تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه موادغذایی را در ایام نوروز مصرف کنیم؟

چه موادغذایی را در ایام نوروز مصرف کنیم؟/ رعایت نکردن الگوی غذایی سالم سبب بروز بیماری‌های غیرواگیر در ایام تعطیلات می‌شودزهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز به دلیل افزایش تعداد مهمانی و دید و بازدید مردم، افراد باید با رعایت الگوی غذایی سالم از مصرف غذا‌های چرب، شور جداً بپرهیزند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز افراد باید به شدت مراقب نوع موادغذایی مصرفی خود باشند تا دچار بیماری‌های غیرواگیر مانند افزایش وزن، چاقی، دیابت، فشار خون و قلبی و عروقی پس از پایان تعطیلات نشوند.

عبداللهی افزود: مصرف آجیل شور به دلیل اینکه حاوی میزان زیادی نمک است برای بدن به شدت ضرر دارد و در افراد مستعد و حتی مردم عادی باعث بروز بیماری فشار خون و در نهایت مشکلات قلبی – عروقی می‌شود و من به همه توصیه می‌کنم در ایام تعطیلات نوروز از آجیل‌های کم نمک و مغز‌های طبیعی مانند برگ انجیر، کنجد و دیگر تنقلات سالم استفاده کنند.

رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: مصرف بیش از حد شیرینی به دلیل قند و چربی بالا باعث افزایش وزن و گرفتگی رگ‌های قلب می‌شود و از این رو باید مصرف شیرینی و شکلات را از برنامه غذایی خود کم کرده و به جای آن از میوه و سبزی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود برخی از میوه‌ها گران قیمت است، اما میوه ریز و درشت دارای ارزش غذایی یکسان است و افراد برای تأمین ویتامین و املاح مورد نیا بدن خود لازم نیست حتما میوه درشت را جهت مصرف خریداری کنند.

عبداللهی گفت: به جای مصرف آجیل‌های شور و چرب می‌توان از گندم، کشمش، شاهدانه، عدس و ماش بو داده و دیگر تنقلات سالم مصرف کنند، زیرا این مواد دارای ارزش غذایی بالا بوده و جایگزین خوبی برای آجیل محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

مضرات مصرف آجیل‌های شور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه موادغذایی را در ایام نوروز مصرف کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..