تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر در روز‌های اعتکاف کودک و نوجوان به همراه خود داریم، به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای٫که دیدگاه‌های رهبرمعظم انقلاب را  درباره‌ی مسائل زن، خانواده و سبک زندگی انعکاس می دهد.با انتشار پستی تحت عنوان «مهمانان عزیز خانه‌ی خدا» به شرح نکاتی پیرامون اعتکاف نوجوانان و کودکان پرداخت و نوشت:

«اگر در روز‌های اعتکاف کودک و نوجوان به همراه خود داریم، به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر برای معتکف شدن تصمیم خود را گرفته و آماده شده‌اید، باید بدانید که سه روز بیتوته در خانه خدا، به برنامه ریزی نیاز دارد. اگر همراه خود کودک و نوجوان می‌برید، اولویت را رقم خوردن بهترین ساعات سال آن‌ها قرار دهید و برنامه‌ها را بر این مبنا بچینید. برای این اتفاق چند راهکار و ایده داریم، باقی به عهده‌ی ذوق و ذائقه‌ی شما.

برای کودک‌تان، یک ساک جمع و جور حاوی بازی و سرگرمی‌های نه چندان جاگیر بردارید. این اسباب بسته به سن، توانایی و علاقه کودک‌تان می‌تواند شامل: (لگو، پازل، جورچین، خمیربازی، دفترنقاشی و مدادرنگی، کتاب قصه، کتاب رنگ‌آمیزی، کاغذرنگی و قیچی مخصوص، چسب، عروسک یا بازی محبوب کودک‌تان) باشد. یک زیرانداز برای تعیین محدوده بازی کودک با خود بردارید، تا فضای بازی، مزاحم محل استراحت و عبادت سایرین نباشد.

به دلیل روزه‌داری، امکان پذیرایی توسط خادمین مسجد، از کودک شما در طول روز ممکن نخواهد بود؛ بنابراین به همراه داشتن تعدادی خوراکی محبوب کودک خود را جدی بگیرید. خوراکی‌های بدون ریخت و پاش و کثیفی، مانند یکی دو بسته بیسکوییت، آبنبات، پفیلا، آبمیوه، آجیل، میوه‌های خشک، و هرچیز سالم و بی‌دردسری که در مواقع لزوم برای سیر یا آرام کردن کودک‌تان به کار بیاید. ظرف غذای کوچکی برای نگه‌داشتن باقی مانده افطار و سحر هم بردارید.

احکام اعتکاف، به شما اجازه تردد بیش از ضرورت، در محدوده‌ای که مسجد نیست، نمی‌دهد. با این حساب، امکان شستشوی لباس نخواهید داشت. بردن لباس اضافی، یک ساک کوچک برای لباس‌های کثیف، پیش‌بند و پارچه مخصوص غذاخوردن، بارتان را سنگین خواهد کرد، اما خیال‌تان از بابت تمیزی کودک آسوده خواهد بود.

برای نوجوان خود در ایام اعتکاف تبلت و گوشی را حذف نکنید. فرزند شما می‌تواند بیاموزد که از این ابزار استفاده‌های مفیدی در کنار بازی و نت‌گردی داشته باشد:

چند موضوع تحقیق جالب دینی و علمی با هم‌فکری نوجوان پیدا و با بردن نوت‌بوک و تبلت، ساعاتی از اعتکاف را به جستجو در اینترنت و فیش‌برداری و تهیه پاورپوینت بگذرانید.

قبل از رفتن به مسجد، به سایت‌های ارائه نسخه الکترونیکی کتاب بروید و چند نسخه جذاب با موضوعات گوناگون خریداری کنید. زندگی‌نامه شهدا، مناجات‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدا، موضوعات علمی مورد علاقه نوجوان، احکام نوجوان، و کتاب‌هایی که برای پاسخگویی به مسایل و سوالات مربوط به سن و جنسیت نوجوان نگارش شده، گزینه‌های مطلوبی برای این سه روز هستند.

نوجوان‌تان را در فضای اعتکاف، از بازی رایانه‌ای محروم نکنید. یک یا دو بازی را با هم‌فکری انتخاب، و زمان‌های منقطع کوتاهی را به بازی بگذرانید. حذف کامل این تفریحات، آن هم در این فضا، نتیجه‌ی مطلوبی نخواهد داشت.

فرصت بی‌تکرار اعتکاف، تغییرات چشمگیری در رفتار و نگرش نوجوان ایجاد خواهد کرد. اما، بعد از اتمام سه روز، انتظار یک‌باره برای تغییر، نوجوان را از تغییراتی که به مرور خود را آماده‌شان کرده ناامید خواهد کرد. به نوجوان‌تان مهلت دهید و روندی که با او شروع کردید ادامه دهید.

قطعا به این نکته پی خواهید برد که در این بیتوته، شما بیشتر از آن‌ها یاد گرفتید و شما به تغییر بیشتری نیاز دارید.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر در روز‌های اعتکاف کودک و نوجوان به همراه خود داریم، به چه نکاتی توجه کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..