تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجدید وقت، دلیل اصلی اطاله دادرسی در قوه‌قضاییه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از واحد خبر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، صغری جهانشاهی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت این مرکز، تجدید وقت پرونده‌های قضایی را مهم‌ترین دلیل اطاله دادرسی دانست و گفت: در حوزه تجدید وقت به صورتی برنامه‌ریزی شده است که متناسب با فیزیک و روند کلی پرونده صورت پذیرد تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تجدید وقت پرونده‌های قضایی به بحث کارشناسی، عدم ابلاغ یا اعاده ابلاغیه و عدم حصول پاسخ استعلام مرتبط است، افزود: نظارت دقیقی بر این حوزه داشتیم زیرا آثار علت تجدید وقت باید در پرونده باشد تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

جهانشاهی همچنین ثبت دقیق اطلاعات دادنامه را یکی از مهمترین دستاوردهای معاونت نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه دانست و با اشاره به اینکه پیش از این در برخی شعبات قضایی حساسیتی به موضوع ثبت اطلاعات دادنامه در سامانه الکترونیک قضایی وجود نداشت و بعضا شاهد بودیم دادنامه به روال قدیم در فرم‌های عادی رایانه به صورت دستی تنظیم و ارسال می‌شد، گفت: پیش از این، بسیاری از فرآیندهای قضایی در سیستم مدیریت پرونده قضایی (سمپ) ثبت نمی‌شد و شعبات در فرم‌های رایانه‌ای به سبک قدیم، تایپ، ارسال، ابلاغ را انجام می‌دادند، اما امروزه در سراسر کشور اطلاعات پرونده‌های قضایی اعم از دادنامه و ... به صورت کاملا دقیق و منظم در سیستم ثبت می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجدید وقت، دلیل اصلی اطاله دادرسی در قوه‌قضاییه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..