تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صفار هرندی: باید رئیس جمهوری با خصوصیات نخست وزیر داشته باشیم

 محمدحسین صفار هرندی در برنامه «این.ج.ا» تصریح کرد: در حقیقت اسم نخست‌وزیری برای ما مطرح نیست اما حرف ما این است که ما یک رئیس‌جمهوری داشته باشیم که خصوصیات همان نخست‌وزیر را داشته باشد. یعنی کسی که برانگیخته از جانب یک دستگاه مانند مجلس باشد و هر روز از او حساب بکشند و باید پاسخ گو باشد و اگر هم روزی به نظرشان رسید که مناسب نیست او را کنار و یک شخص دیگری به جای او بگذارند. وی افزود: مشکل ما این است وقتی یک رئیس انتخاب می‌کنیم چهار یا غالبا هشت سال مدیر است و حتی اگر به این نتیجه برسیم که کارکردش خیلی ناچیز شده است یا حتی در مقام نظرسنجی‌ها محبوبیت او به زیر 10 درصد رسیده است اما نمی‌توانیم او را برکنار کنیم؛ آیا باید این طور باشد؟

رئیس جمهور یا رئیس دولت؟

در همین خصوص عبدا... گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان هم درباره تغییر ساختار سیاسی کشور در کانال خود نوشت: ممکن است در آینده نظام پارلمان تاریستی را ترجیح دهند یا مثلاً شرایطی ایجاد شود که این اشتباه قانون اساسی که به شخص دوم کشور رئیس‌جمهور می‌گویند، اصلاح شود. در هیچ جای دنیا به نفر دوم کشور رئیس‌جمهور نمی‌گویند. نفر اول «جمهور ایران» اکنون رهبری است و اطلاق «رئیس‌جمهور» به شخص دوم در عرف و حقوق بین‌الملل نیز مرسوم نیست و بخشی از تنش‌ها و تعارضات در حیطه و شعاع وظایف و مسئولیت‌ها نیز از همین اشتباه برمی‌آید که ممکن است در آینده با تبدیل آن به «رئیس دولت» اصلاح شود. در عین حال علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در مصاحبه اخیر خود با نشریه مثلث با اشاره به این که زمان و شرایط کنونی اقتضای تغییر قانون اساسی و تبدیل به نظام پارلمانی را ندارد، تأکید کرده بود: برخی از اصول قانون اساسی باید تغییر کند اما مشکل امروز ما این نیست. تحلیل‌ها مبنی بر این که نظام به پارلمانی تغییر می‌کند توهم است.

2323




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صفار هرندی: باید رئیس جمهوری با خصوصیات نخست وزیر داشته باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..