تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دوپینگ مغز با یک تکنیک ساده

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند انجام تنفس عمیق می‌تواند سبب افزایش توان قوای ذهنی در افراد شود. کارشناسان با انجام آزمایش بر روی بیش از ۳۰ نفر دریافتند افراد زمانی که عمیق نفس می‌کشند توانایی ذهنی شان افزایش می‌یابد.

تنفس عمیق سبب افزایش فعالیت الکتریکی دربخش‌هایی از مغز می‌شود که سبب افزایش تمرکز و قدرت توجه افراد می‌شوند.


دراین پژوهش دانشمندان به بررسی میزان پاسخ دادن دو گروه از داوطلبان به سئوال‌هایی یکسان پرداختند در حالی که دستگاه برای اندازه گیری فعالیت مغز و الگو‌های تنفسی به آن‌ها متصل شده بود.

یک گروه از داوطلبان به تنفس عمیق پیش از جواب دادن به سئوال‌ها پرداختند در حالی که گروه دیگر با تنفس عادی سئوال‌ها را پاسخ دادند.
افراد داوطلب گروهی که تنفس عمیق کشیده بودند سئوال‌ها را بهتر پاسخ دادند و درصد پاسخ گویی صحیح به سئوال‌ها درآن‌ها بیشتر بود.

نتیجه این مطالعه درمجله Nature Human Behavior منتشر شده است و نشان دهنده اثر گذاری تنفس بر کیفیت فعالیت مغز است.

تنفس عمیق با نام تکنیک تنفس دیافراگی یا شکمی نیز شناخته می‌شود.


زمانی که افراد به طور عمیق نفس می‌کشند هوا از راه بینی وارد ریه‌ها شده و سبب پرشدن ریه از هوا و تورم حفره شکمی می‌شود.

تنفس کوتاه و سریع که امروزه عده بسیاری از مردم در سراسر جهان به اشتباه آن را انجام می‌دهند سبب دریافت میزان کم هوا و اکسیژن به وسیله بدن، ایجاد استرس، افزایش ضربان قلب، استفاده ناکافی ازحجم ریه و افت توان ذهنی می‌شود.

با تنفس کوتاه و ناقص، اکسیژن به میزان کافی وارد جریان خون نمی‌شود و در نتیجه سلول‌های بدن دچار کاهش دریافت اکسیژن می‌شوند که عاملی جدی برای زنده ماندن آنهاست.


تنفس عمیق می‌تواند سبب کاهش استرس و کنترل ضربان قلب به ویژه در زمان استرس و نگرانی می‌شود. کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند پیش از انجام فعالیت هایی، چون امتحان، سخنرانی، ارائه درسی، ورود به فضا‌های جدید و به طور کلی در مواردی که نیاز به تمرکز ذهنی بالا و خود کنترلی دارند حتماً از تکنیک تنفس عمیق استفاده کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

راهکاری برای افزایش قدرت ذهن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دوپینگ مغز با یک تکنیک ساده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..