلیل عمده کاهش فروش آیفون، مشکلات بازار محصولات این شرکت در چین اعلام شده، البته که کمبود خلاقیت و قیمت بالا نیز از دلایل دیگر این اتفاق هستند.

اما در چند وقت اخیر اخبار دیگری از سمت اپل می‌شنویم که در نوع خود جالب است، این شرکت تاکنون چندین بار حراج‌های بزرگی برای فروش مدل‌های قدیمی‌تر خود مانند آیفون SE برپا کرده که اتفاقا با اقبال خوبی همراه شده است.

حال تیموتی آرکوری یکی از کارشناسان شرکت UBS اعلام کرده که اپل توانسته فروش خود را بالا ببرد، اما این فروش مربوط به مدل‌های ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۷ این شرکت نیست، درواقع مدل‌های قدیمی آیفون که با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند دلیل این افزایش فروش هستند و این شرکت هنوز در فروش محصولات بالارده و جدید خود مشکل دارد.

فروش مدل‌های قدیمی آیفون، راهکاری کوتاه مدت که شاید اپل را از بحران نجات دهد

آرکوری پیش‌بینی کرده که توزیع محصولات آیفون در سه ماهه آینده (آوریل، می، جون) از ۳۲.۵ میلیون به ۳۴.۵ میلیون افزایش پیدا کند. همچنین در تحلیل این کارشناس آمده که در طول این سه ماهه فروش آیفون XR که ارزان‌ترین مدل آیفون در سال ۲۰۱۸ است سه میلیون افزایش پیدا می‌کند این در حالی است که شاهد کاهش دو مدل دیگر ۲۰۱۸ این شرکت، یعنی آیفون XS و XS Max خواهیم بود.

فروش مدل‌های قدیمی آیفون، راهکاری کوتاه مدت که شاید اپل را از بحران نجات دهد

این موضوع باعث می‌شود تا علی‌رغم افزایش تعداد فروش آیفون، میانگین هزینه‌ای که خریداران برای مدل‌های آیفون می‌پردازند در سطح پایینی بماند یا کاهش داشته باشد، به صورتی که با فروش بیشتر آیفون XR یا مدل‌های پیشین و ارزان‌تر اپل، میانگین هزینه‌ای که هر فرد برای هر محصول آیفون می‌دهد از ۶۸۳ دلار به ۶۵۵ دلار می‌رسد و این درحالی است که قیمت پایه آیفون XS، هزار دلار است.

البته این موضوع منجر به کاهش درآمد آیفون نمی‌شود، زیرا این شرکت با فروش مدل‌های پیشین خود نیز سود خوبی خواهد کرد، در حال حاضر انتظار می‌رود درآمد این شرکت از فروش مدل‌های آیفون از ۵۰ میلیون دلار به ۵۵ میلیون دلار طی سه ماهه آینده برسد. البته در سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۹، اپل ۱۵ درصد کاهش فروش را تجربه کرد که رقم بسیار بالایی است، خود این شرکت نیز کاهش فروش محصولاتش را به دلیل کاهش فروش در چین می‌داند.

فروش مدل‌های قدیمی آیفون، راهکاری کوتاه مدت که شاید اپل را از بحران نجات دهد

این روز‌ها کمی اوضاع اپل پیچیده شده و کاهش فروش این شرکت مخصوصا در بخش تلفن‌های هوشمند آیفون می‌تواند مشکلات بسیاری را در آینده برای اپل ایجاد کند. در هر صورت این شرکت فعلا سعی می‌کند با فروش ارزان مدل‌های پیشین خود این کاهش درآمد را جبران کند، اما این تنها یک مسکن برای وضعیت فعلی اپل است و باید دید راهکار اساسی این شرکت برای طولانی مدت چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ساعت هوشمند اپل جان انسان‌ها را نجات می‌دهد! +جزئیات

انتهای پیام/

سیاست جدید اپل برای سود بیشتر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروش مدل‌های قدیمی آیفون، راهکاری کوتاه مدت که شاید اپل را از بحران نجات دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..