تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توجه به نخبه پروری در مناطق محروم/ راه‌اندازی خانه علوم پایه در استان‌های مختلف

اقدامات سمپاد برای نخبه پروری در مناطق محرومفاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به نخبه پروری در مناطق محروم اظهار کرد: چندین کار برای توجه به نخبگان در مناطق محروم انجام شده است که از جمله آن می‌توان به ایجاد مدارس معین اشاره کرد.

وی ادامه داد: در مناطقی که مدال‌آوری حضور نداشت مدارس پر مدال اعم از دولتی، غیردولتی و سمپاد را به عنوان معین در نظر گرفته‌ایم و این کار کمک می‌کند تا سهم مدال‌آوری در استان‌ها افزایش یابد، البته این فرایندی نیست که در عرض یک شب نتیجه دهد و نیازمند زمان است، اما این کار کمک می‌کند تا جریان علمی بهتر صورت گیرد.

مهاجرانی تصریح کرد: تولید محتوای تکمیلی برای شرکت در المپیاد آغاز شده است و این کار را دنبال می‌کنیم همچنین راه‌اندازی خانه علوم پایه در استان‌های مختلف کشور در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به استان‌هایی که برای راه‌اندازی خانه علوم اقدام کرده اند، گفت: استان‌هایی مانند خوزستان، خراسان، زنجان، اکنون در این حوزه وارد شدند.

مدارس استعداد‌های درخشان، پایگاه علمی توجه به نخبه پروری

وی با بیان اینکه مدارس استعداد‌های درخشان به عنوان یک پایگاه علمی برای توجه به نخبه پروری و مدال‌آوری مطرح می‌شوند، تصریح کرد: اقدامات انجام شده به منظور تقویت وجهه علمی سمپاد انجام می‌شود.

مهاجرانی درباره توجه به نیروی انسانی در حوزه سمپاد اظهار کرد: برای تامین نیرو مشکلاتی متعدد وجود دارد و یکی از اتفاقات در این مورد حذف معاونان از مدارس بود که اگر بخواهیم این اتفاقات را در سال‌های آینده هم داشته باشیم سمپاد را دچار تضعیف می‌کنند چرا که مدارس سمپاد به سبب کار‌های ویژه‌ای که در این مدارس انجام می‌شود، متمایز شده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توجه به نخبه پروری در مناطق محروم/ راه‌اندازی خانه علوم پایه در استان‌های مختلف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..