تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چمدان بستن برای سفر و ترفند‌هایی که باید بدانید

۸۴۳۲۲۴

۷۵ 

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: ساک بستن برای سفر یکی از لذت بخش‌ترین و در عین حال سخت‌ترین کارهاست، از این رو که شما لباس و وسایل زیادی دارید که باید همه را در یک ساک جای دهید. اما نگران نباشید، ما در اینجا ترفند‌هایی را برایتان آورده ایم که به کمک آن‌ها می‌توانید در این کار راحت‌تر عمل کنید.

چمدان بستن برای سفر، ترفندهایی که باید بدانید

آب و هوا را چک کنید

نیازی به گفتن ندارد، اما قبل از بستن چمدان سفرتان بهتر است که از طریق اینترنت وضعیت آب و هوایی مقصدتان را مشخص کنید. ممکن است فکر کنید هوا در کل گرم و بهاری ست، اما اگر یک روز بارانی باشد، آیا لباس مناسبی برای آن روز خواهید داشت؟ یا برعکس، اگر فقط لباس‌های گرم را در ساک تان قرار دهید، اما ناگهان هوا گرم و آفتابی شود چه خواهید کرد؟ برای این که در سفر به مشکل برنخورید، بهتر است که از وضعیت آب و هوا اطمینان حاصل کنید.

حال که لباس هایتان را انتخاب کرده اید، نوبت آن است که آن‌ها را در ساک تان جای دهید. این قسمت یکی از سخت‌ترین کارهاست، از این رو که فضای شما کم و وسایل تان زیاد است. اما نگران نباشید، با دنبال کردن مراحل زیر، خیلی راحت از پس اش بر خواهید آمد.

چمدان تان را انتخاب کنید

سفر شما چند روزه است؟ آیا به سفر کاری می‌روید یا مسافرت تفریحی؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند کار شما را در انتخاب سایز چمدان راحت کند. اگر سفر شما بلند مدت است، بهتر است که یک ساک بزرگ بردارید، در غیر این صورت یک ساک جمع و جور می‌تواند کار شما را راه بیاندازد.

چمدان بستن برای سفر، ترفندهایی که باید بدانید

وسایل تان را هوشمندانه انتخاب کنید

لباس

حال نوبت انتخاب لباس هایتان است. بهتر است لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید به رنگ‌های خنثی مانند سرمه ای، خاکستری، کرم، مشکی یا سفید باشد. در این صورت، نه تنها ست کردن آن‌ها با لباس‌های دیگر راحت‌تر خواهد بود، بلکه به لباس‌های کمتری نیاز خواهید داشت و ساک تان سبک‌تر خواهد شد. مثلا اگر شما ۸ دست لباسی داشته باشید که به سادگی با دیگر لباس‌ها ست می‌شود، می‌توانید آن‌ها را به ۲۴ شیوه مختلف در کنار هم به تن کنید. جدا از آن، لباس‌هایی انتخاب کنید که به سادگی چروک نمی‌شوند. این نیز یکی دیگر از نکاتی ست که باید هنگام بستن چمدان، بدان دقت کنید.

چمدان بستن برای سفر، ترفندهایی که باید بدانید

اکسسوری

شما به کمک اکسسوری‌ها می‌توانید زیبایی ظاهرتان را دو چندان کنید، بنابراین آن‌ها نیز از دیگر وسایلی هستند که باید در چمدان تان قرار دهید. البته یادتان باشد که از برداشتن اکسسوری‌های بزرگ و سنگین و گران قیمت خووداری کنید، زیرا احتمال دزدیده شدن آن‌ها زیاد است. علاوه بر آن، شما باید مدام حواس تان به آن‌ها باشد و نگران گم کردن شان باشید؛ بنابراین فقط چند اکسسوری زیبا، ظریف و ارزان قیمت را برای سفرتان بردارید.

کفش

برای کفش، بهتر است که به دنبال مدلی باشید که راحت و سبک باشد، علاوه بر آن، بتوانید در اکثر جا‌ها به پا کنید. اگر چه کفش‌های پاشنه دار خانم‌ها را کشیده‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد، اما خب گزینه مناسبی برای سفر نمی‌باشند. آقایان هم بهتر است که به جای کفش‌های کلاسیک و رسمی، به دنبال مدل‌های اسپورت‌تر باشند. از آنجا که کفش‌ها جای زیادی را در چمدان شما می‌گیرند، بهتر است که آن‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید.

چمدان بستن برای سفر، ترفندهایی که باید بدانید

لوازم آرایش بهداشتی

برای لوازم آرایش، بهتر است که لوازم آرایش‌های کوچک‌تر را با خودتان به همراه داشته باشید. به عنوان مثال اگر در بین آن‌ها سمپل دارید، از آنجا که در سایز‌های کوچک طراحی شده اند، آن‌ها را بردارید که انتخاب مناسبی برای سفر خواهند بود. در مورد مرطوب کننده، شامپو، نرم کننده و آرایش پاک کن نیز سعی کنید که از سایز‌های کوچک‌تر استفاده کنید تا جای کمتری بگیرند. از این رو که احتمال ریختن لوازم آرایشی بهداشتی در ساک هست، بهتر است که آن‌ها را در یک نایلون در بسته جای دهید تا در صورت پخش شدن، لباس هایتان را رنگی نکنند.

چمدان بستن برای سفر، ترفندهایی که باید بدانید

کیف

جدا از کیف بزرگی که با خود در هواپیما یا ماشین و قطار به دست دارید و داخل آن را پر از وسیله کرده اید، شما باید یک کیف کوچک نیز به همراه داشته باشید. از آنجا که در سفر شما مدام به اینور و آنور می‌روید، باید کیفی داشته باشید که خیلی مزاحم تان نباشد و دست هایتان را آزاد بگذارد. کیف‌های کمری یا رو دوشی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهند بود.

تا کردن یا لوله کردن؟

حال نوبت قرار دادن لباس‌ها در چمدان است. اما باید چگونه باید لباس هایمان را در چمدان قرار دهیم که کمترین جا را بگیرند؟ اگر چه تا کردن لباس‌ها مانع از چروک شدن آن‌ها می‌شود، اما فضای بیشتری را اشغال می‌کند، از این رو بهتر است که آن‌ها را لوله کنید و در چمدان بگذارید. نگران خراب شدن لباس هایتان نباشید، شما می‌توانید تمام لباس هایتان را با هر جنسی که دارند، لوله کنید. اگر خیلی نگران لباس‌های رسمی تان هستید، آن‌ها را تا کنید و روی لباس‌های لوله شده در ساک قرار دهید.

چمدان بستن برای سفر، ترفندهایی که باید بدانید

جوراب هایتان را درون کفش هایتان قرار دهید تا جای کمتری را اشغال کنند. بهتر است که کفش‌ها را ته ساک قرار دهید و لباس هایتان را روی آن‌ها بچینید.

روی کفش هایتان، ابتدا لباس‌های سنگین‌تر مانند شلوار جین یا سویشرت را قرار دهید.

تا می‌توانید لباس هایتان را جفت هم در ساک قرار دهید تا مانع از باز شدن آن‌ها شود.

اگر وسایل ظریفی دارید که نمی‌توانید آن‌ها را به دست بگیرید، بهتر است که آن‌ها را وسط چمدان و روی لباس‌های

سنگین قرار دهید. اطراف آن‌ها را هم با لباس‌های دیگر بپوشانید تا مانند محافظ عمل کنند.

آخرین لایه‌ای که باید در چمدان تان قرار دهید، لباس‌های سبک مانند تیشرت است.

همانطور که قبلا گفتیم، اگر لباسی را تا کرده اید، می‌توانید آن‌ها را در بالاترین قسمت چمدان تان قرار دهید.

اکسسوری هایی، چون کمربند یا لباس‌های کوچک مانند جوراب یا لباس زیر را در جا‌هایی از چمدان که فکر می‌کنید خالی ست، قرار دهید.

مقداری از فضای چمدان را خالی نگه دارید

به این فکر کنید که ممکن است شما در سفر چیزی بخرید یا بخواهید برای دوستان تان سوغاتی بیاورید، پس بهتر است که کمی فضای خالی هم در چمدان تان برای وسایل جدید نگه دارید.

چمدان بستن برای سفر، ترفندهایی که باید بدانید

شما می‌توانید خیلی از وسایل تان را در کیف دستی تان جای دهید. لوازمی چون:

لوازم آرایش دارو (داروی ضد تهوع، مسکن) اسپری یا عطر عینک آفتابی مسواک بطری آب کرم ضد آفتاب

حال که چمدان تان را بسته اید، از سفری که انتظارتان را می‌کشد، نهایت لذت را ببرید.

منابع: gizmodo، lifehack




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چمدان بستن برای سفر و ترفند‌هایی که باید بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..