تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلال هراس، شایع‌ترین اختلال اضطرابی است

رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

اختلال هراس، شایع‌ترین اختلال اضطرابی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی طلایی رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انسان در طول تاریخ تکامل خود با خطرات زیادی مواجه است، گفت: حتی در جوامع امروزی خطرات زیادی انسان را تهدید می‌کند، بدن نیز برای مواجهه با این خطرات تجهیز شده است تا با ایجاد اضطراب، سیستم بدن واکنش نشان دهد.

وی با بیان اینکه در شرایط اضطراب، ضربان قلب و فشار خون فرد بالا می‌رود، تصریح کرد: تمام موجودات زنده در مقابل خطرات آمادگی دارند، اما اگر اضطراب فرد از حالت عادی خارج شود و به شکل مزمن درآید شرایط زندگی را برای فرد سخت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ترس‌های شدید هزینه‌های زیادی برای فرد و خانواده دارد، گفت: اختلال هراس به حدی سخت است که در این شرایط فرد به نحوی مرگ را تجربه می‌کند و دوباره زنده می‌شود؛ بنابراین اگر این مشکل به صورت مزمن درآید، کارایی فرد را از او سلب می‌کند و مشکلات زیاد روحی وجسمی را با خود به همراه می‌آورد.

طلایی با تاکید براینکه حمله هراس، ناگهانی شروع می‌شود و در کمتر از ده دقیقه به اوج می‌رسد، افزود: تپش قلب، احساس تنگی نفس، سردی و لرزش، احساس غیر واقعی بودن محیط یا اعضای بدن خود فرد و احساس در حال احتضار بودن از جمله علایم حمله هراس است که هر فرد حداقل یکبار در زندگی این حالت را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه سن شروع اختلال اضطراب در جوانی است، تصریح کرد: در هر سنی حتی کودکی وقتی فرد دچار اختلال روانپزشکی شود، باید برای درمان به پزشک مراجعه کند، ولی در خصوص اختلال هراس میانگین سن ابتلا به این بیماری ۲۵ سالگی است و در خانم‌ها این اختلال تا سه برابر بیشتر از آقایان است.

رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اختلال اعصاب و روان در کودک و نوجوان بسیار با اهمیت است، گفت: به جز اختلالات روانی، کیفیت زندگی انسان‌ها نیز اهمیت دارد و فرد باید در شرایطی روزگار بگذراند که از زندگی لذت ببرد و اگراینطور نیست هم باید به پزشک مراجعه کنند.

طلایی افزود: فرد باید روز‌های شاد و کار آمدی را پشت سر بگذارند و تنها استرس نداشتن دلیل بر کیفیت زندگی مطلوب نیست، بنابراین برای درمان اختلالات روانی حتما باید به پزشک مراجعه کرد و دارو‌ها را در تمام مدت به شکل دقیق مصرف کنند و ترسی از وابستگی روانی به دارو‌ها نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دارو درمانی برای اختلال پانیک کفایت نمی‌کند، تصریح کرد: بیمار به جز مراحل دارو درمانی نیاز به روان درمانی و مراجعه حضوری به روانپزشک نیز دارد بنابراین باید اختلال روانی که طولانی مدت شده یا باعث کاهش عملکرد فردی و اجتماعی انسان شده را بررسی کرد.

انتهای پیام//ج.ر

سن شروع اختلال اضطراب در جوانی است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلال هراس، شایع‌ترین اختلال اضطرابی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..